Ученици

Има ли място джойнт в учебник по философия?

Урок по философия стана повод за бурно недоволство сред много родители. Причината е въпрос, касаещ употребата на наркотици, включен в него.

В практическо упражнение ученици анализират казус за личностна изява в клас. Според ситуацията нова ученичка трябва да реши дали да употреби марихуана, предложена ѝ от момче, което тя харесва.

„За ученик на тази възраст е трудно да вземе решение как да реагира. Всяко дете обаче може да бъде информирано от родителите си за това какво са наркотиците и как да вземе само адекватно решение“, коментира в студиото на „България сутрин“ психологът Ина Антонова.

Директорът на столичното 119-о СОУ Диян Стаматов обясни, че в учебниците действително има критични места, които трябва да бъдат оправени. В случая обаче е било по-важно разсъждението на ученичката по казуса с наркотиците.

„9 от 10 човека започват да експериментират под натиска на групата. Не трябва да се правим, че проблемът не съществува. Практиката ми показва, че последните, които разбират за проблема, са родителите. Под натиска на съучениците се случва най-често децата да посегнат към наркотиците“, посочи Желяз Турлаков от Терапевтична общност „Ново начало” пред Bulgaria ON AIR.

За да има превенция обаче са нужни сигнали, стана ясно още от думите му.

„Много родители все още искат идеалното да е реалност. Често този проблем е тема табу в семейството“, допълни Стаматов.

Източник: dnes.bg