Учителите ще се оценяват сами

Публикувана на: 09.04.2010, от kokas
Кoментари:4

 Здравейте колеги,

Основно само четях форума, но попаднах на тази информация и реших да я споделя с вас, за да я обсъдим...

 

"Онлайн въпросник за самооценка на учителите. Неговата цел е да предостави възможност на преподавателите да оценяват своята работа и квалификация.

Показателите за самооценка на учителите са подредени в 8 групи:

Блок I – Първоначално определяне на равнището на знания и опит, очаквания и нуждите на учащите

Блок II – Поставяне на цел и съдържание на обучението

Блок III – Отношение с учащите

Блок IV – Преподаване и обучение

Блок V – Оценяване на учащите

Блок VI – Осигуряване на подходяща среда за учене

Блок VII – Работа с другите

Блок VIII – Лично развитие

В тези категории се включват основни проблеми, свързани с методите на преподаване на учебния материал и неговата усвояемост от учениците. Всеки блок съдържа по 6 въпроса, на които е необходимо да се даде отговор. След като веднъж бъде попълнен даден блок, на екрана излиза графика, която показва разликата между „важност” и „притежание”. Ако процентът е нула, това означава, че има съвпадение между важност на съответната група способности и умения и притежанието им. Ако процентът е положителен, това означава, че учителят има нужда от обучение по тази група способности и умения. При отрицателен процент се прави извод, че учителят има запас от въпросните способности и умения, който може да бъде използван в бъдеще.

Учителят може да види както своите обобщени резултати по всеки показател, така и сравнението с останалите, попълнили въпросника и да оцени своето място сред тях.

Въпросникът е създаден по проект „ПОДКРЕПА НА УЧИТЕЛИТЕ ОТ ПРОФЕСИОНАЛНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И ОБУЧЕНИЕ ЗА САМООЦЕНКА НА КВАЛИФИКАЦИЯТА”, финансиран от Програма „Учене през целия живот”, част от секторна програма „Леонардо да Винчи”. Основната цел на проекта е 100 учители от България, Турция и Малта да бъдат запознати с компетенции и умения, за да вземат правилното решение за професионално развитие чрез разработване и пилотното въвеждане на рамка за оценка на качеството на професионалните учители и обучители квалификация, както и да се повиши качеството на вътрешния и външен контрол и мониторинг върху качеството на обучаващият персонал в Европа чрез предоставяне на точен и изчерпателен наръчник за обучение и квалификация стандарт. Вече е достъпен на адрес sas-leonardo.eu

Целта на програма „Учене през целия живот”, част от секторна програма „Леонардо да Винчи”, е да подпомага и подобрява качеството и иновациите в професионалното обучение, системите на обучение, институциите и практиките, както и да подпомага развитието на иновативни практики в областта на професионалното обучение и образование."

 

Какво ви е мнението? Ще има ли смисъл от този проект? :)

Коментари 4

17.04.2010 nkehayov

Profile
Самооценката е елемент от процеса на саморазвитието. Тя е необходима на всеки, който има цели и е тръгнал по пътя на няхното реализиране. Самооценката  изпълнява диагностицираща  и мотивираща функция. Затова съм твърдо "за" самооценяването.
 
Тестът, за самооценка възприемам по-скоро като предизвикателство пред учителя новатор, защото той ни кара да се замислим върху определени, бих казал базови критерии с които да се съобразяваме в ежедневната си работа като учители. Тестът провокира традиционализма и насочва вниманието ни върху възприемането на една нова концепция за училищното образование - такова каквото трябва да бъде към днешна дата.

15.04.2010 gonzalez_sf

Profile

 Защо да не може? Като гледам идеята е да се самооцените, да откриете къде са проблемите и да ги коригирате! Какво лошоо има в това? 

На много места по света самооценката е основна част от годишното професионално ревю. Дава много добра идея на мениджмънта например кой къде  си мисли,  че е и помага да се изгради смислена схема за по-нататъшно осъвършенстване. 

13.04.2010 kokas

Profile

 Наистина е интересно да се разбере как точно този тест ще оцени. С какво допринася за моето професионално развитие, подобряване на уменията и т.н.? Има ли ясни критерии, по които може да бъде оценена работата на учителите?

11.04.2010 asistunt

Profile

След като направих теста, съм на мнение, че този тест не е в състояние да повлияе на вътрешната нагласа на съответния преподавател и да го накара да се промение- след като види резултатите.

Лично за мен този тест е нещо неполезно и неефективно!