Обидна реклама за банков кредит

Публикувана на: 27.06.2012, от mironov
Кoментари:0

 

                                                     До управляващите на „Емпорики банк”

                      Открито писмо

                      От Иван Миронов

учител по математика от 1976 г http://www.matematikasmironov.com/

 Дами и господа управляващи „Емпорики банк”

От няколко дни по националните телевизии се върти вашата реклама на „Кредити без уравнения” http://www.youtube.com/watch?v=g4Zdjz2NLb4

 Като я видях обезумях до къде сте изпаднали да рекламирате дейността си, чрез отказ от образование и то използвайки ученици.

 Не вярвам, че на това учите собствените си деца.

 Не вярвам, че „таткото на Иван казал, че не е нужно да си математик”, освен ако това не е някаква супер нова френска (бивша гръцка) официалната политика на „Емпорики банк”…

 А да сложите в устата на дете: „то и от математика май няма нужда” е цинизъм. Вземете се засрамете и я спрете.

Излишно е да Ви обяснявам, че понятията банкер и математик са почти равнозначни-знаете го по-добре от мен.

Бегло познавам и френската образователна система, но и там знанията по математика са ценност. Взет бакалуреат по математика е основание за много висок жизнен старт.

Вие рекламирате „отказ от среден по математика”…

 Съжалявам Ви и много ми се иска да е някакво ОГРОМНО недоглеждане.

Аз прекрасно съзнавам проблемите на българското образование и в частност моите, като учител по математика. Приемам критики от всякакво педагогическо естество. Срамувам се за всички му недостатъци. Чул съм много глупости от отделни хора, но от банка ми е за първи път. .Не вярвам да сте дело на български учители.

Моля Ви, не помагайте на „опростачването на младите”, заслепени от бъдещи приходи.

 Медиите, които дават трибуна на такива пошли реклами също са забили поглед само в парите. Медията не може да излъчва всичко, още по малко да проповядва  безпросветност.

Хора спрете се. Мислете какво правите и на каква цена. Възмутете се!!!

 

Оставам непоправим оптимист и се надявам, че ще се осъзнаете и коригирате възможно най-бързо.

Забележка: Позволявам си да споделя това писмо с моите приятели в живота и пространството и дано те със своите мнения Ви помогнат да се коригирате максимално бързо. Съзнавам, че можете да ме съдите и сигурно ще ме осъдите за уронване на доброто си име, но ще поема този риск. Аз съм просто един учител по математика, който е искал да бъде учител по математика, станал е учител по математика и всеки ден се радва, че е учител по математика. 

Ето и отговора на банката:

 

Здравейте г-н Миронов,

Благодарим Ви за писмото и за загрижеността.

Разбираме гледната Ви точка като професионалист и Ви поздравяваме за избора да работите над развитието на математическите таланти в България.

Истината е, че рекламата, предизвикала вниманието Ви, не е плод на недоглеждане или грешка. 
Нейното послание е изцяло основано на добре известния факт, че не всеки е добър по математика. 
Като най-точната и съвършена наука, тя има безброй приложения всекидневно, както и в нашата работа. Ние перфектно оценяваме това, но знаем и, че хора с добри познания по математика не биха се справили с уравнение за изчисляване на годишния процент на разходите по един ипотечен кредит. От тази гледна точка, рекламното послание е насочено изцяло към възрастни потребители и има за цел да ги успокои пред голям житейски избор, какъвто е покупката на жилище и е свързан с големи разходи.

Рекламата е вдъхновена от българските детски филми като "Войната на таралежите" и френската поредица "Малкия Никола". В тези произведения математиката много често се представя в критичен ракурс, но това не е довело до тяхната забрана, просто защото е житейски факт - математика е трудна и не е за всеки.

Не случайно заснехме рекламата с препратка към 70-те и 80-те години и в духа на филмите, с които сме израснали. Нашите клиенти могат да открият себе си в тези деца и да припознаят своите несполуки по математика, които обаче не са пречка днес да осъществят покупката на жилище и да си спестят трудността да изчисляват сложни уравнения за вноската си по кредита.

 

Извиняваме се, че шеговитият тон в рекламният клип Ви се е сторил провокация и искаме да Ви уверим, че последното, което искаме е да пречим на образованието в България.

Пожелаваме Ви много успехи в работата с млади математици,

С уважение 
Генка Дакова

Ето и моят отговор на техния:

 

Здравейте уважаема госпожо Денкова,

благодаря за отделеното ми внимание, но не споделям вашите служебни ценности. 

 Банката се цели в приходите а аз в желанието за познание на децата.  За мен банката е институция внушаваща доверие, взаимност, коректност и бъдеще.

 Тази реклама не е просто един епизод в стар прекрасен български филм. Вие (банката) целейки се във възрастните успокоявате децата, че можейки без математика, може без трудности, може друг да мисли вместо вас, важното е да си плащате колкото кажем ние умните математици..  Това точно е лъжата и циничното на посланието ..Това ме възмущава и обижда.

 В рекламата и в отговора си до мен казвате, че банкерските уравнения са трудни и не са за всички. Уравненията са си уравнения и работейки по правилата в цял свят се получава еднозначен отговор. Вие разбивате вярата на клиентите в коректността на математиката. Който не може да смята има компютри  и хора за това, както има и кредитни консултанти. По добре от мен знаете, че клиентите не могат да сметнат кредите си, защото не знаят и не могат да видят описаните и неописаните в договорите стойности на услугите или динамично променящите се коефициенти от неизвестни  актюерски правила и е некоректно да се оправдавате с математиката. 

 Вашето послание "Кредити без уравнения" не е изтървана реплика в случаен разговор на случайни хора. Ако децата запомнят, че банките могат без математика, значи може и без учители по математика, без образование и без банки, разбира се...

Разговорът може да бъде дълъг и той се води в целият свят-за морала в банкирането и чия е отговорността за кризата, както и за смисълът и качеството на от обучението по математика. 

 Пак Ви моля, не използвайте безпросветното детско бъдеще за целите на печалбата. Изгубете вложените в рекламата пари, спасете знанието. Пък и не е проблем да я промените, като добавите например, че " с банката ще си решите уравненията". 

 Ще чакам вашето разрешение да публикувам във фейсбук отговорът ви. 

Ако желаете можете да следите какво мислят моите приятели по този въпрос http://www.facebook.com/ivan.mironov.39/posts/484960271531083?notif_t=like.

 Бъдете здрави и успешни и не се плашете да се коригирате.

С добро чувство. 

Иван Миронов

забележка: Можете да погледнете два мои реални урока за лихва в 10 клас, на базата на реална банкова оферта http://www.youtube.com/watch?v=xVPRLEGmTGU и http://www.youtube.com/watch?v=eCrpRfteGsE, съгласно държавните образователни стандарти. Ще се радвам да ми изпратите реални банкерски задачи, които да показвам на учениците си. Приемам препоръки и становища.

 

 

 

Коментари 0