Учители

Европейският форум на “Партньори в познанието“ определи своите призьори

В португалската столица Лисабон между 19 и 22 март на годишния европейски форум на Партньори в познанието на Майкрософт се събраха 250 педагози от Стария континент, които представиха своите иновационни предложения за технологиите в класната стая.

Награди получиха 24 проекта, избрани измежду общо 81. Участие в събитието взеха 40 страни. Всички проекти бяха представени и защитени от своите автори, а победителите бяха обявени на церемония в последния форумен ден.

Призьорите пък получиха покана за световния форум на Майкрософт Партньори в познанието, който ще се проведе през ноември в Атина.

Кой си тръгна с награда

Категория „Collaboration“
Победител – Кипър. Мария Луизу Рауна с проект „Online and Community based Research on Recycling Practises
Първи подгласник – Унгария. Каталин Гергели с проект „Cafés and Literature – Past and Present
Втори подгласник – Германия. Холгер Фрьолих с проект „Creating fairytales radioplays“
Трети подгласник – Швейцария. Ян Коке с проекта „Digital Journalism: Podcasting

Категория „Knowledge Building“
Победител – Унгария. Агота Тот с проект „Heat is all around us
Първи подгласник – Кипър. Ирене Петраки с проект „Alternative Vehicles
Втори подгласник – Гърция. Димитрис Рамос с проект „Interactive Geometry
Трети подгласник – Сърбия. Славица Гомиланович с проект „My students from a little village are global citizens

Категория „Beyond the classroom“
Победител – Великобритания. Кати Бутман с проект „The HIT Squad
Първи подгласник – Норвегия. Свен Олаф Бреке и Кари Кракевик с проект „TROUBLE
Втори подгласник – Азербайджан. Гулбаниз Джамалова и Наила Хасанова с проект „Let us jointly protect our planet!
Трети подгласник – Словакия. Лусиа Кортаманова и Петер Пало с проект „Use but do not destroy

Категория „Cutting Edge“
Победител – Северна Ирландия. Дейвид Кънг с проект „Ignite Pupils´ Innovation
Първи подгласник – Холандия. Вилемин не Линт и Ханс Смееке с проект „The power of Kinnect in Special Needs Education
Втори подгласник – Швеция. Фатима Ласфираре и Джесика Льофщрьом с проект „Internet Coaching“
Трети подгласник – Грузия. Теа Саджаглишвили с проект „A video letter to Lilli

Категория „Innovator – Change Agent“
Победител – Белгия. Брамс Фаемс с проект „Jonathan Academy: Pupils create educational videos
Първи подгласник – Полша. Крижщод Новак с проект „Journey around the World – an interdisciplinary project
Втори подгласник – Украйна. Иридна Фридман с проект „Using ICT in the project „Roots
Трети подгласник – Финландия. Реа Тииликайнен и Пиа Ванска с проект „Healthy Child“

Категория „Educators´ Choice“
Победител – Македония. Дарко Талески с проект „Fun, education, stop motion animation
Първи подгласник – Беларус. Кациярна Хаменка с проект „The Geographical Bridge Club
Втори подгласник – Португалия. Жоао Карлош Рамалейро с проект „Oratio Classroom
Трети подгласник – Косово. – Шкендийе Нагавчи и Лаура Пруту с проект „Fractions everywhere“

Международно жури съставено от 30 експерти в образователната сфера взеха под внимание редица критерии при оценяването на участниците.

Чрез виртуални разходки в класната стая и локалните интервюта от съдиите, педагозите демонстрираха иновативни за преподавателска практика методи. Всички те показаха как трябва да се предават знания, подпомогнати от съвременните технологии на 21 век, както най-важните за подрастващите умения като например сътрудничество, критично мислене и социална отговорност.

Виж българските проекти
Величка Дафчева „
We KINECTing History
Десислава Миленкова „tagCARE

Още по темата