Ученици

„Дон Кихот“ и „Дядо Горио“ пращат учениците на поправителен

„Дон Кихот“ на Сервантес и „Дядо Гориво“ от Балзак са сред произведенията, които пращат учениците на поправителен.

Те се изучават в 10-и клас, който се оказва най-труден за гимназистите, показват данните на регионалните инспекторати по образование.

Български език и литература, математика, биология и здравно образование, химия и опазване на околната среда са предметите, по които учениците се явяват на поправителни. Най-много са тези изпити в 10-и клас, следван от 8-и, 9-и и 11-и, които са почти равни, показва справка на Столичния инспекторат по образование за сесията през юни и юли, цитирана от „Телеграф“.

Оказва се, че в повечето области не се води статистика за броя на децата, които държат поправителен или повтарят. В София обаче такава проверка беше направена и стана ясно, че учениците от 7-и до 12-и клас, повторили класа през учебната 2017/2018 година, са 235.

Един от тежките предмети, особено за учениците в 10-и клас е български език и литература. Произведенията, които децата изучават са 15. Десетокласниците започват с Ренесанс, където се включва „Декамерон“ на Джовано Бокачо, „Дон Кихот“ на Мигел де Сервантес, „Хамлет“ на Уилям Шекспир. Следват Класицизъм, Романтизъм, където се изучават „Тартюф“, „Робинзон Крузо“, „Тримата мускетари“, „Дядо Горио“. В 10-и клас се учи и Българско възраждане – Паисий Хилендарски, Любен Каравелов, Добри Войников.

Децата не се затрудняват толкова от текстовете на произведенията, колкото когато трябва да напишат сами текстове върху тях, разкрива учител. От учениците се изисква да анализират строежа на литературната творба, да могат да проследяват развитието на литературата от едно направление в друго. Това е доста сложно занимание, обяснява преподавателят. При толкова много текстове и три часа седмично литература, не е възможно.

Източник: novini.bg