Диференцирано заплащане - несъгласие

Публикувана на: 05.12.2009, от Nelumbo
Кoментари:11

 Колеги, моля за съвет. Тази година не бях съгласна с оценката на комисията по диференцирано заплащане. Когато поисках да направя фотокопие - не ми разрешиха. Единственото ми право беше да подпиша бланката с оценката - подписах и написах, че я подписвам с особено мнение по някои точки. Оказва се ,че няма механизъм с който да оспоря оценката на комисията - така ли е?

Коментари 11

30.12.2012 gagamela

Profile

Вече направих коментар  по тази тема ,но пак ще кажа Оказва се в някои образователни институции ,  че директорите раздават диференцираното като баница - на приятелите големи парчета , а на неудобните малки . Комисиите са фиктивни ,директора дирижира парада . Директорите имат голяма власт , безмандатно место , живеят с чуство за всевластност и разполагат с ресурсите на учителя почти както робовладелеца със своя роб . Никой не ги контролира и никъде в инспекторатите не се отчитат обективността на точките . Тяхната власт е толкова голяма , а длъжността - сигурна , че дори могат да си позволятда пренебрегнат елементарни правила за вежливо и етично поведение спрямо подчинените си . Може ли някой учител да се оплаче например ,че директора не харесва в чисто човешки план и затова го е съкратил например ! Иди го докажи ! Или ,че се държи властно и унизително с теб , като отрича явни твои качества ! Сигурно има доста колеги , чиито директори си позволяват да им крещят и да ги обиждат ! Аз познавам такива !

25.01.2010 nkehayov

Profile
Такава философия има. Странно защо всяко ново правителство забравя за поетите ангажименти на предходното. В националната програма за развитие на училищното образование, предучилищната подготовка и възпитание (2006-2015) на стр.34 е записано: 􀂃 Въвеждане на мандатност на директорската длъжност без ограничение в броя на мандатите. Въвеждането на мандатност ще създаде необходимата мотивация за по-добро и отговорно изпълнение на задълженията. Тя ще даде възможност и за по-добър контрол върху дейността на директорите, които на определен период ще следва отново да докажат ефективността на своята програма за развитие на училището, да отчетат направеното и да поискат отново доверието на родители, учители и ученици. Коя ли обаче идея в образованието се е осъществила докрай?

25.01.2010 Aneto

Profile

 Философска стана,но щом всичко вече е пари,а работата не се оценява обективно.....А що се отнася до мандатноста на директорите,нямаше ли преди време такова предложение в парламента?Или може би ми се е искалоSad

17.01.2010 kleogoro

Profile

Много философска стана темата за заплатата, амо то ние-е-е-е-е-е-е..............!

07.01.2010 Eli_83

Profile

Smile   Здравейте! 

  Написаното от вас звучи доста оптимистично!Smile

  •   Вярвам, че сте прав, България ще я пребъде, въпреки сатанинските планове против българската държава! Засегнах темата, защото този меко казано нехуманен план е във връзка и с българското образование и наука-ниските заплати на хората работещи в сферата трябваше да ги демотивира и това да доведе до пълно опростяване на нацията. Лошо е, че дори и неоптимизиран този план нанесе сериозни поражения на България. Но нещата започват да се нареждат, Китай стана втора икономическа сила, Руската федерация благодарение на Путин се съвзе и излезе от пъкления план, който беше разработен пък срещу нея, целящ да я раздроби на отделни федерацийки! Надявам се, че скоро и България
  • Broken Heartще се освободи от тези клещи!

      Но сте прав, че всеки, който е искал да превземе Света се е провалил, има Господ, който ще ги накаже жестоко и това вече проличава, икономиката им ще гръмне в един момент /имат огромен външен дълг, който рано или късно ще им се наложи да обслужват/ и тази империя закономерно ще отиде в историята. Скоро няма да им остава нищо друго освен да се държат здраво за парапета на кораба и да потъват гордо!Smile:)))))

     

    07.01.2010 nkehayov

    Profile
    Никога не съм се съмнявал,че светът не се развива ей така от само себе си. В предишните епохи големите императори и владетели са кроели планове за превземането на света, но както показва историята всички те са завършвали по начин, различен от запланувания, защото винаги са се намирали хора, които да се противопоставят на пъклените замисли на злите гении. В една малка България, която е орисана да бъде различна от останалия свят, никой владетел не е успял да й наложи на 100% своя модел на управление, защото българският народ е не само търпелив, той е гениален с изнамирането на противодействие срещу всякакви коварни планове и замисли. Това, което се случва днес наистина е резултат от добре планиран процес на разграбване на обществените блага, придобивани години наред с неговия труд. Наистина, колкото и да звучи парадоксално, българинът е жив дявол и е успял да обори и най-съвършенните икономически теории и закони. Да живееш на ръба на оцеляването със разходи, далеч надвишаващи приходите, това наистина е чудо. Точно в това се състои проблемът на програматорите на бъдещето, защото те не могат да предвидят със своите научни методи противодействието на народиня гений. България ще я има и занапред, въпреки нанесените й тежки рани от прехода към демокрация.

    05.01.2010 Eli_83

    Profile

      Без да искам да се намесвам в разговорите, само исках да представя една версия на случващото се в нашата родина /докато все още имам това право май, шегувам се, БГ е демократична държава/

      Това е един дълбоко конспиративен материал пълен с лъжи / всеки сам преценява/! Ако е истина всички разговори са безсмислени......

             http://www.youtube.com/watch?v=BGpTrDEqQRs

      П.С. Признавам, че ми стана страшно гнусно и не успях да го дочета докрай...

    04.01.2010 nkehayov

    Profile
    Поне засега не съществува вариант да се обжалва решението на комисията, защото инструкцията за оценяване на учителите по модула " Диференцирано заплащане" не предвижда такъв вариант. По принцип в една правова държава трябва да съществуват механизми за обжалване на всеки административен или колективен акт. За съжаление МОМН не е предвидило такава възможност. Съществува обаче друг интересен момент. Комисията се избира от учителския състав и би следвало при един здрав колектив, не директорът, а комисията да има решаващата дума. Съжалявам, че при вас се е получило така. Но все пак си мисля, че трябва да се подхожда по-отговорно при избора на комисиите, т.е. те да не бъдат формални. Ако все пак съществуват такива взаимоотношения между директор и учители, както е във Вашето училище, то наистина следва учителите да се замислят по-сериозно. Делегирането на правомощия на директорите не означава, че не може да им се търси отговорност.

    28.12.2009 elinica3

    Profile

    На директорите им дадоха толкова много власт,че относно комисията искам да Ви каза,че изобщо не се зачита мнението, на който и да е.Директора си харесва и вапреки комисията,която е само фиктивна,сам решава на кой и колко да даде.Така,че проблема е в голямата власт,която се дава на директорите.Няма да е лошо да се въведе мандатността при тях,та даже да им се напомни,че на са вечни и не са вся и всьо.Tongue Tied

    27.12.2009 jagral

    Profile

    Aз също не бях съгласна с оценките,които ми даде комисията,но се оказа,че мнението ми е без всякакво значение.Всичко в диференцираното заплащане е обективно и се гледа кой върши работата на директора, вместо да гледа своите задължения.