За учебните програми

Публикувана на: 17.05.2010, от tsenkova
Кoментари:5

 Колеги, изкажете мнението си, дали не е време да се преработят учебните програми по различните предмети за учениците от начален етап, в смисъл да се олекотят. Според мен ако акцентът падне върху по-малко неща, интегрирани със съвременните технологии и потребности на децата, ефектът ще е по-траен, практически осмислен и т.н... По-добрата мотивация как се постига? Вместо само да констатираме, че децата не са достатъчно мотивирани, че няма достатъчно възможности за упражнения, не е ли по-добре да апелираме към олекотяване на програмата. Очаквам да се включите.

Коментари 5

10.07.2010 walegi

Profile

Подкрепям предложението Ви с две ръце...

И не само за началното у-ще !

Необходимо е, обаче, да пишете тези неща не само ТУК, в този сайт...

Бих Ви препоръчал  :  uchilishte@mon

Просто опитайте...

09.07.2010 crazy2000

Profile

Необходимо е учебниците да са по опростени и  за всички ученици от България да са еднакви. Толкова ли е трудно да стане?

Нека това го направят екипи от начални учители, а не професори, които да вземат пари. Сигурна съм , че ще има добровлци начални учители, които безвъзмездно ще помогнат?

17.05.2010 mimi70

Profile

Началното образование го свързвам с тежки раници, много учебни тетрадки и помагала към даден предмет и много домашни и уроци за учене.

Всяка вечер писахме домашни и учихме уроци и все нещо оставаше.

В началото дори аз се обърквах кои точно тетрадки и помагала трябва да носи в училище и се случваше някой ден (синът ми) да иде без определена тетрадка.

И от толкова много учебни тетрадки и помагала, не им оства време да пишат в обикновени тетрадки. Все имаше нещо да попълват в тях и правеха много малко диктовки в обикновени тетрадки. Накрая на всеки клас констатирах, че изписаните обикновени тетрадки са много малко в сравнение с тетрадките, които аз съм изписвала в началното образование.

Много вярно е и това, че децата губят мотивация,а родителите не могат винаги да контролират подготовката. Резултатите и реалността е пред нас. Качеството на образованието ни е ясно. Накрая става така, че без частни уроци не могат да кандидатстват след 7 клас и да изкарат хубава оценка на матура в 12 клас. Всичко е свързано и трябва много добре да се обмислят тези промени.

17.05.2010 tsenkova

Profile

 Да, безспорно във всички класове е доста претоварено, дори мога смело да кажа, че в начален етап родителите много помагат, може би после губят надежда, че могат да го правят, губят.. нишката, става прекалено много. По същия начин и демотивиращо действа на децата, ако искат да успеят във всичко, значи да не са деца, да забравят да играят и т.н. А това прераства в агресия. И не че учителите не опитват интерактивно да представят съдържанието, просто си е прекалено много.

17.05.2010 mimi70

Profile

Учебните програми на всички етапи от нашето образование са претоварени и вече всички са наясно с това.

С новите учебни програми се предвижда да бъде променено съотношението нови знания към стари от 80 на 20, на 60 към 40, което, ако успеят да го направят ще е голямо постижение.

Ще има повече време за упражнения и затвърждаване на знанията, но тук вече учителят ще има важната задача да оползотвори възможно най-пълноценно и отговорно времето.

Учебното съдържание в учебниците трябва доста да се преработи. Преди години след урок по математика имаше 20 - 30 задачи към темата, а сегашните ми наблюдения са по 5 - 6 задачи, което е смешно. С еднократно решаване на задачи от определен тип не могат да се научат.

Преподавам на 10, 11 и 12 клас, но имам поглед върху учебното съдържание в начален етап от позицията си на родител. В началното образование усилията и на учители и на родители са големи. Всеки родител след работа участва в подготовката на домашните  и уроците  на детето си. Учебните програми и съдържанието на учебниците трябва дотолкова да са олекотени, че детето да може да се справя с минимална помощ от страна на родителя и да има време за почивка.

Иначе добре звучи новината 25 % от учебния материал ще отпадне