Новия изпит за 7 клас

Публикувана на: 22.12.2009, от mironov
Кoментари:10

В българското училище не могат да се направят две класни работи в една учебна седмица, а сега ще имаме два изпита в един ден. Учебният материал е един и същ, но ще правим два изпита с почивка между тях и с различни цели с 13-14 годишни деца. Безумие.
Интересно ми е да разбера на каква научна основа се базира тази методическа новост, граничеща с "педагогическо откритие". Кои психолози, методици, лекари, родители, прависти проведоха поредния експеримент? На кой научен симпозиум докладваха неговите резултати? Искам да видя и резултатите на "контролната група" и техните сравнения. Аз се интересувам от тези неща и не успях да ги намеря. Мислех новият министър за модерен човек, знаещ че в света изпитите са ЕДИННИ, само дето резултатите им се ползват за различни цели и се подлагат на различни оценки-разрези. Мислех, че след 33 педагогически години съм видял всякакви глупости, но това ме изуми...

Пак ще делим учениците на първа и втора класа, на достойни и недостойни, на кандидатстващи и некандидатстващи и ..

Разберете, че трябва да учим ВСИЧКИ и да НЕ ИЗДЕВАТЕЛСТВАМЕ над тях от позицията на властимащи.
Аз мисля, че целта е да се увеличи оборота на частните школи.
Ние частните учители ще помогнем на нуждаещите се...
Няма нито една разумна причина изпита да не е единен, пък чиновниците да си го делят както си искат. Ако много искат все пак да да бъде в два отделни дни-за математика и за български.

Коментари 10

26.05.2010 mera4e

Profile
Мила Елица, имаш късмет, че си се родила една година по-късно. Миналата година изпитът на седмокласниците по математика беше много труден, вдигна се голям шум, имаше подписка от родители да бъде анулиран и т.н. Беше три часа, 50 въпроса, имаше много логически задачи, пак си беше външно оценяване с цел да се пресеят кандидатите. Двойките бяха около 10 процента, ако не греша. Знам, че седмокласниците тази година са по-малко, а пък местата в гимназиите са пак толкова, ако не и повече. Така че съм сигурна: изпитът ще бъде по-лесен, стига да не сложат задача от материал, който не сте изучавали. Желая ти успех!

25.05.2010 r3sp3k7_156

Profile
Ами и аз съм седмокласничка и съм напълно против така нареченото външно оценяване.Просто не съомявам как може едно 13 годишно дете,за 60мин (1 час) да реши 25 задачи и веднага след това (без почивка между двата модула) да почне да решава 5 задачи,които са просто ужасно трудни.То ние седмокласниците ще се превърнем във някакви зумбирани плашилища,от единия изпит на дуригя и т.н.Поне да ни бяха отменили изпитите по Английски език,Обществени науки и Природни науки.Как може??Поне да ни бяха дали през ден изпитите,за да имаме време поне леко да се подготвим!Аз направо съм психясала от тези изпити!!! Вече не си тръся частен учител,ами частен психолог!100% съм против върху тези външни оценявания!Нека да задам въпроса - Този малоумник,който е измислил външното оценяване,дали ще може да реши дадените задачи от първия и втория модул?Просто аз съм твърдо против тези външни оценявание!Поздравявам  идиота,който е измислим това външно оценяване - Поздравления за този малоумник!И мога да кажа,че изобщо не са упростени,бих казала на учителите,които казват,че много са се променили изпитите - от трудно към лесно!Е,аз ще Ви кажа,че наистина са се променили,но не в тази посока,която вие си мислите - много по трудни са задачите!Решавала съм и от предните изпити и от примерния тест за тази година и бих казала,че се променят към по трудно!

13.04.2010 nkehayov

Profile

 Браво Елица! Защо трябва някой седмокласник да си каже мнението, та да отвори очите на големите. Ами Елица е абсолютно права. В края на месец май учениците все още не са приключили с учебния материал. Най-малкото започват преговора. Ако експертите от МОМН искат да получат обективни оценки за качеството на образованието по всяка от петте предметни групи, следва да се направят промени в учебния план. Учебните седмици трябвада бъдат 33, а последната 34 седмица да бъде за провеждане на външно оценяване. Така ще бъдат оценени знаниятана учениците след като те са приключили с годишния преговор и знанията им ще бъдат по-систематизирани и опреснени.

 Защо трябва учениците да бъдат приемани в езикови паралелки след седми клас с полагането на изпити?  На училищата трябва да се даде автономия самостоятелно да определят реда за приемане на ученици в профилираните паралелки след 7 клас.  А външното оценяване да остане обект за анализ на експертите.

 

 

 

12.04.2010 ElicaTch

Profile

Здравейте,

Аз съм седмокласничка и изобщо не ми харесва тази промяна! Скъсяват времето за подготовка с 1 месец, което никак не е малко. А за задачите с параметър, мисля че ще има такива във втория модул.  Що се отнася до материала,който ще бъде даден във втория модул,мисля че ако едно дете не ходи на частни уроци, просто няма да успее, поради простата причина,че самото преподаване е под вяскаква критика! Но това вече е друг болен въпрос... Четох в една статия, че в миналогодишните изпити по математика, ученикът е разполагал с по 3,6 мин.на задача, а сега с по 2,8! Но с много учене става, така че явно това е единственото спасение...

Пожелавам успех на всички седмокласници и дано да бъдат приети на желаните места ;)!

 

01.03.2010 nkehayov

Profile
Ако изобщо имаме право да говорим за традиции. Добрите традиции в математиката бяха преди голямата Промяна, когато математиката се изучаваше минимум 4 часа седмично от 1 до11клас, а сега и 12 клас. Ако си спомняте, не се изучаваше интегрирания предмет математика, а се изучаваха 2 часа алгебра и 2 часа геометрия, което беше идеалния вариант за най-безпроблемното овладяване на матечатическите знания. Сега учениците учат в пъти по-малко часове математика. Докато изучават геометричния материал имат достатъчно време да забравят алгебричния и обратно. Не знам на кой гений му хрумна такава идея? Може би целта е била да се ликвидира математическата мисъл в България. Съчетаването на външното оценяване с изпит за прием на ученици в седми клас не е добре обмислено. След като ученикът е решавал един час тестови задачи, трудно би се концентрирал веднага след това да реши задачите от втория модул. Това е нечовешко! Нека да не си мислим, че едно 14 дете е способно на такава психическа издържливост, устойчивост и концентрация. Дори големите шахматисти играят на състезание само по една партия дневно.

01.03.2010 Baal

Profile

 Просто не е за коментиране .....

17.01.2010 kleogoro

Profile

От 30 години съм учител по математика, но толкова опростяване на изпитите не съм виждал. В 5 кл. е вмъкнат материал от 6(тела), в4  кл. не са и чували за височина на фигури и не са намирали неизвестно число(х)- само са търсели стойността на празно квадратче. Учебното съдържание се усложнява, но виждате ли изпита слeд 7. кл. се опростява. Кому е нужно това!? Жалко за добрите традиции в обучението по математика, които имахме. Определено смятам,че делегираните бюджети водят до тези компромиси с изпитите,което никому не е нужно. Много жалко !!!!!

23.12.2009 madimid

Profile

Математик съм и съм направо учудена от елементарността на посочените задачи. Изглежда, че сега се бяга в другата крайност - супер лесни задачи, само и  само да има приети. Жалко наистина, как е възможно - нито една задача с параметър, нито една задача с допълнително построение ... ?!?!

23.12.2009 po_svetla

Profile

 Много бих искала да чуя мнението на учители математици за задачите от втория модул по математика. Всъщност седмокласниците изучават ли подобни задачи? Има ли подобни задачи в учебното съдържание? Един седмокласник би ли могъл да реши задачите от втория модул без помощ на частни уроци, разбира се...

23.12.2009 iv_2007

Profile

Прочетох това:

"Изпитът по български език след седми клас ще е на 27 май 2010 г., а изпитът по математика -  на 31 май 2010 г. Ще има два модула,  съобщиха от Министерството на образованието, младежта и науката (МОМН).
Първата част за изпита по български език и литература ще е тест, а втората - преразказ. По математика - ще има тест и втора по-сложна част, в която ще има по-трудни задачи. Тестовата част ще дава оценка за общообразователния минимум за всички ученици, а втората част - оценка, която ще се използва при кандидатстване в профилираните гимназии."