Диференцирано заплащане на учителският труд. За или против ?

Публикувана на: 13.10.2007, от crocsi
Кoментари:180

 В края на лятото отпуската на колеги беше прекъсната.Те са председатели на комисии по методически обединения.Налага се да работят по диференцираното заплащане - спешно!

Всички сме  запознати с   критериите, по които се провежда атестацията.

 Колегите се разделят в мненията си по отношение на диференцираното заплащане , но в него е заложено и нещо друго.Какво ще стане с малките училища? Какво ще стане с класовете с по- малък брой ученици ?

Занимават ме следните въпроси:

*Еднакви критерии за детска градина - начално училище -........ професионална гимнази ( как се сравнява детски учител с физик , с ком. специалист, с архитект????)

*Критериите не подлежат на редакция и адаптация спрямо вида на училището ( само за много малък бр.точки?;най-голям бр. точки за класно ръководство )

*Редно ли е да се казва че последната дума е имал директора по отношение корекция на събраните точки. Тогава оценката е чисто субективна.Така ле и в действителност?

*Редно ли е да се вземат впредвид само придобитите квалификации в предходните 6 месеца ( получаваш точки само за тях) , нима след това губиш уменията и способностите си?

Може да се добавят още въпроси. По отношение на личността. Освен напрежението и междуличностните конфликти ( за това е тайна Wink информацията!):

*защо цялата тази дейност е тайна!? ( министъра твърди, че "стимулира" добрите учители да работят!)

*всеки, ще може да види собствените си точки , но как ще си свери часовника, т.е как ще разбере къде се намира спрямо колегите си!?

Цялата атестация ми прилича на "доброто старо време"Cool!

Разтоварям с колеги, чета информация по въпроса и си мисля, че тя тепърва ще ни занимава.

Очаквам вашите мнения по темата. Как  се действа по това направление във вашето училище? Приемате ли диференцираното заплащане на учителския труд?

Коментари 180

22.11.2008 akalvich

Profile

Здравейте колеги във нашето училище положението  е следното:

След като се разбра че на точка се полага около 10 лв.

накрая на фишовете получаваме с около 20% помалко.

Например имаш 40 т. X 10 лв. = 400 лв. и очакваш 400 лв . диференцирано заплащане

обаче във фиша фигурират около 320 лв.

Обяснението на касиера и директора са, че се отдържа данак на парите от работодатела

И какво се получава след това тези пари пак се облагат с данак и други одръжки.

какво излиза в крайна сметка , че на  тези пари се полага одръжки около 45%

Нормално ли е това нещо

пишете

Благодаря ви предварително

Знам  че, дразгите са много големи и са навсякъде

05.11.2008 feyata

Profile

Не съм искала тонът ми да е язвителен, просто ми е болно за недооценените усилия на младите колеги /не говоря за себе си и своите точки/ Говоря за субективизъм и подценявяне на наистина работещи колеги и толериране на други, с неясни успехи. Нима вие не сте виждали ученици в час по физическа култура, които ритат топка /т.н. футбол/,а  учителката седи на цигара в кабинета си? И друга колежка, която е по екип и работи по разпределението си, участва в часа, както си трябва.И първата е с повече точки от втората.  Има много примери за съвестна работа и отбиване на номера, нали? Желателно е оценката да не е толкова субективна В моето училище не научаваш точките си , не знаеш колко е точката в пари, не можеш да я оспорваш и да промениш Комисията тайно определя точките по неясни критерии, никой не ги знае - миналата година попълвахме карти, но те не са основа за решението на комисията Сигурно не обяснявам ясно Възмущава ме глупавият начин, по който се дават поощрения..........

04.11.2008 annie.tna

Profile

Аз също мисля, че не годините са от значение.Имам възрастни колеги, които са много добри педагози.Техните класове се отличават и с добрата си подготовка и с дисциплината си.В същото време млади, които не са чак толкова добри.Не можем всички да слагаме под общ знаменател.Например имам колега /40г./,който преди 3г. избяга от курса за компютри/задължителният/, защото това не било за него. Естествено и колежка в предпенсионна възраст, която в началото на миналата година кълнеше всички наред, защото е полувишистка и трябва да мине на половин норматив.Имам и такава, за която пуйките и кокошките са много по-важни от професията.

  Учителската професия е като сладкарството:нужни са ти добри продукти, добра рецепта и майсторлък.Единствено, когато и трите компонента са налице успехът е 100 процентов. 

04.11.2008 mimi57

Profile

 Ех, колежке, много язвително и обидено звучите. Не знам как стоят нещата около диференцираното заплащане във Вашето училище, но може да възразите срещу точките, които са ви определили. А що се отнася до иноваторите и възрастните колеги не съм съгласна, че едните произвеждат полуграмотни, а другите много грамотни. Аз твърдя, че знанията се градят на 90% самоподготовка. Учителят може да е със 100 чужди езика и много сертификати и дипломи, но ученикът не става автоматично също толкова успешен. както и, че учителят с мого сертификати и ПКС е най-добрият. Много колеги се хващат за всичко, което би им носило пари, пък може и никога да не прилагат нищо от това. Имам такива примери. Да не забравяме, че учителството е призвание, подход и умение да се работи с различни деца като интелект, възпитение, манталитет и пр. И не само парите са оценка за неговите способности като учител.

04.11.2008 feyata

Profile

ДИФЕРЕНЦИРАНОТО заплащане е замислено да поощрява работещите и да "накаже " мързелуващите, но.... какво се получава на практика? Имам колежка с полувисше, пенсионерка, от 36 години не е ходила на какъвто и да е курс, не говори езици, не работи с компютър, няма ПКС, но.....си дава максимума точки /досещате се, че участва в комисията/ От друга страна - имам колеги, млади, иновативни, с по 4 чужди езика, компютърни умения, преподават си уроците с невероятни презентации, ПКС и курсове за каквото се сетите, включително и за работа с ученици със специални образователни потребности и ....те са с минимум точки Това ли цели министерството? Да поощрява посредствените? Кой има интерес училището " да бълва" полуграмотни и недообразовани ученици? Като тези на простотия велева от :-мо в перник, която носи сиренце на компютърната мишка Спасете ни от набедени учителки Нали уж щяха да пенсионират достигналите пенсионна възраст?

04.11.2008 kr_bozhinov

Profile

На мен вече ми писна в този форум само да се говори за пари!!!!

Жалка картина-наливате вода на безпринципните!?!? злобари и критикари.........

 

 

04.11.2008 stela__73

Profile

Критерии си трябват, но трудът се полага в различна среда и нормално е резултатите да не зависят само от преподаването по предмета.

30.10.2008 annie.tna

Profile

Здравейте!Сама по себе се идеята за този вид заплащане е добра.От години подготвям по 10 училищни тържества/ някои по малки, други под формата на концерти/ , голяма част от колегите са само наблюдатели и на всичко отгоре и злобни коментатори,за 3 поредни години имам изнесени 3 открити уроци и т.н..Само че миналата година ми се наложи да изляза в отпуск по майчинство и въпреки че съм работила усилено, отново тържества, че и бременна се явавах на конференцията ,,Училището -желата територия",понеже не ми стига един месец изпускам това заплащане.Искат повишаване на раждаемостта, а ни режат както им е добре.Разбрам, ако не съм работила та 14 години или да съм излязла в отпуск, за да припечеля някой лев другаде да ме отрежат, но за това, че ще даря българското общество с още едно българче- е това не го разбирам!!!Явно министъра трябва да обмисли идеята си, но надали!

27.10.2008 sasi1969

Profile

 Колеги парите за дефиренцираното заплащане се отпускат на всяко училице в зависимост от броя ученици. После се сумират точките на всички имащи право на това заплащане . Делят се парите на точките и така се полечава колко лева е една точка.Ето затова има разлика в стойността на точките в различните училища.

27.10.2008 d_georgieva

Profile

 Колеги, а на колко всъщност е равна  при вас 1 точка, при нас е 6,5. / Работя в елитна гимназия. / Но случайно разбрах че има училища в които е 13лв? Вярно ли е това и защо се получава такава голяма разлика?