Ученици

Ваня Кастрева: Децата ни не са мотивирани да покажат всичко, което знаят

„Индивидуалният подход е един от ключовете към успеха в образованието“, категорична е Ваня Кастрева, зам.-министър на образованието и науката в интервю за „24 часа“.

„Надявам се, че в следващите външни оценявания по математика и колегите ще си направят изводите, че е добре да вървим към други нагласи на оценяване, да осъвременим методиката на преподаване, да работим за общата мотивация за учене“, допълва тя.

Важно е да научим децата да анализират и да ползват знанията. Добре е все по-малко да мислим за академично възпроизвеждане на знания, а по-скоро за творческото му прилагане. Може би това е една от причините за по-слабите резултати по математика тази година.

Забелязахме и друга тенденция – че по-малко са учениците, които са се включили да работят по втория модул. Това е тревожно, защото означава, че децата не са мотивирани да покажат всичко, което знаят, че бързо се предават пред трудностите. Да участваш в състезание, е опит, който ще ти е полезен, независимо от резултата.