Учители

Ваня Кастрева връчи наградите “Константин Величков“

В понеделник в Министерството на образованието и науката заместник-министър Ваня Кастрева връчи наградата „Константин Величков“ на учители, постигнали високи резултати в професионалната си дейност и дали своя принос в развитието на българското образование.

След прекрасното изпълнение на химна на Република България и „Хубава си моя горо“ от хора на 9. Френска езикова гимназия „Алфонс дьо Ламартин“ – София, с ръководител Ламбрини Джамджиева, заместник-министър Ваня Кастрева поздрави учителите, носители на голямата награда „Константин Величков“ и гостите в церемонията с думите:

„Днес е един различен ден. Ден, който е сред уникалните празници в календара на българите –  Денят на народните будители, и макар че бе вчера, но който ние днес почитаме“.

Тя припомни, че този ден води началото си от далечната 1922 година, когато министър Омарчевски предлага на Народното събрание да стане официален празник и посочи, че оттогава е празник за всички малки и големи, знайни и незнайни българи, които никога не са преставали да работят за народните идеали.

„За нас този ден е различен, правещ ни хора, които черпейки вдъхновение от предците си, мислят и се грижат за децата и за бъдещето ни“, каза още заместник-министър Кастрева и  добави:

„Затова на този ден ние не просто ще сведем глави пред нашите будители, но и с гордост ще помислим, че сме техни достойни наследници, за да можем да сътворим през делата си бъдещето на нашата държава, бъдещето на нашия род и родина“. В заключение тя пожела на наградените учители да са следовници на вековни дела, творци на постъпки, които ще ги поставят в списъка на съвременните будители.

Всяка година във връзка с Деня на народните будители – 1 ноември, Министерството на образованието и науката присъжда наградата „Константин Величков“ на учители от различни културно-образователни области и от различни етапи и степени на образование в следните три категории:

– Работа с изявени и даровити деца и ученици; работа с деца със специални образователни потребности (СОП);

– Методическа, творческа и иновативна дейност;

– Възпитателна дейност, работа с родителите и обществеността, извънкласни занимания.