Делегираните бюджети?!

Публикувана на: 14.11.2007, от kr_bozhinov
Кoментари:296

 

Колеги нека да обсъдим това "нововъдение" :)

Имам в предвид, че някои училища "пилотно" са се "сблъскали" с проблеми от най-различно естество :))

Нека да споделят своя кратък опит.

За да не бъдем хаотични в своите оценки и предложения ви предлагам нещата да обсъждаме в ред спрямо следните точки(почвам да звуча като депутат в НС :(()

1. Основни проблеми във взаимоотношенията между местни власти и училища преди въвеждането на системата на делегираните бюджети /СДБ/

2. Внедряване на СДБ

3. Цели и очаквания от въвеждането на СДБ

4. Същност и съдържание на СДБ

5. Предимства и недостатъци на разпределението  на ресурсите по формула

6. Оценка на промените в отношенията между общините и училищата

6.1. Промени в правомощията и отговорностите на местните власти

6.2. Промени в правомощията и отговорностите на училищата

  • 7. Резултати от приложението на СДБ

7.1. Анализ и оценка на резултатите

7.2. Ефективност и ефикасност на резултатите

Лек, доходен и на вас ден

Коментари 296

01.08.2008 ozahariev

Profile

В отговора ми на   Диференцирано заплащане на учителският труд. За или против ?   се опитах да бъда кратък и наистина ми беше лесно. Но тук като се усмихна и веднага се озъбвам.

13.07.2008 jtonova

Profile

Има такива директори, за съжаление! При това в училища с име и традиции!

25.04.2008 margomalinova

Profile

 Направих си труда да прочета постановление №20.

.: Paideia Foundation - Новини :.
Струва ми се , че никъде не видях обосновка-защо и въз основа на какво се определят разходите за едно дете?

Дори бюджета на едно семейство се формира въз основа на необходимите му потребности и тогава се търсят средствата!

А, може би важи поговорката: "Всеки се разпростира според чергата!" 

25.04.2008 vasilka ivanova

Profile

Напълно сте прав. Около 1350 лв. издръжка на един ученик ни е необходима, за да оцелеем през тази финансова година. Ако говорим за издръжка, гарантираща наистина ефективен учебен процес би трябвало да говорим за много повече пари/ за техника, консумативи, отопление, медикаменти за лекарски кабинет, пари за квалификация, библиотека и т.н/. Но това е възможно само тогава, когато в дневния ред на обществото образованието стане точка 1.Не вярвам, че това ще стане в близко бъдеще.

08.04.2008 TiniP

Profile

Здравейте колеги, и Вие управляващи!

Когато се говори за делегиран бюджет обикновено се разбира - това което имаш харчиш! А дали тези средства са разпределени правилно?

Дали се отчита инфлацията, ръста на цените??? Как се сметна, че ще стигнат по около 1000 лв. за ученик- представяте ли си това са 100 лв. на месец за дете!!

С тези пари трябва да се покриват - разходите за парно, ток вода , ТЕХНИКА, за която  тръбим, че е жизнено необходима в училищата за обучение!

Как с една оборудвана стая - кабинет в някои училища - ще се преподава с нови технологии - по всички предмети- та тя не може да обслужи само ИТ в училището, а камо ли и останалите предмети?

Делегиран да бъде бюджет който ще позволи това училище да си плати разходите до края на годината в.т.ч. заплати , а не само до юни - защото  тези  тазгодишни бюджети ще стигнат при тая инфлация само до юли- а после? Може би пак протести!

08.04.2008 vasilka ivanova

Profile

Да. Решение № 20 от 21 01.2008 година на Министерски съвет регламентира средствата за издръжка, съгласно единни разходни стандарти. Вижте Приложение № 3 от това решение. Издръжката на дете от ПГ е 808лв.

08.04.2008 enev

Profile

user: vasilka ivanova

Зависи от състава на педагогическия колектив - трудов стаж, образование, ПКС. Но при 680 средна брутна заплата за педагозите от едно училище, колега без трудов стаж, с висше образование, без ПКС би получавал 450лв. , а максималната би достигнала до 800лв. Все пак това са прогнозни цифри. Решаващото тук е съставът на педагогическия колектив, съгласно посочените критерии.

 

А дали има начин, преподавател със значителен трудов стаж, висше образование, редица "ПКС" (предполагам, че става въпрос за някакви допълнителни квалификации), но с катастрофални резултати от външно оценяване на учениците му да речем, да получава до 450 лева?

08.04.2008 vesela_andreeva

Profile

Обръщам се специално към колежката Иванова, разбрах, че  в момента сте директор. Вярно ли е, че има разлика в издръжката на учениците- примерно тези, които са в ПДГ са с по- ниска към 860лв. за разлика от останалите деца в начален или гимназиален етап. Чудно ми прозвуча, когато една моя колежка сподели това!Confused

07.04.2008 K.Turnovski

Profile

Доколкото разбрах тезата на Търновски, ние трябва да сме двигателят в системата, да излизаме с идеите, уроците, самопожертвователно да прекарваме безсънни нощи с мисълта как на следващия ден да сме прекрасни, великолепни, вдъхновяващи учители. Първо - с тези заплати ние няма как да сме пример за подражание на това толкова меркантилно поколение. Повечето от родителите вземат двойни и по-големи заплати спрямо нас. Учениците имат джиесеми и часовници за по няколко наши заплати.

 

Съгласен съм, че с тези заплати няма как да сме прекрасни и неотразими, което не е съвсем моята теза.

Но вижте какво се получава - ако кажеш на един учител, включително и на мен, че не преподава качествено, че работи 4 часа на ден, ще подскочи до тавана, а аз може и по-високо, защото съм височък. Но като стане въпрос за пари, казва: че какво качество без пари. как да сме двигател в системата, да излизаме с идеи и уроци, като няма средства. и какво става? хем сме качествени работници, хем не можем да гарантираме качество, защото няма пари. последно какво сме? качествени работници, които не генерират качество, защото няма пари? или качествени работници, които генерират качество с голи мускули?

и като нямаме мотивация да сме учители, какво правим в класните стаи?

07.04.2008 K.Turnovski

Profile

Иво, наистина не мога да прочета целия Ви постинг. Едно и също си влачим, а керванът си върви.

Накратко, за пореден път, докъдето прочетох:

Води се такъв диалог, какъвто се наложи от събеседниците. Бабите казват: каквото повикало, такова се обадило. Това не е диалог, а "Exercises de style".

Прочетох анализа Ви - смисълът на един анализ е да се вземат някакви (управленски) решения. Така и не разбрах какви са Вашите предложения на базата на този анализ, т.е. и вашето си виси във въздуха.

накрая - както вече казах, финансовите средства, които се отпускат, са толкова, колкото са били и досега. делегираните бюджети няма да променят сумата, те само ще променят разпоредителя, което е добрата новина.

не приемайте писането с малки букви като неуважение. просто съм изморен и ме мързи да натискам шифта.