Диференцирано заплащане на учителският труд. За или против ?
Публикувана на: 13.10.2007, от
crocsi
В края на лятото отпуската на колеги беше прекъсната.Те са председатели на комисии по методически обединения.Налага се да работят по диференцираното заплащане - спешно!
Всички сме запознати с критериите, по които се провежда атестацията.
Колегите се разделят в мненията си по отношение на диференцираното заплащане , но в него е заложено и нещо друго.Какво ще стане с малките училища? Какво ще стане с класовете с по- малък брой ученици ?
Занимават ме следните въпроси:
*Еднакви критерии за детска градина - начално училище -........ професионална гимнази ( как се сравнява детски учител с физик , с ком. специалист, с архитект????)
*Критериите не подлежат на редакция и адаптация спрямо вида на училището ( само за много малък бр.точки?;най-голям бр. точки за класно ръководство )
*Редно ли е да се казва че последната дума е имал директора по отношение корекция на събраните точки. Тогава оценката е чисто субективна.Така ле и в действителност?
*Редно ли е да се вземат впредвид само придобитите квалификации в предходните 6 месеца ( получаваш точки само за тях) , нима след това губиш уменията и способностите си?
Може да се добавят още въпроси. По отношение на личността. Освен напрежението и междуличностните конфликти ( за това е тайна информацията!):
*защо цялата тази дейност е тайна!? ( министъра твърди, че "стимулира" добрите учители да работят!)
*всеки, ще може да види собствените си точки , но как ще си свери часовника, т.е как ще разбере къде се намира спрямо колегите си!?
Цялата атестация ми прилича на "доброто старо време"!
Разтоварям с колеги, чета информация по въпроса и си мисля, че тя тепърва ще ни занимава.
Очаквам вашите мнения по темата. Как се действа по това направление във вашето училище? Приемате ли диференцираното заплащане на учителския труд?