Какво преподавате по информатика и ИТ, като профилиращ предмет в 10, 11, 12 клас

Публикувана на: 11.12.2007, от kami55
Кoментари:39

Колеги, имам проблем с профилиращия предмет информатика в горен курс. Чудя се с какво да занимавам учениците в 10, 11 и 12 клас, след хилядите забрани от НОМ. Моля за помощ! В 10 и 11 клас имам 3 часа седмично, а в 12 - 4. В 12 клас работя по проекти, но 10 и 11 дъвча С++ и вече и на мен ми стана скучно. Споделете опит.

Коментари 39

20.07.2012 lexx

Profile

Здравейте,
тази година пуснах един блог за С++, в който искам да дам решения на С++ за кандидат-студентските задачи в ПУ

Ще се радвам ако помогна на някой да се подготви за кандидатстване с информатика и конкретсно със С++.

16.01.2010 ozahariev

Profile

user: ina_z

И на мен би ми било интересно.

Здравейте iv_2007 и ina_z,
забавих отговора си, за да минат през периода, от 15 декември 2009 до вчера, представяния на ученически проекти в ПГИЧЕ, по тези двете теми:

  • защита на потребителски данни, в електронен дневник, на  училище1;
  • look a head, with internet2;

Първата тема е задължителна за учениците ми в 8 клас и задължителна за учениците ми в 10 клас.

Втората тема е  незадължителна за учениците ми в 8 клас и задължителна за учениците ми в 10 клас.

И по двете теми има отлични представяния.

 

Огнян Захариев
16 януари 2010 година
( днес съм в Свищов, на гости при един приятел )

 

------------------------

 1 На учениците ми съм посочил основни дефиниции за:

  • "Защита на потребителски данни  в електронен дневник, на училище" означава въвеждане на точни данни за потребител в образците за училищна документация;
  • "Наръчник, за училищна документация " означава удобрената проектна документация за образци при въвеждане в електронни дневници.

 2 На учениците ми съм посочил основни практики за:

  • свързване,  администриране и модериране на информационно пространство с комуникативна среда на потребители;
  • представяне на лично или групово мнение в комуникативна среда и предоставяне на обратен адрес, за кореспондиране;
  • приемане на оценка като свобода за изразяване на мнение.

05.12.2009 ilian_kavalov

Profile

user: kr_bozhinov

Децата обичат телевизията, музиката и т.н нали?!!? :)

Тогава отговорът идва естествено :)

Използвайте това т.е занимавайте ги с мултимедия- да правят клипчета например.

В нашето училище ТПГ "Стамен Панчев" това се опитваме да наложим, като обучение по ЗИП.

Идея, която ще развием( и бе тайна:)) е да направим видео автобиография.

Всеки ученик заснема( най-важното за личността му според него)след което цялата група прави монтаж и видео

Използваме Мууви мейкър и конвертор от 3gpp (снимат с жиесеми :), апропо в нашта община кмета дари на общинските у-ща и камери)

Лек, доходен и на вас ден, и пишете дали идеята се е получила при вас :)

 Колега, аз ще Ви посоча едно развитие на час , която ще те убори

 

Двама ученика работят, останалите преписват домашната по математика.

а в часа по математика, никой не пита как се правят клипчета

 

 

 

22.11.2009 ina_z

Profile

И на мен би ми било интересно.

21.11.2009 iv_2007

Profile

user: ozahariev

Съвместно, с проектите които сега раздадох за първи преглед, в сесия от 15 до 23 декември,

Бихте ли споделили темите на проектите, ще ми бъде интересно и полезно, защото също имам 1 група с профил ИТ.

21.11.2009 ozahariev

Profile

user: kami55

Колеги, имам проблем с профилиращия предмет информатика в горен курс. Чудя се с какво да занимавам учениците в 10, 11 и 12 клас, след хилядите забрани от НОМ. Моля за помощ! В 10 и 11 клас имам 3 часа седмично, а в 12 - 4. В 12 клас работя по проекти, но 10 и 11 дъвча С++ и вече и на мен ми стана скучно. Споделете опит.

Доста по-различно е при мен, защото имам 4 часа профилирана подготовка в 10 клас и то за/с двете групи на които е разделен ?!

Съвместно, с проектите който сега раздадох за първи преглед, в сесия от 15 до 23 декември, се опитвам да им насоча вниманието към сръчности в общото им ниво като добри потребители на компютърна техника.

Смятам, че е общ и в крак с времето проблема за натрупване на опит при работа както с html дизайн в Интернет, така и с кабела за мрежова връзка.

Без да съм го търсил, имам прост разумно обясним пример, за сайт публикуван с контекстното програмиране: "published after saving it as web page into Microsof Word" сравнен с контекст на html публикуването му (непознат за Mozilla, ако не отваря правилно този сайт) този "мрежови кабел към публиккацията" трябва да е подреден по обичайния начин за да има мрежова връзка - посочена от стандарта на доставчика и едновременно изпълнено както в блог услугата, така и в ISP сървъра и изнесеното му оборудване.
(...опитвам се да ги насоча към това като потребители)

13.11.2009 staneva_st

Profile

Нашето училище е с профили "Технологичен" - Информационни технологии и Стопански мениджмънт.

В 10 клас по ИТ изучават разширено Word, Excel, Access и Front Page. В 11 клас по ИТ изучават Corel Draw, Power Point, HTML и Java Script. В 12 клас по ИТ изучават Publisher, Photoshop, мрежи, Dreamweaver и Flash.

По информатика в 9 и 10 клас изучават Паскал, а в 11 и 12 клас Borland Delphi. Тенденцията е да се премахне изучаването на Паскал и да се въведе С++, който ще се надгражда с Visual Studio.

06.11.2009 iv_2007

Profile

user: lexx

Иначе - да не се разглежда програмиране, но ако някои рпави WEB саитов на PHP, Java или ASP забелязвам, че ги водят като информационни технологии.

И според мен тук е по-скоро недообмислено учебно съдържание. Създаването на динамични сайтове може би трябва да се включи към часовете по информатика, но създаването на сайт с използването на програма (например FrontPage) си е само разучаване на технология за създаване на сайт. Така разделени нещата могат да бъдат групирани и по години: например до 8 клас да се изучава ИТ, а след това да се изучава информатика. Нищо не пречи в малките класове да има школи по програмиране, за деца които се интересуват.

05.11.2009 lexx

Profile

 Да така е, просто имам впредвид че акто дефиниция са малко неясни нещата. Защото от самото име "Информационни технологии"  като се позамисли човек първото което му идва на ум то това са програми и устройства с който може да се манипулира информацията (т.е. да се извършват основните дейности стързани с информацията). От там веднага следва аналогията, че един развит език за програмиране и написаният за него компилатор също може да се разглежда като такава информационна технология. Като цяло мисля, че МОН не са дали точна дефиниция на самия предмет. Поне аз неможах да намеря такава, която катоя  прочетеш да ти стане ясно. Както когато се дават дефиниции в математиката - те са строго определени и при тях няма двусмислие. Иначе - да не се разглежда програмиране, но ако някои рпави WEB саитов на PHP, Java или ASP забелязвам, че ги водят като информационни технологии. А и дори като се погледнат състезанията по Информационни технологии пак са застъпени дейности свързани с програмиране :)

02.11.2009 iv_2007

Profile

user: lexx

... от определението за информатика веднага се изключват всички дейности които са прилагани за да се събере и достигне информация до нас. Например бройни системи, езици... те нямат нищо общо с автоматизиране на процеса.

Lexx, може ли да обясните по-подробно какво имате предвид с тези думи.

В изучаването на информатика се включва програмиране на избран алгоритмичен език, реализиране на алгоритми с него.

В изучаването на ИТ (поне досега) се разучават готови програмни продукти, като програмиране според мен не е застъпено.