99% от учителите смятат........

Публикувана на: 20.07.2010, от Dany_Go
Кoментари:2

99% от учителите смятат, че ИТ помагат на учениците да намират мястото си в живота, да са конкурентноспосбни и......т.н

1% - вероятно са директорите, които не са в час какво е това ИТ и се чудят как да вгорчат живота на информатиците.

Като се оправдават с делегираните бюджети налагат обучението на цели класове, а не на групи. По информатика - в 9 и 10 клас, непрофилирани, може  би би могло да се случи, но по ИТ - едва ли. Малка зала, 28 компютъра вътре, 28 човека и 40 мин, за да се предаде нов материал, да се направи упражнение, да се провери дали има проблеми. Не знам как  може да се справи учителят. Като добро решение ми изглежда възможността да си закупи чифт ролери, за да може да обходи всичките 28 комп-а. За конктрол и обяснение няма да му остане време, но пък ще е в добро здраве, защото ще се движи активно.

Да не говорим, че това е вопиющо нарушение на Нардбета на ХЕИ за квадратура, кубатура на комп.зала

Образец, дипломи, свидетелства, сайтове, обучение на колеги, които вече са били обучени, но май са изследвали някой кухини върху лицето си.......

И след това ИТ помага на учениците. Да, помага, ако може материалът да бъде предаден, обясненен и затвърден. Ако остава време да се обърне внимание на въпросите, които имат учениците (защото те винаги питат) - тогава има страхотна полза.

Може да съм малко по-хаплива, но ми писна да се дават безумни обяснения защо трябва да се води цял клас и не може да се раздели на групи, както трябва да бъде, защото това е много специфична материя и се изисква различен подход при поднасянето на материала. Ако няма възможност всеки да направи упражнението на комп-а, тогава усилието е безсмислено.

Понякога се питам дали си заслужава усилието. А когато дойдат мои ученици, вече студенти и ми благодарят, си казвам, че има смисъл. Само този 1 % не вижда смисъла.

Дано не съм била отегчителна, пишейки неща, които са всеизвестни

Коментари 2

05.08.2010 Dany_Go

Profile

Колега, благодаря за отговора. Честно казано, не очаквах, че някой ще отговори. Явно има мислещи хора.

Рядко влизам в този сайт, нищо че имам регистрация, защото не намирам интересни теми за дискусия. А да си чеша езика мога и с приятели на кафе.

Не съм сигурна, че искам да изпратя мнението на посочения от вас адрес, защото никой няма да се трогне от написаното.

Ако някой измисли начин да пенсионира всички директори (този 1%, за който говоря), навършили възраст, но "не им достигат години за пенсия", ще бъда най-щастливият човек. Окопали са се, спъват всички нови идеи, защото искат спокойствие и позната територия, за да могат да манипулират подчинените си по един или друг начин...

Смятам, че наистина трябват нови хора, енергични и разумни, за да се случи нещо добро в образованието.

Едва ли това мнение е за посочения адрес. Много жалко, наистина.,....

Жалко и за спиране на финансирането на интернет-а за учители. Лично аз минах няколко нива от он-лаин обучението (от друг е-меил, защото тук си бях забравила паролата и трябваше да се регистрирам отново), нищо ново под слънцето. Заинтригува ме само начина на поднасяне на информацията и си мисля дали и при нас в училище не бихме могли да си спретнем подобно нещо. И без това за 12-ти клас учебници няма, работим главно с наши разработки.

Малко се отклоних от основната тема, съжалявам.

 

01.08.2010 walegi

Profile

Браво, колежке !

Точно и ясно, но за жалост отново без "резонанс". Сред "учителите-новатори"...

Бих Ви посъветвал да го изпратите този текст, дори без редакция, на следния адрес :  uchilishte@mon.bg 

Едва ли и от там ще има някакъв отзвук. Но по-добре там , отколкото в този сайт.

Очевидно тук само се "пъчат" (повечето) , или пък са просто "на лафче".

Може би защото в реалния живот няма с кого да си говорят. Или не могат...

Тъжна история...