Ученици

Изпитването води до стрес, сочи изследване сред ученици от Пловдив

Писменото изпитване и тестовете в училище водят до стрес, сърцебиене и промяна на почерка. Изследването е направено сред 25 деца от трети клас в пловдивското училище „Свети Седмочисленици“. За модел е ползван американски тест, който е пригоден за третокласниците, тъй у нас подобни изледвания за начална училищна възраст липсват.

„Два теста попълниха децата, в които се оказа факторът F1, който е тревожност. Оказа се, че той е доста висок“, каза Вяра Георгиева – преподавател, СУ „Свети Седмочисленици“- Пловдив.

30-те въпроса, на които са отговаряли учениците. са попълвани по време и след писмено изпитване. „Аз се чувствам притеснено, не че не знам, аз си уча в къщи, но просто се притеснявам“, каза Васил Митев – 3 клас, СУ „Свети Седмочисленици“- Пловдив. „Има притеснение у мен, защото се притеснявам, ако нямам време някоя задача да довърша“, каза Стефан Костов – 3 клас, СУ „Свети Седмочисленици“- Пловдив. „Според мен трябва да няма ограничено време, защото това подтиска доста децата“, каза Атанаска Петкова – 3 клас, СУ „Свети Седмочисленици“- Пловдив.

По време на изследването е направен и графологичен анализ на почерка на децата по време на писмена работа. Рязката промяна, която е констатирана, е гаранция за стрес. Според преподавателите учебният материал трябва да се облекчи и децата да бъдат препитвани в друга обстановка. „Децата са преуморени, не защото не знаят учебния материал, а защото е в голямо количество“, каза Вяра Георгиева – преподавател, СУ „Свети Седмочисленици“- Пловдив.

„Според теб кой е измислил тези всички изпитвания“, попита репортер на БНТ2. „Според мен министерството“, каза Васил Митев – 3 клас, СУ „Свети Седмочисленици“- Пловдив.

Резултатите от изследването сред пловдивските третокласници вече са изпратени в Министерството на образованието и науката. И преподаватели и ученици са категорични, че промяна трябва да има.

Източник: news.bnt.bg