Подновяване на договорите с БТК за интернет свързаност на училищата

Публикувана на: 17.10.2010, от eltod
Кoментари:4

 Здравейте, колеги!
Сигурно сте запознати с писмото на О.Кузов, с което информира директорите, че училищата могат да подновят договорите с доставчиците на интернет за 5 месеца със същите условия като досега. Дотук всичко е много хубаво. Но когато започнахме да търсим "път" до БТК, за да подновим договори си, започнаха мъките. На телефон от сайта на Виваком /БТК/ обясняват, че не може за по-малко от година и, струва ми се, нямат идея за програмата на МОМН /поне тези, с които говорихме/.
Моля, ако имате някакви конкретни телефони и координати на хората от БТК, с които да се свържем за новите договори, да ни ги дадете. Или да споделите опит.

Благодаря предварително!

Коментари 4

19.10.2010 eltod

Profile

Писмото е от 30.09.2010 г.

 

До директорите на училища
на бюджетна издръжка в
Република България


Уважаеми колеги,

Във връзка със зачестили питания относно възможност за заплащане на комуникационна свързаност на училищата със средства от националната програма „ИКТ в училище”, ви информирам както следва:

След анализ на текущите разходи спрямо наличните бюджетни възможности считаме, че до края на 2010 година ще бъдем в състояние да ви преведем суми от порядъка на 5 месечни такси по досегашните ви тарифи, взимайки за база резултатите от миналогодишните оферти за свързаност. Посочените суми би следвало да покрият текущите ви разходи за свързаност до началото на март 2011, след което ще разчитаме на новия бюджет.

Тъй като повечето от вас задават въпроса какви договори следва да сключват с доставчиците на свързаност засега препоръката ни е въпросните договори да са не повече от 9 месечни (оптималният вариант е да са тримесечни с автоматично преподновяване), тъй като независимо от рамката на бюджет 2011, към момента не мога да гарантирам, че ще сме в състояние да покрием и летните месеци на следващата година и вероятно, подобно на тази, ще имате и месеци без осигурено национално финансиране (става дума за периода 15 юни – 15 септември, където поначало не се води активно учебен процес). Естествено отново разчитаме на здравия разум на доставчиците да не прекъсват връзките ви в летния период, тъй като поначало не им черпите трафик и няма смисъл всяка есен да опъват отново кабели, а все пак и те имат нужда от дългосрочни клиенти.

Препоръката ни е, където е възможно, да запазите свързаността си през контролния център на образователната мрежа, като разбира се, ако някъде комуникационната обстановка рязко се е влошила и не можете да ползвате пълноценно достъпа си, допускаме и предоставяне и на интернет от доставчика на крайната миля стига това да не увеличава цената към вас. Предимството на подобно решение е, че зависите само от един доставчик, а недостатъкът – че достъпът ви до централизирани ресурси (софтуер, електронни курсове, видзеоизлъчвания и др.) ще бъде затруднен особено предвид на факта, че тенденцията е да ви предоставяме все повече ресурси през единна комуникационна среда директно свързана с контролния център.

Предвид механизмите на бюджетната процедура реалистично може да очаквате тези средства в началото на ноември, а информацията ви даваме изпреварващо, защото над 90% от вас трябва да вземат някакви решения за нови договори преди 1 октомври.

В случай, че имате въпроси можете да ги адресирате по познатия ви начин, като се извинявам за едномесечното мълчание, но самите ние имахме нужда от технологично време да преоценим бюджетните възможности преди да поемем поредния ангажимент към вас.

Поздрави и успех,

Орлин Кузов – Директор ИКТ, МОМН

19.10.2010 vili_45

Profile

 В нашето училище незнаем за това писмо, или поне аз незнам. Ако някой знае от коя дата е  моля да ми отговори. Имали някакво условие за подновяване на договорите?

18.10.2010 stefanov

Profile
Аз съм на друг доставчик и не знам за писмото - какво по-точно пише?

18.10.2010 Inna

Profile

Пишете на Орлин Кузов