За часовете по информатика в средното училище

Публикувана на: 13.10.2007, от niconicolov
Кoментари:25

Ще споделя моето мнение относно необходимостта от такива часове в масовите/неспециализирани по информатика паралелки.

Според мен те не са необходими. Защо? В повечето случай на учениците се предлага или информатика за самата информатика или пък неща с които те отдавна си служат.

Във Франция този проблем е решен по следния начин. Всеки преподавател по отделните дисциплини е задължен, под някаква форма, да използва в часовете си информационните технологии и по този начин учениците усвояват тези технологии чрез конкретна практика.

Вашето мнение колеги?

Коментари 25

22.01.2009 lexx

Profile

 Интересно сравнение е това с Франция. Винаги съм си мислел, че това е  като физиката когато се създава някаква теория тя се създава за дадена система обикновенно затворена, за да е по практична дадената теория отколкото абстракна. Сега да обесня с пример какво исках да кажа - ако има едно красиво русо момиче 90/60/90би ли учила някакви сложниинтеграли - очевидно отговорът е "НЕ". Защо ли - ами защото така или иначе ще си живее добре и без да учи такива неща- както акзах в началото тя е рус, красива и и с мерки 90/60/90. Е Франция е русата мадама - и ще бъде много по-добре от анс и без да учи. А ние сме грозното момиче с голям диоптър което седи на 3-4 чин и винаги ходи подготвена. Ако искаме нашата икономика да се развива като нация проектираща и създаваща технологии (аналогия с инженер) или просто един потребител (оператор на пц с основно или най-много средно образование), то задължително трябва да се насочат усилия в тази област. Аз специално мисля, че трябва  да си пазим традициите в тази област и да се върнем на нивото на което сме били винаги в този вид науки.

24.10.2008 ilian_kavalov

Profile

Мисля, че няма нужда от предмета информационни технологии, интернет, компютърна графика. Може да има само информатика за 1-2 години и там да влизат информационните технологии, интернете и подобни предмети. Това в 7 и 8 клас и край.
Не съм съгласен изобщо да се махне, но да се намали ЗНАЧИТЕЛНО!
Не може в училищата да се изучават предмети свързани с компютри при положение, че 60-70 % от учениците прекарват по много часове пред компютъра в къщи. А и учителя не е достатъчно компетентен и подготвен

Това не е 2000 година когато материята беше чужда и имаше малко разбиращи. Трябва да се оптимизира системата и да се премахнат голяма част от часовете.
Разбира се, пак ще си има специализирано образование, където ще са застъпени по сериозните неща. Навътре в материятаWink

 

По опасен е проблема със социалните мрежи и сайтове за запознанства. Те първа навлизаме в тази непозната и опасна среда. Профили на 12-18 годишни
колко плюсчета и минусчета, рейтинг, като всеки се оценява по качество на снимката и физически дадености. Това според мен до нищо добро не може да доведе и никаква ценностна система да изгради. В този зона няма никакви правила, целта на създателите на страницата е повече посещения, повече раклами и по добри доходи.
Като най опасен аз определям гепиме.ком, който трябва да се затвори незабавно!

07.09.2008 milenamr

Profile

Абсолютно съм съгласна, информатиката е предмет , чиято роля е не само да обучава учениците за работа с компютър , но и да развива у тях разнопосочно мислене, което на практика се оказва много полезно и приложимо в различни дисциплини от живота.

06.09.2008 desitast

Profile

 По същата логика, бих казала , че не са необходими и часовете по български език - нали по останалите предмети се ползва(пишем и говорим на български език) Big Smile

14.04.2008 vassatto

Profile

Аз съм съгласен с колегата. Не споря с никой, но масово колегите информатици си карат по техните планове, а ние  - например Физиците по нашите. И в един момент аз искам да направя нещо интересно , но колегата не го е предал как се прави. Не е направил обзор или най-малкото не е питал учениците какво ги интересува. Вземете часовете по информатика 9 клас: там презентации се учат едва в 10 или после. А на мен ми е нужно да направя презентация за батерии и фотоволтаици. Не желая да правя глобални изводи, но всичко ни куца по всички шевове. Това ще се усети след 5 години най-много. Няма да иаюмаме кадри с пространствено мислене . Няма да имаме мотивирани студенти, дори по право.

vassatto

10.04.2008 ilian_kavalov

Profile

Това с различните знания на учениците е проблем. Подходящо е паралалката да се раздели на 2 не по номера, а по знания.

Дори и е възможен вариант, да има и две различни разпределения. Нещо, което е забранено.
Проблем са и "изпреварващите" знания на учениците.
Например ако паралелката започва изучаване на информационни технологии в 9 клас, а ученика е на компютър от 3 клас - стоенето и писането в час се превръща в един досаден процес. Не може да се заинтригува вниманието му, защото нищо ново не се поднася. Разваля се дисциплината и работата в час.

Отминаха годините, в който казвахме къде и за какво се използва клавиша Shift, Ctrl....

-------------------------------------------------------------------------------------------------
..а от там и уважението на учителите по ИТ от ученици, не е на нужното ниво

 

17.10.2007 ilarionov

Profile

Да, пропуските са проблем.

 

За да запълня бързо пропуските и да не изоставам от материала си

аз например включвам необходимите формули директно

в условията на задачите по информатика, които им давам.

 

Поздрави,

 

Кирил Иларионов

 

 

17.10.2007 zelenkroki

Profile

http://teacher.bg/cs/forums/p/419/1975.aspx#1975

Вече се опитах да споделя тези трудности в обучението по ЗП, но все пак, не считам, че е напълно излишно. И без това математиката съвсем изтъня като брой часове в общообразователните паралелки, не се сформират лесно групи по ЗИП, когато преподавателят по информатика и ИТ се опитва да обобщи с думи простички пропуските, може би бавните ученици имат още един шанс?

Елена Начева, Трявна

16.10.2007 ilarionov

Profile

Принципът е прост - ВСЕКИ ДА БЪДЕ ПОСТАВЕН В НЕГОВОТО ЛОЗЕ и да си го бере.

16.10.2007 ilarionov

Profile

E трябва да се диференцират:

  1. учителите;
  2. заплащането им;
  3. подбора на децата в групите, съобразно входното ниво на децата; 
  4. учебна програма, съобразена с нивото на групата (класът и без това се дели механично? на поне две групи).

 

Горните 4 групи да се формират отново след изтичане на периода за съществуване на групата.

Просто въпрос на желание, организация и да не забравяме и на ИКТ.

Поздрави,

 

Кирил Иларионов