Мнения

Една четвърт от учителите ползват електронни учебници

Електронните учебници са ползвани поне веднъж седмично от 25% от българските учители, показва анкета на издателствата „Анубис“ и „Булвест 2000“, проведена сред учители от пети, шести и седми клас, информира „Труд“.

Учебните помагала са безплатни за педагозиите. Използването им също е лесно и за него се изисква единствено компютър и мултимедия.

Нови продукти скоро ще има и за преподавателите в начален курс. Те ще са съобразени напълно с нуждите както на учителите, така и на учениците. Текст, видео, звук и снимки ще могат да се наблюдават от екраните на интерактивните дъски в училищата.

Въпросните издателства вече работят с материали за малките класове. Това са помагала в електронен вид към основните учебници.

Темата с електронните учебници е особено актуална в последните седмици, още повече че желанието на МОМН е в най-кратки срокове да се премине все по-осезаемо към подобна форма на обучение, която има много предимства пред стандартната, особено в условията, които предлага 21 в.

В САЩ например преди дни си поставиха цел до пет години да преминат изцяло към електронно обучение.

Всичко това накара издателствата да влизат в крачка „в движение“. Повечето вече се ориентираха в обстановката и представиха свои електронни продукти на пазара. Тяхната дейност ще бъде поставена в условията на яростна конкуренция, тъй като според новия закон за предучилищното и училищно образование за училищата няма да има ограничение за броя на хартиените учебници. Това означава че борбата за помагалата ще е сериозна.

Целта на промените е учебниците да се използват като помощно средство при преподаването, а не като единствен източник за знания. Електронните учебници няма да изместят хартиения вариант, категорични са експертите. Според специалисти, електронните продукти в образованието трябва да се ориентират към игровия елемент. Т.е. този, който си е научил урока, да може със знанията си да минава в по-горно ниво на някаква образователна игра. Това е начин за обучение в не една и две страни, намиращи се традиционно високо във всякакви класации, отнасящи се до образование и обучение.

Още по темата