Потребителски сценарий:
Използване на SharePoint и Office 365 за училищни проекти и оценяване на задачи
Office 365 и SharePoint разполагат с някои страхотни функции за сайтове за училищни проекти, които позволяват на учители и ученици да споделят ресурси и крайни срокове на задачи, да задават задачи, да поддържат общи календари и позволяват предаването, оценяването и връщането на задачи. Този сценарий показва много лесен начин, по който един учител може да използва SharePoint за сайт за училищни проекти и как един от учениците използва мобилно приложение и OneDrive*, за да си помогне за своята задача.
* Известно преди като SkyDrive.
Костадин Белев е учител по химия, който току що е получил своите данни за вход в Office 365. След като влиза в системата за първи път и променя паролата си, той няма търпение да опита и да въведе обучението си в действие. Той решава да създаде екипен сайт за неговия курсов проект по химия за девети клас.
- Той щраква върху Сайтове в горния десен ъгъл на екрана. Извежда се началната страница, която изглежда по следния начин:
- Изгледът на неговите Сайтове е доста семпъл!
- Щракайки върху раздела OneDrive в горната част на екрана му осигурява достъп до версиите на Office Online на неговите Office инструменти за продуктивност (Word Online, PowerPoint Online, Excel Online и OneNote Online) и неговата лична зона за съхранение на ресурси.
- Той разпознава Outlook и Календар като неговите инструменти за планиране на задачи и за имейли и Информационен канал като неговата лична начална страница, където се намират всички съобщения и промени в документи и други сайтове на SharePoint, следвани от него се показват в поток на дейността.
- Неговото училище не е задало специфична йерархия за сайтовете, така че Белев решава да не прави своя сайт за проект по химия подсайт на друга колекция от сайтове. Всички служители в неговото училище имат разрешения за администратор, така че той може да го направи.
- Белев разглежда две предложения за сайтове на SharePoint, но решава да щракне върху +създай, за да създаде своя колекция от сайтове по химия за девети клас. Той щраква върху линка и новият шаблон на сайт се зарежда на екрана. Той наименува своя нов сайт за проект и щраква върху Създаване. Неговият сайт се създава от SharePoint и екранът му изглежда по следния начин:
- Сините полета съдържат предложения за съдържанието. Белев ги разглежда за идеи относно структурирането на сайта.
- Следвайки инструкциите, след като щракне върху сините полета, той добавя лого и променя външния вид на сайта като използва различен изглед.
- След това, той добавя малко приложения, които ще бъдат използвани от него и учениците му по време на проекта. Той добавя Календар, Библиотека с документи и Задачи. Сайтът му изглежда по следния начин:
- Белев добавя своите ученици към екипния сайт, за да могат да използват всички функции и инструменти. Той знае, че когато те последват сайта ще могат да виждат записите в Задачите и Календара и ще може да изпраща съобщения до техните Информационни канали.
- Той щраква върху полето Споделяне и търси учениците си от 9 клас, добавяйки ги докато проверява списъка на класа. При въвеждане само на няколко букви от имената им се извеждат техните данни.
- След като разполага с всички имена в полето, той проверява своя списък и ги добавя към сайта, като същевременно пише лично имейл съобщение до всеки един от тях, за да ги уведоми, че са поканени в сайта за проекта по химия.
- След това щраква върху Премахни това над полетата с предложения, за да изчезнат.
- Белев пише приветствено съобщение в полето Информационен канал, което също така задава на неговите ученици задача. В допълнение, той знае, че съобщението му ще се появи в тяхната пощенска кутия в Outlook , когато влязат в Office 365.
- Началната страница на сайта изглежда по следния начин:
- Той ще използва приложенията, които добави в сайта за да оцени завършените задания и да предостави обратна връзка на учениците си относно това как могат да подобрят работата си.
- Белев задава други детайли за задания в приложението Задачи. Всички приложения се показват в менюто отляво на страницата.
- Междувременно Надя, една от ученичките от 9-ти клас по химия, преглежда таблета, докато пътува с влака към дома си и забелязва имейл в нейната пощенска кутия на приложението Outlook Web.
- Тя прочита съобщението от учителя по химия г-н Белев и щраква върху линка към сайта на проекта, който тя започва да следва. Тя забелязва, че има задание, което трябва да напише до края на седмицата.
- Тя отива в раздела OneDrive в горната част на екрана на Office 365 и щраква върху него. След това натиска раздела Файлове в горната част на екрана:
- Щраква върху Нов документ в тази лента с инструменти и пише име, когато е подканена (Доклад по химия – Надя). Отваря се празен документ в приложението Word Web.
- Надя започва да пише своя доклад.
- Нейният влак пристига и тя запазва документа в OneDrive и затваря таблета. Тя ще довърши заданието, когато се прибере.
- След като хапва нещо, Надя отваря лаптопа, за да си напише домашното. Тя влиза в Office 365 и отваря OneDrive, за да възстанови документа. Приключва работа върху документа, когато го сваля на лаптопа си.
- Надя отива в сайта на проекта по химия и щраква върху Документи по химия от лявото меню. Тя плъзга готовия документ от папката на лаптопа в зоната на екрана на сайта на проекта, където пише Плъзнете файлове тук за качване.
- Нейното задание е качено в Документи по химия. Тя може да го сподели и с г-н Белев направо от своя OneDrive в Office 365, като избере Споделяне и напише името на г-н Белев в полето на нейния екран и попълни изпращане на покана по имейл, за да го уведоми.
- Белев работи у дома в Office 365. Той проверява Съхранението на документи на ученически задания и забелязва, че нещо е качено. Той го отваря и вижда, че е от една от ученичките му, Надя.
- Той щраква върху отметката, която се показва отляво на документа на Надя, когато постави курсора върху него. Така се маркира заглавието на документа.
- След това щраква върху Заключване от функциите на лентата с инструменти, които се извеждат, когато щракне върху раздела Редактиране в горната част на екрана. Това предотвратява достъпа до документа, докато го преглежда и оценява.
- Когато приключи със заданието на Надя, той избира Отключване. В полето промени, той пише оценени задания. Надя може да изтегли нейното оценено задание и да прочете обратната връзка.
- Белев записва това задание на електронна таблица на Excel, която използва за съхранение на постиженията на учениците за всеки негов клас. Той съхранява тази електронна таблица в своя собствен OneDrive.
- Надя качва оцененото задание в работната тетрадка OneNote, която използва като нейно Електронно портфолио за постижения и за съхранение на бележки.
Понякога е полезно за учениците да могат да виждат оценките си, за да могат да се учат един от друг и от обратната връзка на учителя.
Алтернативен и по-личен начин за връщане на задания е да използвате споделяне с OneDrive, имейл или OneNote между учител и ученик. Предимството на работно място за класа е, че всички задания за конкретния предмет се управляват в едно специфично място.
Използване на SharePoint в образованието - допълнителни източници
» Създаване на личен сайт в SharePoint
» Сценарий: Използване на приложението "Проучване"
» Сценарий: Използване на екипен сайт в SharePoint
» Сценарий: Създаване на ученически сайт
» Сценарий: Училищни проекти и задачи