Матурите в четвърти клас по 4 предмета ( за сега) – за или против

Публикувана на: 16.11.2007, от kr_bozhinov
Кoментари:57
"Резултатите няма да влияят на оценките в свидетелството за завършен четвърти клас. Целта е да се види нивото на децата след началната степен на образование, обясни г-н Вълчев." Явно това ще е някакво  външно оценяване на учителите L. И  да е още по-интересно - никъде няма публикувани примерни тестове, да се види все пак за какво става въпрос. Според мен наистина трябва  да има  проверка на знанията на малчуганите от 4 клас, като не се поставят оценки а се дефинират три степени на успеваемост (както и е в Америка):
• на долната граница – показва непълно наличие на необходимите знания и умения, които са основни за извършване на успешна работа във всеки един клас;
• владеещ – показва значително академично постижение за всеки клас, който е оценен. Ученици, достигнали това ниво, са демонстрирали способности над изискванията на съдържанието, като знания, приложение на знанията в реални ситуации и аналитични умения, приложими    към      съдържанието;
• напреднал – представя изключително         постижение.
Тези нива са определени с цел да осигурят описание на това какво учениците трябва да знаят и да са способни да правят. Тези три нива на постиженията са основни, според което се оповестяват и резултатите от изследванията .

Коментари 57

26.04.2008 zdravkop

Profile

user: angi

Ще ти предложа,Здравко П.,да не се заяждаш... Big Smile Нали става? 

 

Става, разбира се. Само че това не беше заяждане, а изразяване на мнение. Продължавам да стоя зад думите си, които ти написах по- горе. Ние сме български учители и е въпрос на чест да пишем на родната си азбука, както и да възпитаваме учениците си в любов към България и всичко българско.

Весели празници! 

26.04.2008 angi

Profile

А пък аз ще се направя,че не разбрах тънкия намек за мен,и ще пожелая на всички весели празници! Party!!!  Gift Ще ти предложа,Здравко П.,да не се заяждаш... Big Smile Нали става? 

26.04.2008 kr_bozhinov

Profile

user: zdravkop

Анги, ти като български учител можеше да напишеш този пост на кирилица, нали? Някак си не става да се чудиш на бисерите на твоите ученици и в същото време да пишеш на шльокавица. А и какво означава това: "Тая държава с неграмотни деца накъде отива..."? Нали тези деца са наше производство, така да се каже. И "тая" държава е НАШАТА държава, не се е взела отнякъде! 

Привет колеги,

Този "странен" пост,   за който пише здравко и който е пълен с противиречия....?!?!! е изтрит, като е изпратен мейл с подробни указания за в бъдеще на автора!!!

 

 Все пак на всички спазващи правилата искам да пожелая:

Весели празнични дни

 

25.04.2008 anilenas

Profile

   Браво, Atlantic!!!YesBroken HeartWilted FlowerTravel

   Ставаш за капитан на кораб, защото няма да го оставиш да потъне!

   Присъединявам се към казаното от Mimi и Zdravcop!

   Andi, затруднява ли ви писането на кирилица?

24.04.2008 zdravkop

Profile

user: mimi70

 Често пъти повтарям, че четене и учене не е едно и също. Ученето е четене, съпроводено с творчество в процеса на разбиране и самопроверка. Много трудно се постига това. 

 

Моите поздравления, Мими! Много точно си го казала! Наистина трудно се постига това, за съжаление.  

24.04.2008 zdravkop

Profile

Анги, ти като български учител можеше да напишеш този пост на кирилица, нали? Някак си не става да се чудиш на бисерите на твоите ученици и в същото време да пишеш на шльокавица. А и какво означава това: "Тая държава с неграмотни деца накъде отива..."? Нали тези деца са наше производство, така да се каже. И "тая" държава е НАШАТА държава, не се е взела отнякъде! 

24.04.2008 mimi70

Profile

Браво, Атлантик!Smile

Аз винаги съм казвала, че добър е учител, който намира начин да научи децата на необходимото! Методът е без значение, щом дава резултати. При днешните учебници и уч. програми, единствено находчивите и изобретателни учители, могат да се справят. А в крайна сметка знанията са важни.

 Учителите трябва не само да си преподават материала, но и да научат децата на начин на учене. Често пъти повтарям, че четене и учене не е едно и също. Ученето е четене, съпроводено с творчество в процеса на разбиране и самопроверка. Много трудно се постига това. Съветвала съм моите ученици така да учат, а сега и моя син.

24.04.2008 atlantic

Profile

Колко варианта на правопис бихте измислили за името на хан Омуртаг?

В писмените работи на своите ученици виждам следния "правопис" - Омортаг, Умортаг,Умортак, Умуртак,Омортак... Много им беше трудно в началото на срока с новата терминология, с племената, божествата, езически ритуали, владетели и т.н. Казах им обаче,че има няколко важни години, които трябва да знаят (дори и на сън да ги бутнат),както и  владетели (управлението им с какво трябва да бъде запомнено). Затрудняваха се, но не ги оставих на спокойствие. В крайна сметка им приготвих карти, с които в началото играехме. От едната страна е написана годината,а от другата - събитието; от едната страна името на владетеля, а от другата - с какво трябва да свържат неговото управление. На последната сам.работа се справиха прекрасно и реших, че най-накрая има светлина в тунела :)))))))))))))))

24.04.2008 sasi1969

Profile

 Учебниците лъха не само на "академично високомирие ", а много често и на "академична некомпетентност  "

24.04.2008 atlantic

Profile

Благодаря, Марго! Моите ученици са все още третокласници и тепърва ми предстои да се "преборвам" с външното оценяване...Не смятам, че са стресирани. Още повече, че си ги тренирам с писмени проверки и децата вече ги приемат като нещо нормално. Мисля, че ще се справят страхотно!

А "матури" и тази година ще има - както в четвърти, така и в пети клас.Датите са ясни, в училище вече определиха и комисиите (квестори и външни оценители), така че ... колеги, да се залавяме за работа:)))