Институции Ученици

Изпитните материали насърчават децата да наизустяват, а не да трупат умения

През следващите години ще бъде направена промяна на изпитните материали, така че да се насочат към меренето на умения и свързването на знания.

Това съобщи министърът на образованието Красимир Вълчев по време на изслушването си в Комисията по образованието и науката в парламента.

По думите на Вълчев промяната на Закона за предучилищното и училищното образование цели да фокусира образователните системи не само върху предоставянето на знания, но и върху добиването на умения и изграждането на отношение към заобикалящия свят. Тази промяна се случва в останалите европейски страни или вече се е случила. „Тя има за цел да направи този преход според поколенческите характеристики на днешните деца и да съобрази образователните системи с това, че децата учат по различен начин, с различна мотивация и са необходими различни методи“, обясни министърът. Той отчете, че през 2006 г. Съветът на министрите по образованието е приел препоръката за ключовите компетентности.

„Днес наборът от компетентности, който трябва да придобият учениците, е по-голям от броя на традиционните дисциплини, затова е необходимо едно вплитане, особено на свързващи хоризонтални компетентности в различните учебни дисциплини“, допълни Вълчев. И поясни, че чрез новия подход учебните дисциплини ще се фокусират и върху интересите на учениците.

Ресорният министър посочи, че първоначалните му оценки за някои учебни програми показват, че те не позволяват да се реализира ефективно този тип подход. Изпитните материали трябва да показват на учениците какво е важно да знаят. „Ако ги изпитваме на това колко повече са наизустили, то и те това правят. За това ги подготвят учителите, за това учат и учениците“, каза Вълчев.

Той съобщи и че през следващата година просветното министерство ще финансира изграждането на 13 детски градини по финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство.

Източник: banker.bg