"Момче за всичко" в образованието. Това ново ли е?

Публикувана на: 11.09.2007, от Richter
Кoментари:7

Възможно ли е да има такова лице в образователната система на България, което да се занимава с отсъствията на учениците, да ги брои за всеки ученик, да му следи отсъствията и да дава предложения за наказания,глоби. Учителите да не се занимават с този въпрос. Това лице да вика родителите в училище, и т.н. Да му се заплаща заплата.

Чувал съм, че в други западни страни има такива лица.

Моля, дайте компетентен отговор.

Коментари 7

18.12.2007 anilenas

Profile

   Не виждам причини от нужда за такъв специален човек. По въпросите свързани с отсъствията се използуват стандартни бланки, които се внасят в съответната социална служба. Те си имат изходящ номер, печат и подпис на съответното училище. Възможност за фалшификация няма. Защо документацията не се придвижва по компютърен път за мене е загадка.

25.11.2007 sv_damyanova

Profile

user: vesela_andreeva

Това, което ме интересувае: имали колеги, които работят с  роми. Как се справят с текучеството на децата с непрекъснатите оправдания на родителите, с безхаберието им  и ранните женитби- това се превърна в наболял проблем за нашето образование и мисля за цялата ни държава. Колеги получавате ли компетентна  помощ от институциите или всичко е глас в пустиня. Моля , ако някой има подобни проблеми нека сподели  опита си.

Аз работя в училище, в което има много малко роми -само в някои класове и то не повече от 4-5. Като знам как и колко тези деца създават проблеми, мога само да съчувствам на колегите, работещи в училища с предимно ромски деца. Поне при нас ежемесечните справки за отсъствия, които подаваме на социалните служби /щото ни е малко другата работа вършим и товаSad/ донякъде контролират нещата.

Искам да споделя нещо, което ми се случи. От тази година съм класен ръководител на клас, в който имаше и две ромчета. Децата не бяха конфликтни, не правеха отсъствия / е, ученето не беше приоритет, но колкото за 3 скърпваха/. Останалите деца ги приеха нормално и нямаше проблеми. Затова се учудих, когато дойдоха с родителите да си вземат отпускните, за да ходят в друго училище. Оказа се, че се страхуват. Страхуват се от група скинари, които са ги били не защото нещо са направили, А ЗАЩОТО СА ЦИГАНИ!!! Тъй като не бяха от нашето училище не успях да направя нищо и класът ми намаля с две деца.

06.10.2007 s_danailova_bg

Profile

Да,ама пък аз ,благодарение на министър Вълчев,тази година взех като ДТВ на два пъти по цели 1,84лв за допълнителния час на класа,защото в деня,когато съм го заявила, сме почивали, да речем ...Аз през другото време явно не съм класен ръководител!А ивсички в системата!

06.10.2007 s_danailova_bg

Profile

user: vesela_andreeva

Това, което ме интересувае: имали колеги, които работят с  роми. Как се справят с текучеството на децата с непрекъснатите оправдания на родителите, с безхаберието им  и ранните женитби- това се превърна в наболял проблем за нашето образование и мисля за цялата ни държава. Колеги получавате ли компетентна  помощ от институциите или всичко е глас в пустиня. Моля , ако някой има подобни проблеми нека сподели  опита си.

 

Има колеги ,които работят с роми и аз се включвам в това число.Проблемите ,с които се сблъсквам ежедневно са много повече от гореизброените-започват от тотална наглост и безочие,преминават през безхаберие и достигат апогея си в изблици на вербално и физическо насилие.Примери от ежедневната ми работа-да ги издам като мемоарна книжнина-засега около 10тома.Но...както казват по-будните ми ученици:следва продължение...Компетентната помощ от институциите се изрязява най-ясно в изречение"Учениците  са такива,каквито са учителите им!",което в началото на учителската ми кариера(през далечната 1997г)ми звучеше обидно,а днес само ме разсмива,защото тези,които го казват не са и помирисвали класна стая.Истината е,че всеки се спасява поедично и в зависимост от конкретния случай.За мен е много важно да се разбираме с учениците-в началото на уч.год.всеки си казва исканията и правилата ,и постигаме нещо като консенсус.Едно от най-важните правила е(за мен например),че могат да избягат от час само, ако са ме уведомили 3 дни предварително ,с писмена молба и с основателно изказана причина-и задължително целият клас да е съгласен.Двойки пиша много трудно,но пък тройки още повече.Тяхната оценка си е тяхна-аз моите съм си ги изкарвала през 80-те години на 20 век...Има и много други.Но всичко е индивидуално.Септември ми се наложи да викам полиция ,защото една майка-ромка реши да ми разшири правомощията на класен...Добре ,че бяха наоколо момчетата от 12 клас ,та ме поместиха в най-важния момент...Big SmileАко искате повече информация-пишете ми на мейл или лично съобщение-ще Ви пратя скайпа си ,за обмяна на опит и мнения.Успех в начинанието!Yes

06.10.2007 vesela_andreeva

Profile

Това, което ме интересувае: имали колеги, които работят с  роми. Как се справят с текучеството на децата с непрекъснатите оправдания на родителите, с безхаберието им  и ранните женитби- това се превърна в наболял проблем за нашето образование и мисля за цялата ни държава. Колеги получавате ли компетентна  помощ от институциите или всичко е глас в пустиня. Моля , ако някой има подобни проблеми нека сподели  опита си.

06.10.2007 crocsi

Profile

 В европейските училища това е отделен специалист.Електронният дневник все още не е на почит и никой ,имам впредвит ръководствата на училищата и родителите не уважават труда на класните ръководители и учителите,които го използват.Тогава?Класният ръководител е "универсален боец".Освен специалист в своята облас той изпълнява всички тези задължения и търпи непрекъснато упреци от страна на директор и родители.А защо и до кога?????

27.09.2007 kr_bozhinov

Profile

всичко това може да се компютъризира виж мненията за е-дневниците

Лек и доходен и на теб ден

:)