Достатъчно квалифицирани ли са учителите по английски език

Публикувана на: 21.09.2007, от gospojoo
Кoментари:62

Като владеене на езика може би да, но методически, абсолютно не. И особено младите учители, които идват от университета. Като базов учител съм била свидетел на невероятни случаи на педагогическо безсилие, както и на пълна неспособност да се изнесе някакъв разумен урок, което е много тъжно след 5 години обучение в университета. Затова си мисля, че ние всички имаме нужда от много практически курсове, работилници, обучение в чужбина, срещи не с издателства, а с учители от други страни. Вземането на квалификационни степени по никакъв начин не подобрява нашата работа и не ни прави по добри, и не ни обогатява с нищо. И понеже повечето сме бедни, редно е държавата да изработи цялостна стратегия за подобряване на обучението. Ние вече сме част от света. И как ще покажем колко сме умни и кадърни, ако нашият английски не е на ниво. И сега на още по високо ниво. Иначе просто няма да ни разберат и оценят. Затова си мисля, че ние сме най-важните..

Мнението е кирилизирано от администратора!

МОЛЯ, ПИШЕТЕ НА КИРИЛИЦА!

Коментари 62

16.04.2009 missis

Profile

Да, именно от това ме боли. И това, че се пишат толкова завишени оценки само и само да няма повтарящи - знаете, че те не носят пари на училището- опорочава образованието. и оттук страдат всички други сфери. Лично аз съм отвратена от положението,че както и зле да се представя един ученик, той знае, че му се полага тройка, само защото присъства.

 " The less a man knows the bigger the noise he makes and the higher the salary he commands."- M. Twain

15.04.2009 zdravkop

Profile

 Мисис, ето че опираме отново до нивото и качеството на образованието у нас. Отдавна съм казал, че днешните висшисти като ниво, подготовка и качество са на нивото на среднистите у нас преди 20- 25 години. Качеството на човешкият материал е паднало драстично не само във вузовете, ами и в образованието като цяло. И ще става все по- страшно- завършващите средно образование ще излизат полуграмотни, а висшистите ще стават най- много за специалисти, но не и за бакалаври и магистри.

15.04.2009 missis

Profile

Разбира се, че компетентността е важна! Мисля, че е крайно време у нас да започнем да уважавеме компетентните хора, а не да поощряваме псевдокомпетентните. Видяла съм преподавателка по английски език, висшистка, как е изписала празните полета по страниците на учебника си с непознатите за нея думи от текстовете ,които ще трябва да преподава в час! Заедно с транскрипциите! За какво говори това? Иначе може да се завиди на самочувствието й.

15.04.2009 dostoevski

Profile

                       

                                     Не се терзай от мисли като тази за компетентността! Нали знаеш,че в нашата родина всеки е компетентен за всичко. Остави тези,които се опитват да ти набиват комплекси да разбират от образование,футбол,политика и ... А на "компетентната" ти методистка й припомни, че истинският методист провокира, а само посредственият назидава и оценява. А колкото до кфалифицираността ти, не можеш да имаш вина. Основната причина е в системата на обучение и в системата на управление във всички сфери. Дано голяма част от съсловието ни да са го разбрали и да дадат строгата си оценка,"когато му дойде времето".

15.04.2009 neliipa

Profile

 Не знам дали имат компетентност, но аз след броени дни ще си дипломирам Предучилищна педагогика и англ.език. В момента съм на практика по чуждоезиково обучение в една детска градина. Децата са страхотни,бързо възприемат, но методистката ми каза че не съм разбирала нищо от методика по ЧО.Е питам аз тогава, след като ще получа диплома за детски учител по АЕ, защо учихме методиката само 1 семестър, ходили сме на наблюдения 5-6пъти за по 1 час, казват ми ще предаваш уроци 1 месец без да са ми дали примерен план конспект и система по която да преподавам? Е, че при това положение,извинете, каква квалифицираност ще имаме ние-новите учители? Обучението ни е пълна пародия!

16.12.2008 mister_sou

Profile

Както всички знаем, в днешно време учениците не напредват усилено в своето образование! Във всички случаи е важен подходът към учениците! Не само учениците са виновни, винаги вина имат и учителите! Не винаги е казано, че всеки човек, който е решил, че трябва да стане учител, става за учител. Има много учители, които нямат таланта да преподават на по-малките от тях. Но при всички случаи, спокойно мога да кажа, че необразовани учители съществуват.

08.04.2008 anisha74

Profile

Ами аз за първа година преподавам в това училище и умната глава на този директор е заложил  1- ВИ ЕЗИК Немски език и  ЗИП - АНГЛИЙСКИ

08.04.2008 Anikolova

Profile

Извинявай, но ме заинтригува, как така ромчетата учат два чужди езика /без българския/, а синът ми, който е в 6-ти клас в едно съвсем обикновено училище, по новата програма вече не може да учи 2-ри чужд език? От 5-ти клас се учеше допреди две години, докато не навлезе новата учебна програма. Сега вече... Ще ми обясниш ли, може би не съм разбрала правилно?

07.04.2008 Mrs_ Teach

Profile

           Аnisha74, и аз си задавам същия въпрос- Коя беше тази,,умна" глава?   И аз /4 години/  бях в такова село, затова мога да те разбера.

        

06.04.2008 anisha74

Profile

АМИ АЗ КВО ДА КАЖА???????????????

ПРЕПОДАВАМ ОТ НЯКОЛКО ГОДИНИ В ЕДНО СЕЛСКО РОМСКО УЧИЛИЩЕ. ПРЕДСТАВЯТЕ ЛИ СЕ КАК СЕ УЧАТ ДЕЦАТ, КОИТО НЕ ЗНАЯТ БЪЛГАРСКИ НА АНГЛИЙСКИ??????????? В НАЧАЛОТО - В НАЧАЛЕН КУРС КОГАТО СЛУШАТ И ГОВОРЯТ НЕЩАТА БЯХА ПРЕКРАСНИ. ТЕЗИ ДЕЦА ИМАТ ВРОДЕНО ЧУВСТВО ЗА УСВОЯВАНЕ НА ЕЗИК. В НАЧАЛЕН КУРС -  в края на 2 КЛАС знаеха  всички азбуката, числата , и почти всички думи. Но по-нагоре стана пълна трагедия. КОЯ УМНА ГЛАВА ИЗМИСЛИ В ТАКИВА УЧИЛИЩА ДА СЕ ИЗУЧАВА ЧУЖД ЕЗИК, ЧЕ ОТ 5 КЛАС ОЩЕ ЕДИН. И СЕГА РОМЧЕТАТА В 5 КЛАС УЧАТ - АНГЛИЙСКИ, НЕМСКИ И.......................БЪЛГАРСКИ - ТА СТАВАТ - 3 ЧУЖДИ ЕЗИКА. КЪДЕ ГО ИМА ТОВА???????????????