Мнения

Деца и учители от цялата страна се събраха за “Празник на приобщаващото образование“ в София

На 23 юни 2016 г. в София се проведе „Празник на приобщаващото образование“, организиран от Център за приобщаващо образование.

Специално за събитието бяха дошли учители и деца от Варна, Монтана, Ловеч, Благоевград, Сандански, Ветрен. Те получиха своите награди в конкурсите за есе, рисунка, приобщаваща педагогическа практика и приобщаващ празник.

С това празнично събитие се отбеляза края на национална кампания “Дни на приобщаването” 2016. С нея през изминалите 3 месеца Център за приобщаващо образование си постави за цел да популяризира принципите на приобщаващото училище.

„Щастливи сме, че се създаде общност от хора, учители и директори на училища, които си помагат, обменят опит, споделят добри практики. Тяхното отношение към работата им, посветеността им на целта всяко едно дете да бъде приобщено, е най-голямата награда за целият екип на Център за приобщаващо образование, който работи в рамките на Програма „Едно училище за всички“, сподели Ива Бонева, изпълнителен директор на Център за приобщаващо образование.

Творческите и образователните работилници, които бяха част от събитието, показаха за пореден път, че приобщаващите практики са ключът към уважението, разбирателството, щастието. Деца от всяка възраст наобиколиха масите и участваха активно в заниманията и си помагаха помежду си.

Изложбата по време на празника даде възможност на гостите да видят също наградените рисунки и откъси от есета на участници в конкурсите, част от национална кампания „Дни на приобщаването“ 2016.

Приобщаващата сила на музиката беше отново потвърдена с Джаз за деца с Венци Благоев и музикален поздрав от Детски хор „Пим-Пам“.

Кампанията „Дни на приобщаването“ 2016 се организира в рамките на Програма „Едно училище за всички“, която Център за приобщаващо образование развива заедно с пет училища партньори, с подкрепата на Фондация „Америка за България“. Неин фокус е създаването на първия български модел на приобщаваща училищна среда, който може да се приложи във всяко училище в страната.