Ученици

Италия планира смесено обучение в училищата наесен

При поетапното рестартиране на Италия от утре не се предвижда учениците да се върнат в училище. Ето защо сега италианските образователни власти обмислят как да започне през септември новата учебната година, без да има струпване на ученици в класните стаи, съобщават АНСА и вестниците „Стампа“ и „Република“, цитирани от БТА.

Италианската министърка на образованието Лучия Адзолина каза, че не може през септември да се допусне в класните стаи отново да има по 28-30 ученици. Ето защо се обмисля смесен вариант на преподаване, така че в класните стаи учениците да са наполовина. При тази система учениците ще се редуват да учат в училищата и дистанционно. През едната половина от седмицата на училище ще ходи едната половина от класа, а другата половина ще учи дистанционно, през втората половина от седмицата тези, които са учили дистанционно, ще отидат в клас, а другите ще учат дистанционно.

Министърката опроверга появилите се в някои медии информации, че ще има „двойни дневни смени“ за учениците – тоест, че при разделянето на класовете наполовина едната половина ще учи в дадена част от деня, а другата половина в другата част от деня в училищата.

Според Адзолина смесената система на преподаване, съчетаваща дистанционно и физическо присъствие, е възможна. Дистанционното обучение в Италия през седмиците на карантината се е оказало успешно, смята Адзолина.

Някои родители обаче възразяват, че не е било така, тъй като някои учители е трябвало да започват дистанционните занятия едва в 18 ч., предвид факта, че едва в този час семейните компютри са били свободни за учениците, след като родителите са приключили дистанционната си работа. Родителите са притеснени и кой ще гледа у дома децата, учещи от септември по смесената дистанционна система.

Вчера пък Патрицио Бианки, ръководител на комисията, натоварена от премиера със задачата да подготви връщането на учениците в училищата през септември, каза, че Италия планира революция в образователната система. Три милиарда евро би трябвало да бъдат инвестирани всяка година в продължение на пет години за преструктуриране на образователната система и за развиване на дистанционното обучение. Бианки добави, че иска да бъде създадена голяма дигитална платформа, посветена изцяло на образованието. Бианки има намерение да развие и „училището навън“, в парковете, горите или в музеите. Редът в самите класни стаи, според него, трябва да бъдат променени, като учениците трябва да са в полукръг, а не в редици.

 

Източник: бта