Здравейте,какво вие мнението за ОМЕП и какви дейности сте планирали за тази година?
Подразни ме начинът на разсъждение на колежката "Anita_z". Разсъждавайки така - че трябва да се примиряваме с това висшестоящите да "обират лъвския пай", пак потвърждаваме робската си психика и пословицата "Преклонена главица остара сабя не сече я!" Това ми напомня един стар виц, който се разпространяваше на касета. Диалогът се води между учителка и ученик :
"У:- Знаеш ли аз по какво преподавам?!
ученик:- Вие препРодавате...
У:- Аз не препРодавам, аз ПРЕПОДАВАМ!
ученик:- Ми ти ша умреш от глад ма!..."
Та много учители, университетски преподаватели, директори... Като че ли побързаха да поправят тази своя "грешка" и да започнат заедно с преподаването и да продават. Една масова мутризация в нашето общество, където професори, преподаватели, си сложиха цена на оценките, приоритет стана издаването и най-вече продаването на учебници... Въобще "келепира". Да не говорим за закупени фалшиви дипломи!... Та защо ли да се учудваме и възмущаваме, че шефовете на омепси уреждали екскурзийки, че си водели с тях журналисти, които да "славословят" по техен адрес, а учителите да си плащат почти цялата сума и да нямат почти никакви превилегии. Все пак всичко това се извършва с техните пари от членския внос! Та според мен идеята ОМЕП е опорочена- за съжаление!
Аз също не бях чувала за ОМЕП ! Някой може ли да каже има ли тази организация клон или филиал в Плевен , кой я оглавява , кои отговарят за региона? Дайте малко по-подробна информация или посочете къде може да се получи?
Колежке, иматеосновани като че ли, изтъквайки доводите си... Но все пак моето впечатление е за една тоталитарна организация, която отблъсква и както в миналото прави някои хора "по-равни" от други! Това ми се струва несъвместимо с целите на организацията и според мен мен организацията и целите й се използват за правене на пари, градене на личен авторитет и т.н. Сигурно някои директорки и инспекторки имат повече възможност и свободно време за да организират мероприятия, но когато те като личности и ръководители предизвикват отрицание - пак ли бихте ги определили като подходящи?! А когато екскурзиите са достатъчно скъпи и продължителни, дали не бихте си задали въпроса дали те не обслужват вкуса и интересите на определени личности само и да се почувствате използвана и ограбена?! Дали някой обича да го правят на глупак?!...
Защо да не се ръководят областните секции от експерти,преподаватели във вУЗ и директори на детски градини?Хората,заемащи тези длъжности са по -свободни от оперативни задачи и имат задължения да организират и подпомагат провеждането на качествен възпитателен процес в предучилищния сектор.Освен това не ползват командировъчни за сбирките, а един учител без да е командирован не отива.Колкото до екскурзиите,колега, нима Вие си плащате,като водите ученици на екскурзия или дори на театър?Не оставяйте дребните битовизми да изместват акцента на вашата трудова дейност - обучението и възпитанието на подрастващото поколение.
Аз не знам какво да кажа?! До колкото знам членувам в ОМЕП. Сега какво излиза, че абривиатурата е същата, но ние от Пловдивска област и град не членуваме в истинската организация, а в някакъв неин дубликат със същото име?! Едва ли. Гарантирам, че информацията, която изнесох в по предишното си изказване е истина и могат да я потвърдят колетите членуващи и присъствали на мероприятията. Изразявам несъгласие с термина "предучилищно образование", но това е тема за друг разговор! Все пак оставам озадачен от мнението ви и не знам в кой ОМЕП членувам?! Но определението "българска работа" - започва да се прокрадва и тук!
ОМЕП България официално се представлява от проф. Е. Русинова. На 08.02.2008 г. се състоя събиранане и се отчете дейността за 2007г.Бяха възстановени членствата на секциите в Хасково и Перник. Моите уважения към колегите в Пловдив, но те са сдружение за развитие на предучилищното възпитание, което няма нищо общо с официалното представителство на ОМЕП. На срещата през февруари бяха приети актуалните цели и задачи по които ще се работи през 2008г. В момента не мога да дам саитовете за повече информация, но скоро ще го направя.ОМЕП е организация с идеална цел да стимулира развитието на предучилищното образование. Участва в организирането на конференции, открити практики и др., но не и банкети...
Ако това, което споделяте е истина, нямам думи за коментар. Може би само това, което по традиция се казва в подобни случаи. "Хубава работа, ама българска!"
Аз членувам в ОМЕП на пловдивска територия. Там имаше възможност да станеш индивидуален или колективен член (да члунува цялата ДГ-учителите). В началото се зарадвах, че и ние имаме своя организация, която е самостоятелна и не е свързана с МОН. Мислех, че до голяма степен ще защитава интересите ни. В последствие се оказа, че на ръководни длъжности се издигат инспекторки, преподаватели от университета, директорки на детски градини... Усеща се един много тоталитарен дух. За голямо мое разочарование не се толерират различни мнения и нови идеи, а по-скоро се подтискат. Дейността на ОМЕП се изразява в организиране на екскурзии - в страната и чужбина, с цел обмяна на опит, и новогодишен банкет веднъж годишно. При организиране на екскурзиите, колективните членове могат да изпратят само 2-3 членове от колектива, които да ползват малко намаление, а при наличие на свободни места в автобуса, останалите желаещи, могат да отидат плащайки пълния размер на екскурзията. Предполагам, че за ръководителите екскурзиите са напълно безплатни... Така както и в миналото - "някои се оказаха по-равни". Или отново доказваме умението си дори и хубави идеи, да ги "побългарим" и орезилим. Екскурзиите с цел обмяна на опит в страната и чужбина -нямат голям ефект от страна на наблюдаваното и обмяната на опит, а излизат по-скъпо и немогат да се видят природни или исторически заблежителности, отколкото ако се отиде с туристическа фирма и дори с нея е по-изгодно финансово. Друга от дейностите на ОМЕП е организиране на обучението на учителите и усвояването на средствата отпускани годишно за тази цел от МОН. По този начин университетските преподаватели членуващи в организацията си осигуряват лекторски часовеи усвояват средствата. Но има полза и засамите учители!
Председател на ОМЕП в България е доц.д-р Е. Русинова. Членове на организацията са М. Якова, И. Ковачева, доц. Ванева, Витанова, Веселина Петрова от ВТУ, Б. Ангелов, Т. Татьозов и др., много експерти по ПВ от РИО в различните градове. До преди демокрацията организацията е била част но МОН, но от 2000 г. съществува като юредическо лице с нестопанска цел.
Теоретичните постановки са добри. Ангажира ли се някой да разкаже какво конкретно прави ОМЕП в България?
Кои са хората, които ръководят организацията и кои са членуващите в нея? Май ще дойде да е доста елитарна тая организация...