Потребителски сценарии:
Създаване на подсайт
Диляна Алексиева е учител в гимназията. Тя е назначена за администратор на нейното училище, защото е ръководител на катедрата по изкуства. Тя иска да създаде колекция от сайтове за персонала на нейната катедра. Работната група на нейния Office 365 е взела решение да създаде сайт с вертикална йерархия, като всички сайтове са подсайтове на основните колекции от сайтове за служители и ученици и така нейният нов сайт ще бъде подсайт на колекцията от сайтове за преподаватели.
Подсайтовете имат точно същите функционалности като другите екипни сайтове на SharePoint.
Колекцията от сайтове за преподаватели в училищния сайт на Алексиева ще бъде основния сайт на подсайта на нейната катедра по изкуства и на всички други подсайтове на катедрата. Колегите на Алексиева, ръководителите на катедри за други предмети, също ще създадат собствени сайтове като подсайтове на колекцията от сайтове за преподаватели в по-късен етап.
- Алексиева влиза в Office 365. Тя щраква върху Сайтове в горната част на менюто, което я отвежда до списък със сайтове, които тя следва (тук тя може да потърси и други сайтове, които не следва в нейното училище).
- От списъка със сайтове, тя щраква върху Преподаватели. Това я отвежда до основния екран за този сайт и вече може да създаде своя собствен подсайт.
- Тя щраква върху Съдържание на сайта на лявото меню. В долната част на страницата на Съдържание на сайта, която се отваря тя щраква върху линка + нов подсайт. Отваря се прозорецът Нов SharePoint сайт. Екранът изглежда по следния начин:
- Алексиева попълва празните полета с информация относно новия си подсайт. Тя дава на сайта име и кратко описание. Тя допълва URL-а, като добавя думата arts към полето за име на URL-а.
- Тъй като това е сайт за катедра, това ще служи като постоянен информационен център за служителите на нейната катедра, тя избира опцията Екипен сайт от списъка с шаблони.
- Превъртайки надолу по страницата, тя стига до раздела Потребителски разрешения. Решава, че иска само нейната катедра да има достъп до сайта и избира опцията С използване на уникални разрешения.
- Следващите опции се отнасят за това как потребителите ще открият нейния подсайт. Това е известно като Навигация. Алексиева решава, че иска линка към нейния сайт от лявото меню на основната страница на колекцията от сайтове за преподаватели. Тя избира тази опция от изборите, избирайки Не за опцията на горната лента на линка.
- Най-накрая Алексиева избира Да от опциите за Наследяване на навигация. Това означава, че потребителите могат да виждат, че нейният сайт е подсайт на колекцията от сайтове за преподаватели в горната лента на линка на нейния подсайт. След това щраква върху Създаване.
- Следващата задача е за потребители, които да бъдат добавени към нейния подсайт. Алексиева е помолена да създаде три нови групи от потребители. Екранът й изглежда по следния начин:
- Първото поле е за Посетители. Това може да са членове на персонала, които не са учители в катедрата по изкуства, но които може да са заинтересовани или трябва да могат да четат съдържанието на подсайта. Алексиева решава да предостави на лидерския екип на нейното училище разрешения за посетители.
- Отивайки на командата преглед (иконата на мрежа в долната дясна страна на полето), тя написва имената им в полето и щраква върху иконата за търсене, повтаряйки тази процедура, докато не се покажат имената на всичките училищни ръководители. След това тя ги маркира и щраква върху Добавяне.
- Тези имена се показват в полето Посетители на екрана Хора и групи.
- Алексиева повтаря тези стъпки за разделите Членове и Собственици на този екран, добавяйки служителите на нейната катедра като Членове, а себе си и нейния заместник като Собственици. Да имаш двама собственици е винаги добра идея, в случай на непредвидено отсъствие или други обстоятелства.
- Тя щраква върху OK и изчаква нейният сайт да бъде създаден. Линк към подсайта на Алексиева ще се появи в списъка с подсайтове в лявото меню на основната страница на Колекция от сайтове за преподаватели.
- Тя вече може да използва сайта като виртуална стая за служители за екипа на нейния персонал. Тя си напомня да публикува редовни актуализации за нейния екип в Информационния канал.
- Office 365 ще помогне на екипа й да се свързват, сътрудничат и да създават.
- Някои от приложенията и инструментите, които Алексиева възнамерява да използва в сайта на екипа на катедрата по изкуства са:
- Календар на екипа, за да координира всички дейности, свързани с катедрата по изкуства като дати за оценяване, изпити и крайни срокове на курсови работи.
- Информационен канал за изпращане на съобщения и актуализиране на дати с промени в съвместни документи.
- Приложението Пощенска кутия на сайт служи за събиране на имейлите относно работата на катедрата по изкуства и е достъпна за всеки един в екипа й. Важните документи могат да бъдат изпратени до и от тази пощенска кутия на екипа.
- Приложението Задачи позволява на нейния екип да вижда прогреса и крайните срокове на групови проекти върху времева скала.
- Приложението Дискусионна група позволява на големите ученици да провеждат разговори, свързани с даден учебен предмет с техните учители в катедрата по изкуства в рамките на безопасната и сигурна среда на Office 365.
- Приложението Библиотека с документи се използва за съхранение на ученически доклади и други административни материали. Тя мисли, че това ще помогне на учителите да си сътрудничат относно писането на доклади за прогреса на учениците за родители и настойници. Друго отделно приложение Библиотеката с документи може да служи като хранилище за полезни ресурси за професионалното развитие на нейния екип.
- Приложението Галерия с изображения служи за съхранение на цифрови записи на курсови работи от нейните ученици. Тя мисли, че може да позволи на други членове от екипа достъп до това приложение, за да разглеждат творбите.
Настройване на SharePoint - допълнителни източници
» Ръководство за SharePoint за образованието
» Сценарий: Създаване на публичен уебсайт
» Сценарий: Създаване на подсайт