Да поговорим за проектите и управлението им

Публикувана на: 17.01.2008, от Uchenolubiv
Кoментари:39

Колеги, силно съм затруднена да реализирам проектите си в нашето училище. Написах, спечелихме и какво от това. Никой от директорите, написани като ръководители не знае как да управлява парите, не знае как се пише отчет и ..............реално погледнато си играем на "пускам, пускам кърпичка" на всеки по малко парици.

По проект имам компютърна зала - закупиха компютри, но вече втори месец стоят в кашони. На всички ентусиасти, които работят по проект ни напускаха втори трудови договори - и нали се сещате какво стана с данъка- още имам да плащам данъци. Как е при вас - споделете! На кого да се оплача - на ерменския поп; нали ще трябва да напусна?! Никой от тези, които са одобрили проектите не идва да провери реално какво става.

Ето сега тръгнаха Европейски проекти по Коменски; да Винчи и други.....

Как се справя редовият учител под тясната, ниска и много остаряла шапка на директорите?

 

Коментари 39

28.09.2008 margomalinova

Profile

Преди 2 месеца в търсене на информация по проекта от който се интересувахме с мои колежки. стигнах до извода , че ще даваме отново безплатни консултации, а парите няма да стигнат до преподавателите от училищата...

 

Нещо повече -установяваме с колежките, че допълнителната работа на учителите с учениците не се отчита  при диференцираното им  оценяване ....

 

  Благодаря  Uchenolubiv ,

   че

 споделяш в прав текст , истината за този проект!

27.09.2008 Uchenolubiv

Profile

Да мога - парите са насочени само съм дирекции и общини; училищата са само евентуални партньори или по - точно - черноработниците без пари.

13.07.2008 margomalinova

Profile

 Колеги, може ли да ми кажете , нещо по тези проекти?

Интересуваме проект за работа с изоставащи ученици 

Дирекция "Структурни фондове и международни образователни програми"

17.06.2008 marq_4

Profile

Confused                  Хайде пак да поговорим за проектите. Вижте какво открих

                                                                          http://www.chambersz.com/index.php/content/view/21689/112/

 

 

                                                 IdeaYes

28.03.2008 margomalinova

Profile

 Благодаря за информацията на всички колеги -взели отношение към темата!Ще яследя с интерес, защото аз участвам в проект наскоро утвърден ,но не е започнал да действа.Това за договорите за заплащането -можем ли найстина да настояваме     или каквото ни предложат ?

27.03.2008 Anikolova

Profile

user: Julio

Вижте какво конкретно е записано за Коменски:
Финансиране на партньорствата
Всяка институция партньор получава собствено финансиране от Националната агенция в своята страна. Финансирането за всички допустими разходи за реализиране на партньорството се отпуска под формата на фиксирана финансова подкрепа за всеки партньор. Тази подкрепа включва: средства за 
транспорт и издръжка по време на трансграничната мобилност, както и за проектни дейности на местно ниво в собствената организация на партньора  (дейности в клас, събиране на материали за изследвания, проучвания, публикации, софтуер, преводи, езикова подготовка и т.н.).

оцветяването е мое и показва текста с който се дава възможността за плащане на хонорари и др.
Колко? Това е друг въпрос! 

Доста сигурна съм /ама хайде да не е 100%/, че по посочените от Вас дейности по Коменски не могат да се заплащат хонорари. Парите за превод не са хонорар, а заплащане на извършена услуга. Езикова подготовка е примерно участие в езикови курсове и т.н. Средствата са предвидени за подсигуряване на материали, заплащане на интернет, за поддръжка на сайт и т.н, но не и за хонорари в същинския смисъл на думата. Моя близка беше ръководител на такъв проект, така че мога да говоря почти от личен опит за Коменски. Пряката полза от участието в подобни проекти се състои например във възможността да се пътува заедно с ученически групи извън граница. А иначе ползите за учениците и училището несъмнено са много и да се участва по подобни проекти е оправдано. Лошото е, че изключително трудно се намират партньори по проекти на Сократ, защото като българи не сме атрактивни по някакви причини за страните от  Западна Европа. Парадоксално е, но много по-предпочитани са страни като Турция и Румъния например. Sad

Julio: Ръководител трябва да е този, които е писал проекта, а този които е правил бюджета - координатор.

А не е ли по-логично да е обратното? Ръководителят носи пряка отговорност за финансите, така че той е човекът, който трябва да разбира от бюджет и финанси. Координаторът е по-скоро по техническата част, по текущото изпълнение на дейностите, той би трябвало да пише и аналитичната част на задължителните отчети, а ръководителят-финансовата част. Поне така беше при нас, но пък хубавото беше, че по проект имахме и счетоводител.

27.03.2008 Julio

Profile

Въпросът има два момента:

1. ... в разработването... - Никой донор не приема за разход суми изплатени за разработване на проект. Проектът винаги се разработва без да е сигурно, че ще бъде спечелен и съответно разработващият го ще има финансова изгода в бъдеще. Изключение е разработването от външни фирми (консултантски), но дори тогава те най-често пишат проекта срещу малка сума, с уговорка ако бъде спечелен да управляват, т.е. да получат, процент от сумите за управление на проекта.

2. ...изпълнение... По Коменски не съм работил, но ако всеки конкретно се изкаже, ще стигнем до десетки донори, чиито програми съществено се различават по начини на финансиране. Затова предпочитам да кажа по принцип: виждали ли сте бюджета на проекта? ако не сте, значи или ви няма там, или вашият труд е записан като собствен принос на кандидатстващата организация, или е платено на някой друг, вместо на вас.
Това са вариантите!

Вижте какво конкретно е записано за Коменски:
Финансиране на партньорствата
Всяка институция партньор получава собствено финансиране от Националната агенция в своята страна. Финансирането за всички допустими разходи за реализиране на партньорството се отпуска под формата на фиксирана финансова подкрепа за всеки партньор. Тази подкрепа включва: средства за 
транспорт и издръжка по време на трансграничната мобилност, както и за проектни дейности на местно ниво в собствената организация на партньора  (дейности в клас, събиране на материали за изследвания, проучвания, публикации, софтуер, преводи, езикова подготовка и т.н.).

оцветяването е мое и показва текста с който се дава възможността за плащане на хонорари и др.
Колко? Това е друг въпрос! 

27.03.2008 vasilka ivanova

Profile

Посочете конкретно, Вие получавали ли сте възнаграждение за участие в разработване и изпълнение на проект по програма Сократ, подпрограма Коменски 1?

27.03.2008 Julio

Profile

С интерес прочетох мненията на участниците относно управлението на проекти в училище. Бих казал, че доста се изненадах от някои от тях, чиито автори са били участници в проект и не са получили никакво /или символично/ възнаграждение. Аз лично съм участвал в около 20 проекта, като съм взел участие в писането на поне 10. При всички съм получавал възнаграждение по време на проектните дейности. Няма общо правило каква сума трябва да получи участник в проект - това зависи от финансиращата програма, обема на проекта, функциите които се ипълняват и най-важното ОДОБРЕНИЯ БЮДЖЕТ на проекта. Още когато се пише проекта трябва да се определи какви хора (специалисти) са нужни за неговото изпълнение и да се определят техните възнаграждения. Не бива да се проявява излишна скромност, но и не бива възнагражденията (общо) да са кажи-речи целия бюджет. Колко са допустимите пари за хонорари се определя от условията за кандидатстване, донора, а може и да няма указания.  

В зависимост от това какви са изискванията на програмата може да кандидатсва училището или нестопанска организация (училищното настоятелство - ако е читаво). Организацията спечелила финансиране управлява бюджета. В тази връзка директорът играе ключова роля, но съвсем не е задължително да участва в екипа, още по-малко да е ръководител на проекта. Ръководител трябва да е този, които е писал проекта, а този които е правил бюджета - координатор. Всички останали получават, или не, суми след одобрение на ръководителите на проекта. Това става независимо от това, че парите са в сметката на училището, а парите се теглят от счетоводството, след одобрение на дитректора. Добрите отношения с директора са важни. Ако директорът не е широко скроен човек, ако има по-скоро администраторски функции, разбирайте номенклатурни, ако е само политическа фигура, с една дума - ако не става за директор, но е такъв - НЕ ПИШЕТЕ ПРОЕКТИ за училището и не участвайте в такива.  

Малко дълго го написах, но накрая да кажа: ако някой не знае, всяка сряда излиза бюлетин с възможностите за кандидатстване и всеки който се интересува може да го чете и да си избира къде да участва. Това е страницата на ФРМС - вижте е-Седмичника.  http://www.flgr.bg/

Юлиян Дюлгеров
http://mladite.com

27.03.2008 K.Turnovski

Profile

Колеги, някъде из Интернет видях нещо като добри практики по образователните проекти, пуснати за свободно теглене. Имаше примери, разработки и други благини от участници по проекти. За съжаление обаче не мога да се сетя къде съм гледал тези интересни материали. Моля ако някой се сеща, да ми помогне в намирането! Благодаря!