Квалификация и преквалификация

Публикувана на: 12.10.2007, от nana_y
Кoментари:24

Колеги, предполагам, че на всекиму е нужно обучение. За това няма ограничение във възраст, професия и местоживеене.Какви курсове се предлагат - само за езици и информатика. Ясно е , че сме модерно и информирано общество, но за бога това не е достатъчно за развитието на това същото общество и за бъдещото поколение в него! Безплатни курсове въобще не се предлагат, а и с включването в платените не научаваш кой знае какво. Все стари теории и методики. Добре, че обменяме опит по между си като поддържаме контактите си живи! ЗАТОВА ви приканвам, да споделите своя опит с интересни методи на оценяване , които прилагате КАКВИ ПРОБЛЕМИ НЕ СТЕ МОГЛИ ДА РАЗРЕШИТЕ? И ДРУГИ.

БЛАГОДАРЯ!

Коментари 24

03.03.2008 anilenas

Profile

   Въпросите свързани с квалификацията и преквалификацията са представени в съвсем суров вид на управленско ниво. Затова всички колеги правят, каквото могат сами за себе си, което смятат, че ще им е полезно. Нужна е държавна, много сериозно обмислена политика в тази посока.

27.02.2008 mimi70

Profile

Това, което казвате е вярно.

В днешно време, сме оставени всеки, кой както може да се квалифицира и преквалифицира, ако иска и може.

Вие самият сте доказателство за това.

В напредналите страни науката и образованието вървят по-напред от реалностите на пазара, докато при нас е обратното. Сами виждате колко средства се отпускат за образование и е логичен и изходът.

В заинтересованите страни отпускат средства на различни изследователски центрове към училищата и после очакват открития, рационализации и др. При нас не стоят така нещата.

Политиците ни бяха забравили даже тази година да платят на европейската комисия по космически изследвания, таксата, която даже не е кой знае колко висока. Просто незаинтересованост и безотговорно поведение. И така още по една линия вече изоставаме и после как да ни вярва светът?

Това положение ще продължава да е така, докато не напреднем икономически и докато така безнаказано се прави грешна политика.

Трябва на високо ниво да се осмислят и определят приоритетите и после да търсим сметка за квалификацията на преподавателските кадри.

 

27.02.2008 lexx

Profile

Здравейте,

искам да изкажа мнение и по-този толкова сериозен въпрос. Като човек занимаващ се в областта на индорматиката и ИТ знам колко е  необходима допълнителната квалификация, поради непрестанното развитие на  технологийте. За сега няма да обмислям и да изказвам какви са концепцийте за квалификация и преквалификация, а ще предтсвя малко тема за размисъл на участниците тук.

Мога да кажа, че съм бил на различни каурсове, като мога да кажа само едно нещо - "Щом си се записал на дадения курс, ще го завършиш и ще получиш документ". Това е точно така, дори и да не знаеш абсолютно нищо със сигурност трябва да знаеш, че ще го завършиш. По-лошото е, че същото важи и за университетите - не е никакъв проблем да се запишеш за педагогическа специалност по някои друг предмет и със сигурност ще го завършиш. После отиваш учител и не знаеш нищо по дадения предмет, но пък ан кой му пука - това са реалностите. Затова като се говори за тези неща не трябва да се смята, че това е нещо много велико, защото може да се окаже само допълнителна тежест на данакоплатеца и ефекта да е нулев (помислете дали може да е и отрицателен).

И все пак ако горе казаното бъде обмислено и избегнато по някакъв начин, то сега идва въпроса "Кой ще води тези курсове за преквалификация или диопълнителна квалификация?" (помня как по "Господари ан ефира" даваха как Иван Костов повтаря въпроса "Кой?" 10 - 11 пъти подред). Защо го питам това - защото знаете колко модерни технологии се изучават в университетите. Мога да кажа за информатиката - просто масово универтситетите са доста далеч от съвременните технологии в областта на ИТ. Например мога да кажа, че масово се учи HTML, при положение, че от години наред от W3C се налага като стандарт XHTML. Да не говорим и за това, какви са новите попълнения на преподаватели в университетите, както и тези които са на възраст и са се преквалифицирали от Pascal на С++ или Java, колко добре знаят новата материя. А и от опит мога да кажа за това колко добри са им педагогическите им способности. Наистина не знам замисляли ли сте се за това какви педагози са и хората в университетите?
Така, че доста интересно ми е отново какво ще стане с цялото това преквалифициране, ако се проведат такива курсове. Или просто да се каже какво трябва да се знае, като се посочи литература. Може би резултата ще е същия.

Извинявам се ако някой се е почувствал обиден
Благодаря за вниманието!

 

02.11.2007 crocsi

Profile

WinkНалага се да прочетете всички мнения последователно и ще видите коментиран въпроса:)

02.11.2007 nely_pet

Profile

Идеята да се квалифицира човек е много добра - но защо никой не казва какви цени плащаме за това Crying.

Дори да вземеш ПКС  е свръх доходите на повечето от нас!!!!!!!!!

 

21.10.2007 ilarionov

Profile

 Благодаря.

 

Няма да Ви отегчавам с процедури,

но при градски кръг от национално състезание

когато съгласно утвърдения регламент

децата представят устно проекта не виждам как

в момента може да бъде оспорена таблицата с точките

попълнени от комисия назначена с заповед на началника на РИО.

 

За мен тази таблица си е фиш от ТОТО-2 и

горното мнение се доказва в последствие от резултатите получени на национален кръг

от проект които  на градския кръг е класиран с МАКСИМАЛЕН възможен брои точки.

Тези резултати лесно се сравняват с резултатите на

друг проект с минимално необходимо представяне на градски кръг.

 

Ако някои иска нека опита да ме обвини

в разпространение на информация с невярно съдържание?

 

А децата винаги са ценяли честното отношение

така че с тях аз работя на принципа

"ЧЕСТНОСТТА Е НАЙ-ДОБРАТА ПОЛИТИКА",

но дали това е правилното социално умение?

 

Е за сега резултатът е че децата отново се

готвят за участие в национална олимпиада без да

приемат предложения за смяна на ръководител. 

 

Поздрави

 

Кирил Иларионов

 

 

21.10.2007 ilarionov

Profile

 Благодаря.

 

Няма да Ви отегчавам с процедури,

но при градски кръг от национално състезание

когато децата съгласно утвърдения регламент

децата представят устно проекта не виждам как

в момента може да бъде оспорена таблицата с точките

попълнени от комисия назначена с заповед на началника на РИО.

 

За мен тази таблица си е фиш от ТОТО-2 и

мнението ми се доказва от резултатите получени на национален кръг

от проект които  на градския кръг е класиран с МАКСИМАЛЕН възможен брои точки.

Тези резултати лесно се сравняват с резултатите на

друг проект с минимално необходимо представяне на градски кръг.

 

Ако някои иска нека опита да ме обвини

в разпространение на информация с невярно съдържание?

 

А децата винаги са ценяли честното отношение

така с тях аз работя на принципа

"ЧЕСТНОСТТА Е НАЙ-ДОБРАТА ПОЛИТИКА",

но дали това е правилното социално умение?

 

Е за сега резултатът е че децата отново се

готвят за участие в национална олимпиада без да

приемат предложения за смяна на ръководител. 

 

Поздрави

 

Кирил Иларионов

 

 

21.10.2007 nana_y

Profile

Е как учителят на деца с определени дарби да ги мотивира

отново да участват в състезание

Г-н Иларионов, съжалявам, че не ви отговорих по-рано, но имах причини и не бях в състояние да го сторя. Надявам се, че все още искате да узнаете моето мнение за могивацията на децата. Да, имала съм подобен случай и то не един. Когато участваме с ученици на подобен род изяви от министерството, приехме с моите колеги да се свързваме със съответния инспектор от министелството и да проверяваме за вярността на условията за включване, за да не изпадаме в неловко положение. Когато изявата е на междуучилищен принпип, вървайте ми , не е имало подобни "неловки" положения, защото сме участвали пряко в изработването на условията за участие Не съм учител с малка практика и ми се струва, че споделеното ще ви свърши и на вас добра работа. Изисква време, но и създава контакти! Мога да споделя и още подробности , но те са по-специализирани! С уважение!!!!

17.10.2007 ilarionov

Profile

 Уважаема nana_y,

 

Пояснявам, че децата се демотивирват от това

че колегията не е подкрепила проекта им,

например колегията в лицето на журито на някое между-училищно състезание.

 

Ако сте участвали с деца в национални олимпиади,

предполагам сте обърнали внимание, че в регламента

на състежанието НЕ е предвиден ред за жалби и

журито НЕ е длъжно да излезе с МОТИВИРАНО решение.

 

Иначе казано журито може да попълни таблицата

с критериите за оценка, както се попълва фиш от ТОТО-2.

 

Е как учителят на деца с определени дарби да ги мотивира

отново да участват в състезание. Още по-трудно е да им

се обясни че правилата и в състезанието и в живота (законите)

трябва да се спазват и уважават. Ето това наричам аз

прекрасна възможност за усъвършенстване на педагогическите умения.

 

Вие например как бихте постъпили в такава ситуация?

 

Поздрави

 

Кирил Иларионов

 

17.10.2007 crocsi

Profile

За мен е по-трудно да ви препратя към сайт. Мога, когато се науча до правя блог да напиша по тази тема. Ходила съм на обучения за обучители на възрастни по прогрмата "Учение през целия живот". Темата не е  затворена :).  Ще помогна с каквото мога:):)