1 ноември - Национален протест на учениците от випуск ЕДИНСТВО

Публикувана на: 28.10.2007, от Romina
Кoментари:0

Ученици от десетки градове  организират протести  срещу  провеждане на матури  при  неясна и противоречива нормативна  база, създаваща неравнопоставеност    на учебните планове. В  петицията за  подкрепа на техните  протести, са се подписали над 16 000 човека.

Сред тях има учители, които споделят  проблемите:

Аз съм учителка /все още/ (с 11 години стаж) по физика, математика и информатика /с две висши, второто ми е от тази година, преди три години пак ходих на кандидатстудентски, та доскоро бях учителка и студентка/. Тази година трябва да преподавам математика и информатика на 12 клас, едва ли ще изберат математиката за матура, но и двата ми предмета са им профилиращи, а половината кандидатстудентски изпити са по математика. Имах неудоволствието да замествам помощник-директора по учебна дейност от 6.12.2006 до 14.09.2007г. Все съм знаела, че образованието е батак, ама чак такъв! Писани са наредби и закони и техни допълнения и уточнения така наизуст, че дори си противоречат, няма отговори на елементарни ситуации от практиката. Явно всеки пише, без да чете предното и без да си има понятие от нещата вдействителност. За тия матури нищо никой не ни е казал и на нас, ама май и те още не са го измислили. В тая система всичко се спуска в последния момент, ако може и след него. Имала съм задължителна матура по литература - и какво от това, класната работа си е достатъчна. С тази навалица от учебници на различни нива какви ли трябва да са задачите? Не, че ще ги давам аз тия за матурата, ама нали трябва да знам на какво да ги подготвям учениците - че те са два класа и двата са по различен план - едните профил, другите - не. Да не говорим, че вече не всеки клас, а едва ли не всеки ученик е по различен учебен план. Няма изпратени никакви критерии, никакви указания, а на 15.09. трябва разпределенията да са ни готови - кой час, коя тема... Трябваше най-късно до 1.09