Относно занималнята

Публикувана на: 16.11.2007, от titi
Кoментари:28

 Здравейте,имам един въпрос относсно занималнята за първи клас.В училището,в което учи синът ми има занималня,която той посещава от скоро.Мислех си,че там ще ги занимават допълнително с материала,който изучават в клас,но се оказа,че има една госпожа за първи и втори клас.Децата са в две отделни стаи и естествено,когато госпожата е в едната в другата децата са сами.Искам да попитам нормална практика ли е това или да "вдигаме пара" пред директора на училището. 

Коментари 28

24.04.2008 atlantic

Profile

Дори и децата да не са със СОП си изискват внимание. Става въпрос за допълнително обяснение върху зададената домашна работа,нали? При 35 - 40 мин. час и 30 деца в група, се пада по 1 мин. на дете. Е как на това дете не му стига 1 мин. в часа сутрин, за да разбере материала, а следобед изведнъж се оказва,че времето му е достатъчно??? Освен ако домашната не е написана на дъската и то само трябва да я препише. Това обаче не е пълноценна работа, според мен. Още повече, че една ПИГ се съставя от деца, учещи в няколко паралелки. Като вземем предвид и факта, че всеки класен ръководител дава различна домашна... Хаосът следобед е пълен.

Вярвам, че думите ми няма да се изтълкуват погрешно. Съвсем не омаловажавам труда на колегите, работещи в ПИГ. Напротив.Тяхната задача е доста трудна и затова децата в такава група трябва да бъдат минимум, за да бъде свършена работа максимум.

23.04.2008 Eli_83

Profile

 Точно така си е, Атлантик! Аз първо не вярвам на колежката, която казва, че е ималапо 36 деца в група и е обръщала необходимото внимание на всяко едно! Аз имам приятелка, която работи в полуинтернатна група и зная какво й е! Сега вече има близо 30 деца в групата и то все първокласници! Никой, ама абсолютно никой не може да ме убеди, че е възможно да се работи в ПИГ с 30 и повече деца и то пълноценно! Да, и на всяко да му е отделено необходимото внимание....това е абсурд! Говоря за ученици, които са, така да се каже, в нормата! Еми ако има дете в групата с дислексия, например!Huh? А дали то ще бъде така лесно открито сред толкова много други ученици и тествано??? А как ще се работи с него??? Това си иска индивидуален подход! А децата с дислексия всъщност са толкова умни и интелигентни!!!! 

19.04.2008 atlantic

Profile

Занималнята не е забавачка. Ненормално е при работа в клас, когато децата са 20-25 на учителя да не му стига време да обърне внимание на всички,а в следобедните занимания децата да са 36 (при възраст ІІ, ІІІ и ІV клас) и да се говори за добре и качествено свършена работа. Нека не се заблуждаваме. Като имам предвид и факта, че децата са преминали през половин работен ден, в който са внимавали, вършели са работа, участвали са активно в часовете ... Как да искаме от тях следобед да се съсредоточат и да работят ползотворно, когато са набутани в стая, в която няма дори достатъчно въздух.

18.04.2008 ralka

Profile

ЗДРАВЕЙТЕ !РАЗБИРА СЕ ,ЧЕ ТОВА НЕ Е НОРМАЛНО !АЗ САМАТА СЪМ ПРЕПОДАВАЛА В ЗАНИМАЛНЯ 14 ГОДИНИ !ИМАЛА СЪМ УЧЕНИЦИ ОТ 1 А,Б-2-3А,Б-4 КЛАСОВЕ -5 РАЗЛИЧНИ ГРУПИ -НО НИТО СА ОСТАВАЛИ САМИ ,НИТО ПЪК СА СИ ТРЪГВАЛИ БЕЗ ДОМАШНО !БРОЙКАТА ИМ Е ДОСТИГАЛА И НА МОМЕНТИ ДО 36 БРОЯ....НО ЖИВИ И ЗДРАВИ ДА СМЕ ВСИЧКИ ..ТА НАЛИ НА ТЯХ ... НА ДЕЦАТА СЕ НАДЯВАМЕ.........!!!

31.01.2008 crocsi

Profile

Idea Хайде да разгледаме този въпрос така : какво става на практика!? Министър Вълчев казва много неща , но той е далече от много от действителните проблеми. Ако внимателно се прочете темата ще забележите ,че повечето проблеми се повтарят от различни хора - учители и родители  ; от различни места на страната и от различни училища. Обсъдиха се и частните занимални.

Нека да чуем аргументите на хората ,които се срещат от близо с този проблем. За мен най- важното си остава преподавателят в занималнята да има желание за работа, да обича работата си и децата. Да умее да създава навици и умения у дуцата ,с които работи  за самостоятелно справяне с домашните работи , разпределяне на времето и пр.е. Редуване на труд и почивка под педагогически контрол, т.е всяка минута да се знае кое дете къде е и какво прави .Въвеждане на нови, нестандартни и... методи за индивидуална и групова работа. Тук могат да се развият много проекти ,стига колегите да искат това.

Все пак думата имат точно колегите от занималните, родителите и директорите.

31.01.2008 anilenas

Profile

   Не мисля, че грешите, колега. Разликата от 2-3 деца не променя съществено нещата, когато групата е толкова голяма. В такъв случай думите по отношение на това, колко е важно всяко дете и как трябва съобразно неговите природни дадености и индивидуални особености то да бъде обгрижвано, си остават само думи. Да. Промени по организацията на работата в занималнята са необходими, тъй като от споделеното по темата до тук става ясна нейната неефективност в този вид. Нека всяко училище избере най-удачния вариант за себе си, съобразявайки се с възрастта и нуждите. В бюджета средства за учебно-помощна дейност трябва да има, според насоките на министър Д.Вълчев.

31.01.2008 radivdani

Profile

    Разбира се ,че това не е най-конструктивното решение.  Според мен в сегашния си вид  занималнята е по- скоро забавачка. Необходимо е да се помисли за по високата ефективност в тези групи. Занималнятя като замисъл е много полезна, защото все пак родителите трябва и да работят, а децата  от І-ІV клас е доста смело да бъдат оставяни сами в къщи. НО функциите й не трябва да се изчерпват само с това. Факт е ,че масово децата посещаващи занималня не са на необходимото ниво, защото е невъзможно при група от 25- 30 ученика да се работи и индивидуално. Поправете ме ,ако греша.

31.01.2008 kremenatn

Profile

За съжаление проблемът "Занималня" е доста сериозен и тепърва ще се задълбочава. С влизането на делегираните бюджети, занималнята става финансово неизгодна и тенденцията е да бъдат закрити много групи. Друг е въпросът дали това е най- конструктивното, което може да се направи, но....за съжаление живеем в материален свят.

30.01.2008 charmy

Profile

по мое време-времето на Тодор Живков ,занималнята беше само за двойкаджиите и слабаците-другите не посещавахме занималня.сега занималнята е удачен вариант,според мен разбира се ,само за селата-за да могат учителките по някакъв начин ,колкото се  може да помогнат на учениците да усвоят нещо.е,по селата за деца от 2-4 клас има само една група и само една госпожа,която лудва само след първите 15 мин,но..така иска господин министъра.

30.01.2008 mica

Profile

Какви шестици в първи клас, та дори и усмихнати да са?!