кариерно развитие

Публикувана на: 17.11.2009, от eva23
Кoментари:5

Някой знае ли какъв ще е конкурса за заемане на позиция "главен учител"?

Коментари 5

25.02.2010 theteacher

Profile

Здравейте колеги, това кариерно  не Ви дава покой. Измислено по римската или английска политика, не заслужава толкова внимание. Освен ако някой не се поблазни за 50/100-те лева, които станаха 33/66 в новата наредба. Били обложени с данъци, хайде сега още веднъж облагане. С конкурс ли, с подбор ли, целта е една. Обучение? Ами както се чете в длъжностната характеристика за главен учител (примерната), то такива компетенции се получават в Банкя, в НИОД. Част от играта е отговорността в училище да се разхвърля на нива и по длъжности.А директора да се занимава с администриране, само. И всичко това срещу какво? Като се добави и мандатност. От тук виждам мъдрото решение в някои училища да не се занимават  с тази част от тази национална програма. Която нито финансово е обезпечена, а само ново потвърждение на приказката, където са сложили каруцата пред коня. Не звучи оптимистично, но е реалност.

23.02.2010 nkehayov

Profile
Досещам се още и за един важен момент в кариерното развитие на главните учители. Никоя ИНСТИТУЦИЯ към настоящия момент не се е ангажирала с организиране на обучителни курсове или семинари за главните учители. Според мен това е задължение на МОМН, защото обучението на учителите за прилагането на модула "кариерното развитие" е в неговите компетенции. Едва ли някой институт би се захванал с разясняването на задължения и отговорности, произтичащи от една твърде неясна система. За сега учителите се опитват да търсят помощ помежду си, но едва ли имат какво да споделят.

21.02.2010 nkehayov

Profile
Хаосът в системата на кариерното развитие наистина се причинява от едно недостатъчно обмислено решение на Правителството и личното решение на многоуважаемия министър да подмени конкурса с подбор. Според мен съществуват три решения на проблема: 1. Главните учители да се избират по законите на демокрацията с тайно гласуване на педагогическия колектив. 2. Главните учители да се избират на базата на критерии: квалификация(ПКС, докторска степен и др.), постижения на учителя на национално ниво(олимпиади,състезания,конференции и т.н.) 3. Мандатност. По този начин няма да има самоуспокоение и чувство за вечност.

21.02.2010 kibar

Profile

Е, аз изчаках търпеливо да видя какво ще се случи с това кариерно развитие. И нищо ново не се случи. Тези които желаеха не ги харесаха, а тези които ги искаха, не кандидатстваха. Няма никакво значение кой как е работил до сега. Важно е кого са решили да изберат. И не знам как можем да попречим на тази порочност.

 

20.11.2009 Agripinila

Profile

 Конкурс по документи.Директорът, комисията по кариерно развитие в училището и член от Училищното настоятелство ще решават.