Домашната среда е от основно значение за отношението на малките ученици към образованието и обучението. Това се потвърждава за пореден път от резултатите на международното изследване PIRLS, за които четем в „Монитор“.
Оказва се, че най-силните ученици в началните класове са от семейства, които имат в домашните си библиотеки най-малко 50 книги.
Според Ваня Кастрева, шеф на столичния инспекторат училището има голяма роля, но отношението към книгите се създава в семейството. Тя препоръчва на учители и директори да провеждат повече инициативи, които да стимулират четенето, като отбеляза, че и в момента в някои училища има добри практики в тази насока.
Кастрева смята, че навлизането на технологиите в живота на младото поколение малко го отдръпва от книгата.
Всяко второ дете има достъп до компютър вкъщи, но по-малко от 1/4 от семействата у нас могат да се похвалят с домашна библиотека с повече от 100 книги в нея, показват други данни от изследването.
Още по темата
- Милена Дамянова: Резултатите от PIRLS не са неочаквани
- Падаме леко в класация за четене сред четвъртокласниците