За атласите и горен курс

Публикувана на: 14.01.2008, от radivdani
Кoментари:18

   От известно време следя сайта с надеждата до си пообщувам с колеги-географи, но подфорума все е празен. Човек остава с впечатлението ,че или в обучението по география няма никакви проблеми, или няма географи-новатори...а?

...затова реших аз да поема инициативата, въпреки ,че временно съм извън системата/ по майчинство съм/ и малко съм се откъснала от проблематиката на родното ни школо.

  Атласи и горен курс...Не ви ли звучат като две взаимно изключващи се понятия...?

Никога не съм успявала да накарам учениците си да си закупят атласи, камо ли да ги носят в час, въпреки опитите ми да ги убедя,че това само ще ги облекчи, че география без карти не може да се научи, че 50% от учебното съдържание се намира изобразено на картите, че умението да

се работи с карти е полезно и т.н.....

В ие как го правите? Получава ли се при вас?

Коментари 18

22.09.2009 kgrigorova

Profile
Винаги ще има учители по география.Да тя не е основен предмет и не е чужд език с който се пробива в чужбина,но тя е всичко около нас.Тя е целия свят,който ни заобикаля! До колкото атласите скъпа колежке при мен винаги се купуват,защото 1/2 от домашните са оттам,а и в географията е нужна представата,която те добиват от тези карти.Ако неможете да ги убедите пробвайте на родителските срещи,тогава може би поне родителите ще ги купят и ако не ги носят на у-ще те поне ще и обръщат внимание у дома.

20.03.2008 radivdani

Profile

  За съжаление и двата проблема са много сериозни - и този с атласите , и този с настоятелството. Моят стаж като учител не е голям, но въпреки това не ми стана ясно какви са ангажиментите на въпросното настоятелство. В моето училище то съществуваше само на документи и...нищо друго. На един- два педагогически съвета присъстваше някаква госпожа, която беше представена като председател на настоятелството и толкова. Ако някой може да ме осветли и по този проблем ще бъда благодарна , но като че ли това е тема за друг разговор в нова тема.

20.03.2008 anilenas

Profile

   О, radivdani, проблемът е толкова сериозен, а ти така ме разсмя с "мърдащото" настоятелство, че чак ме е срам да си призная. Чувството за хумор в трудни обстоятелства, може и да не спасява, но определено много помага.Party!!!

19.03.2008 Sef

Profile

Ако имате такова към училището, би трябвало да служи за нещо !Stick out tongue

19.03.2008 radivdani

Profile

 Аз не съм виждала толкова "мърдащо" училищно настоятелство. А вие?Hmm');" title="Hmm - Hmm">

18.03.2008 Sef

Profile

Училищното настоятелство да се " размърда" и да намери спонсори.Wink

18.03.2008 radivdani

Profile

user: Sef

Просто училището да купи атласи за работа в клас. По един на маса е достатъчен.
 

 Че е достатъчен, спор няма, но останалото ми звучи като "мисията невъзможна". Tongue Tied');" title="Tongue Tied - Tongue Tied">

17.03.2008 Sef

Profile

Просто училището да купи атласи за работа в клас. По един на маса е достатъчен.

25.02.2008 radivdani

Profile

  Аз почти винаги съм разрешавала да се ползват атласите, но при по- малките. При по-големите нещата стоят доста по -сложно, с други думи опитват да хитруват извън рамките на допустимото, но за тях стенната карта винаги е на разположение. За мен знаенето на география не е наизустяване на безброй много обекти, а и умение да се ориентираш по карта, умения да анализираш разни данни, тематични карти и винаги това е бил стремежът ми в моите часове. Но незнайно защо в горен курс започват да идват само с една тетрадка, която е и по "всичкология" на всичкото от горе и моите стремежи отиват в небитието. Много ми се искаше колеги с по-голям стаж от моя да споделят своя опит в борбата с този проблем. В горен курс основно се изучава България и на изхода се оказва, че учениците излизат със пространствените си представи от основния курс ,когато са си носили и ползвали атласите, но наученото тогава е крайно недостатъчно.