99% от учителите смятат........
Публикувана на: 20.07.2010, от
Dany_Go
99% от учителите смятат, че ИТ помагат на учениците да намират мястото си в живота, да са конкурентноспосбни и......т.н
1% - вероятно са директорите, които не са в час какво е това ИТ и се чудят как да вгорчат живота на информатиците.
Като се оправдават с делегираните бюджети налагат обучението на цели класове, а не на групи. По информатика - в 9 и 10 клас, непрофилирани, може би би могло да се случи, но по ИТ - едва ли. Малка зала, 28 компютъра вътре, 28 човека и 40 мин, за да се предаде нов материал, да се направи упражнение, да се провери дали има проблеми. Не знам как може да се справи учителят. Като добро решение ми изглежда възможността да си закупи чифт ролери, за да може да обходи всичките 28 комп-а. За конктрол и обяснение няма да му остане време, но пък ще е в добро здраве, защото ще се движи активно.
Да не говорим, че това е вопиющо нарушение на Нардбета на ХЕИ за квадратура, кубатура на комп.зала
Образец, дипломи, свидетелства, сайтове, обучение на колеги, които вече са били обучени, но май са изследвали някой кухини върху лицето си.......
И след това ИТ помага на учениците. Да, помага, ако може материалът да бъде предаден, обясненен и затвърден. Ако остава време да се обърне внимание на въпросите, които имат учениците (защото те винаги питат) - тогава има страхотна полза.
Може да съм малко по-хаплива, но ми писна да се дават безумни обяснения защо трябва да се води цял клас и не може да се раздели на групи, както трябва да бъде, защото това е много специфична материя и се изисква различен подход при поднасянето на материала. Ако няма възможност всеки да направи упражнението на комп-а, тогава усилието е безсмислено.
Понякога се питам дали си заслужава усилието. А когато дойдат мои ученици, вече студенти и ми благодарят, си казвам, че има смисъл. Само този 1 % не вижда смисъла.
Дано не съм била отегчителна, пишейки неща, които са всеизвестни