Ученици

Експерти: Функционалната неграмотност се преборва с критично мислене

За да бъдат децата функционално грамотни, трябва да се научат да мислят критично, като биват поставяни в проблемни ситуации. Това каза Светла Петрова, национален координатор на програмата за международно оценяване на учениците PISA. Според нея, за да прилагат децата знания на практика, са нужни мерки като промяна в методите на преподаване. х

„Дискусиите около новите учебни програми вървяха в контекста на учебното съдържание – какво да се махне от един или друг учебник, какво да се прехвърли от един в друг клас, но това как да се преподава учебното съдържание, методите на преподаване останаха на заден план. Сега е времето да се фокусираме върху това как се осъществява учебният процес в клас“, допълни Светла Петрова, цитирана от Фокус.

Според нея е необходима и промяна на взаимодействието учител – ученик. Тя подчерта, че трябва да се подкрепят както децата на критичния праг на функционалната грамотност, така и надарените. България може да вземе пример от европейски образователни лидери като Естония и Финландия, каза още Петрова. 

Източник: actualno.com