tehni4eski komisii za DZI

Публикувана на: 04.05.2010, от tsetsi73
Кoментари:15

 Znae li nqkoi kak se nabirat tehni4eskite komisii za maturite-4rez RIO ili nqkade drugade?

Коментари 15

08.05.2010 valyat

Profile

Наистина работата, която ми предстои в следващият 1 месец е много отговорна, но при нас така се стекоха нещата. Аз съм учител по Информатика и ИТ, но както често се случва сме натоварени и с много другио задулжения без те да са включени в длъжностните ни характеристики и без това да се заплаща, включително и при диференцираното заплащане.

До преди няколко месеца имахме РКК (ръководител компютърен кабинет) също учителка по Информатика и ИТ, който беше натоварен с организирането и провеждането на ДЗИ и ВО, работата с програмите ДЗИ, АдминПро и АдминРД. Но се случи най-лошото... - загина при автомобилна катастрофа. Но тъй като от РИО постоянно искат някакви справки на мен и на един колега ни беше възложена тази, разбира се с допълнително споразумение към трудовият ни договор.

След като няколко месеца изпълнявахме тези задължения с колегата решихме да разговаряме с директора и да се опитаме да го убедим, че за тази работа е необходим човек с много малко часове като преподавател, тъй като работата ще ствава все повече и повече. След това в училище се обяви свободно място по Информатика, ИТ и математика (тъй като колегата води и часове по математика), но за наше огромно съжаление не се явиха подходящи кандидати и нещата останаха по старому.

Въпреки всичко остава надеждата, че от наесен нещата се се оправят.

 

 

 

07.05.2010 eltod

Profile
Доколкото зная с тази "тежка задача" се заемат учителите по информационни технологии в повечето училища. Такава е и моята работа всяка поредна година. Мисля, че и колежката valyat беше писала в предишен свой пост, че също е специалист по ИТ. Така е, ще се справим и тази година. На аз много се надявам хората от министерството да помислят за възнаграждението на този труд, не да оставят на преценката на директорите. Дори в критериите за диференцирано заплащане на учителския труд няма как да се "вържем". А работата и отговорността наистина е голяма.
Успехи ви желая!

07.05.2010 nkehayov

Profile
Здравейте, Абсолютно сте права, че 201 = 2*86 +29, което означава, че ще ви е необходим по-толям ресурс, както технически, така и човешки. Предполагам, вече сте проиграли процеса на размножаването на изпитните материали. В нашето училище използваме един компютър и свързани към него в мрежа три принтера. Добре е при принтирането да се постави отметка на бутона "collate" за да се улесни комплектоването. Колежке valyat , извинете ме за любопитството, но не мога да разбера в училище каква длъжност заемате? Казвате, че имате 25 часа седмична натовареност. За един ръководител на ДЗИ, какъвто се явява директора такава натовареност е недопустима. Ако наистина се наемате с оформянето на документацията по матурите, (да не говорим за външното оценяване от ІV до VІІ и VІІІ езиков клас) както и с разпечатването на дипломите, задачата ви е невороятно тежка. При такава натовареност вероятността от грешки нараства, а както знаете, може да се греши но в рамките на 1-2%. Желая успех в организирането и провеждането на матурите! Предлагам да след приключването да се поздравим на форума.

07.05.2010 valyat

Profile

Благодаря на колежката eltod за подкрепата на моята теза с конкретната наредба. Понякога се ядосвам, че работя в голямо училище (от 1 до 12 клас), но опита който натрупах през последните месеци - наложими се в движение да разучавам софтуера за ДЗИ, програмите АдминПро и АдминРД - и всичко това при седмична натовареност в момента от 25 часа (а първия срок беше 32 часа). А само като си помисля какво ме чака оттук нататък със отпечатването и сканирането на всички документи за завършена степен на образование...

Колега  nkehayo не е все едно да имаш 86 зрелостника и 201 зрелостника. А относно информационната сигурност, който и да извършва размножаването и разпространяването на изпитните материали в деня на изпита в крайна сметка директорът носи отговорността. И едно е да сте просто участник в провеждането на матурите, друго е на сте в основата на предварителната организация и след това ръководител на дейностите в деня на изпита. Но стига толкова думи, защото по-важни са делата ни, по-които ще ни оценяват.

На всички колеги по Информатика и ИТ, участващи в организирането и провеждането на всички външни оценявания и матури желая успех!!! 

06.05.2010 eltod

Profile

 Моля, прочетете наредбата за организация и провеждане на ДЗИ. Там ясно пише, че директорът със заповед определя учителите и служителит, които участват в организацията и ПРОВЕЖДАНЕТО на ДЗИ. Това са точно хората от техническата комисия.
Работещите със софтуерния продукт за ДЗИ, знаят също, че от две години дори се въвеждат в базата данни и техническите лица, наред с другите служебни - квестори, консултанти и оценители.

 Чл. 23. (1) Директорът на училището, в което се провежда държавен зрелостен изпит:

 1. (изм. и доп. - ДВ, бр. 74 от 2007 г., изм., бр. 79 от 2008 г., в сила от 9.09.2008 г.) изпраща предложения до регионалната комисия за организиране и провеждане на държавните зрелостни изпити за квестори и за учители - консултанти по чужд език и за зрелостниците със специални образователни потребности, включително и педагози, владеещи брайл или жестомимика, и издава заповед, с която определя времето и мястото за дежурството на утвърдените от тях по време на държавните зрелостни изпити;

 2. със заповед определя учителите и служителите, които участват в организирането и провеждането на държавния зрелостен изпит;

 

 Всъщност има ли смисъл от този спор?! Щом някъде сам директорът може да разкодира, размножава, комплектова и т.н. изпитните материали - нека го прави.

Бъдете здрави! Че матурите наближават!

06.05.2010 nkehayov

Profile
Здравейте, Радвам се на дискусията! Трябва да ви кажа колежке, че до сега не съм пропускал участие в матура. През 2008г. не се налагаше на директорите да разпечатват изпитните материали. През миналата година нямахме никакви проблеми с разпечатването и комплектоването. При 86 зрелостника, размножените изпитни материали бяха занесени в залите в 8,25 часа. Желая безаварийно и успешно представяне на 14 и 17 май!

06.05.2010 tsetsi73

Profile

 Мисла , че разбрах,именно за тези технически комисии става въпрос , които обработват информацията след оценяването на национално ниво  ставаше въпрос и доколкото разбрах първо се подават в инспектората ,а след това МОМН ги определя.Благодаря много.

06.05.2010 valyat

Profile

Здравейте!

Прочетох много внимателно и двата Ви поста, но явно не сте участвали досега в подготовката и провеждането на ДЗИ. На ДЗИ-тата през миналата 2008/2009 уч. година при положение, че разполагахме с 5 принтера (два, от които предоставени от МОМН с печат 20стр./мин) и 1 ксерокс ни бяха необходими около 25мин. от съобщаването на изтегления изпитен вариант, през отварянето на диска, получаването на паролата, разкодирането на материалите, пренасянето им до компютрите, на които са инсталирани принтерите, разпечатването, окомплектоването на всеки свитък и плика с материлите за всяка зала, занясянето им на директора и квесторите. Всичко това при 208 зрелостника. За тази уч. година МОМН ни отпусна определена сума, с която успяхме да закупим още два принтера - единият с време за печат 26стр./мин., а другият - с 30 стр./за мин.Мисля, че всичко това няма как да се случи ако директорът сам трябва да свърши това и то само на един принтер.

Относно техническата комисия в училище - списъкът с предложенията за участници в тази комисия се изготвя и представя в РИО заедно със списъците с предложенията за квестори, оценители и консултанти. След обратна информация от РИО се изготвя съответната заповед, която аз лично съм подписала. Като заедно с това се подписват и Декларация за конфликт на интереси и Декларация за неразпространяване на информация относно материлите за провежданите изпити.

  

06.05.2010 nkehayov

Profile
Здравейте, Уважавам всяко ваше компетентно мнение, но в конкретния случай това изобщо не е така. Ако сте чели внимателно правилата за информационната сигурност, които публикувах в предходния си пост, ще разберете, че и дума не може да става за такава заповед на директора, с която той да определи техническа комисия за размножаване и окомплектоване на материалите. Ето ви още веднъж цитата на точка 3,6 от правилата за информационна сигурност : "Директорът отваря диска, съдържащ изпитните варианти, разкодира изтегления изпитен вариант и отпечатва или размножава съответния брой изпитни материали според броя на зрелостниците, след което запечатва диска в плик, върху който се подписват директорът на училището и председателят на училищната зрелостна комисия. Директорът раздава на квесторите по зали пликовете с листовете за отговори с идентификационните бланки и със свитъците за свободни отговори. Отговорност за опазване на секретността на информацията и за съхраняването на диска носи директорът на училището." От текста става ясно, че единственото лице, което присъства на разкодирането и размножаването на изпитните материали е председателят на училищната зрелостна комисия. За извършването на тази дейност диреторът разполага с около 30 минути, време напълно достатъчно за окомплектоването и раздаването на изпитните материали на квесторите. Що се отнася до "техническа комисия на национално ниво" такава няма. Има ЦКОКО ( Център за контрол и оценка на качеството на образованието) Изпитните работи се проверяват от оценители, които се обслужват от техническо лице. Те са част от състава на национална комисия за оценяване по съответния учебен предмет. За изпитите след седми клас също няма такова понятие като "Техническа комисия". Ако сте чели внимателно Приложение №1 към чл.6 ал.2 т.1 от Наредба №11, ще забележите, че има няколко комисии, измежду които са посочени: комисия за за засекретяване и разсекретяване на изпитните работи, комисии за проверка и оценка на изпитните работи, комисия за информационно осигуряване и класиране, комисия за контролно сверяване.

06.05.2010 valyat

Profile

Здравейте!

След като прочетох с интерес всички мнения останах много учудена, че все още има хора които не за наясно с много от дейностите, скоито се ангажират учителите по Информатика и ИТ в едно училище.

Като човек, участвал в няколко технически комисии мога да кажа следното:

1. Със заповед на директора се назнаТехническата комичва техническа комисия състояща се учителите по Информатика и ИТ в училището, която подготвя техниката за размножаване на изпитните материали (пълнене на тонери и свързване с компютърни системи). В състава на тази комисия се включват и учители които юе помагат за окомплектоване на изпитните материали (оформяне на свитъка за всеки ученик и на броя на всяка зала). В комисията не могат да участват учители, които са родители на зрелостници и такива, които са преподавали в 12 клас. Заплаща се като извънреден труд на основание на издадената заповед от директора и се включва в заплатата за суответния месец.

2.Техническата комисия на национално ниво се определя от МОМН и имаше някакъв център ( непомня името му), която обработва резултатите от ДЗИ, след което ги разпраща до училищата чрез РИО.

3. Техническата комисия за изпитите след 7 клас въвежда отговорите от тестовете и броя точки от преразказа и оформя окончателния брой точки със специален софтуер, предоставен от РИО. След това базата данни се предава на РИО, която изготвя окончателните оценки и класирането на седмокласниците. Залпащането се извършва от РИО за извършване на определена работа за определено време, за което се издава служебна бележка с кято след това се подава данъчна декларация в НАП.

Надявам се да съм била полезна!