ЗА "НОВИТЕ МАГИСТРИ"

Публикувана на: 08.08.2009, от mima_28
Кoментари:40

 Колеги,как ви се струва новата програма на "Кл.Охридски"-която дава шанс на полувисшистите за 2 семестъра да станат направо магистри???????обидно е за всички които сме учили по 5-6 години за да придобием тази степен.и хоп 2 семестъра и равни заплати.нямам нищо лично против полувисшистите,но все пак смятам че е повече от обида за всички нас.ако беше толкова лесно защо сме учили ние толкова................просто е трябвало да изчакаме и хоп............да се изравним.искам да чуя и вашите мнения.надявам се че и новия ни министър ше прочете тези редове.аз лично смятам,че това е отново прилив на пари в университета и препълнен пазар с магистри.............А ЗАЩО НИЕ ТОВА?????????????????????????????

Коментари 40

20.08.2009 iv_2007

Profile

user: K.Turnovski

Каква полза от магистри, които са учили политикономия, основи на комунизма и ред други подобни предмети, които са запълвали учебната програма?

Не смятам, че познанията по политикономия са вредни. Как може да се разбере едно общество и да се изградят обществени личности ако не се изучава политикономия? Ако масите не разбират нищо от политикономия много лесно може да им се внушава всичко друго: било то религия, преклонение, подчинение. Нали не смятате, че възпитанието на децата ни е нещо откъснато от израстването им като отговорни граждани.

19.08.2009 ksi2471

Profile

user: K.Turnovski

В случая темата за неграмотността не е отклонение, а обяснение. Тя обяснява защо дипломата не може да бъде единствен и най-важен критерий за оценка. Вие, ако сте директор, бихте ли дали по-висока заплата на въпросната колежка, само защото е магистър? Какви умения и компетенции оценявате по-високо? Компютърните й умения? Грамотността? Начинът на изразяване? Или просто защото е магистър, тутакси взима по-висока заплата?

Първо, ако аз съм директор и ако разбера, че пред мен стои неграмотен човек няма да го назнача. Второ, все пак дипломата за мен също има значение.

19.08.2009 K.Turnovski

Profile

user: chefi_n

 Здравейте, възмутена съм от това решение за "Новите нагистри".Аз съм учила в полувисш институт, след това в университет през онези преломни години, за да стаан  бакалавър и сега отново, за да стана и магистър.Не одобрявам това решение за колежките с опит, стари или не- по- точно те са колкото мен, защото полувисши институти вече няма.И всички млади, които идват ни дишат във врата и са само  магистри.Но докато аз ставах бакалавър, всички мои колежки полувишисти/ тогава бяха 16 на брой, сега  някои се пенсионирах, други отпаднаха то  системата/ ме гледаха  малко странно.И докато аз се готвех за изпити, те шиеха гоблени и гледаха сериали.Нека за два семестъра станат първо бакалаври, а после за един и половина да поучат още мало, да попишат и попрочетат нещо ново - тогава да станат магистри.

Обучението преди и по време на преломните години се различава коренно от това, което се извършва в настоящето. Нито една програма, за нито една специалност, не може да се сравнява с предишни. Системите са коренно различни. Не знам защо смятате, че времето на обучението е решаващо за крайния резултат. Важна е конкретната програма и хорариум. Каква полза от магистри, които са учили политикономия, основи на комунизма и ред други подобни предмети, които са запълвали учебната програма? С настоящите кредитни системи можеш да събереш необходимите точки за дипломиране както с по 4 предмета на семестър, така и с по 7. Не е важно кой колко е учил, а какво е учил.

19.08.2009 K.Turnovski

Profile

user: ksi2471

 Само ще кажа, че има не само неграмотни бакалаври и магистри, но също има и много неграмотни с полувисше образование. Темата за неграмотността измести по-важния въпрос, че е крайно време в нашата държава този, който е  положил малко повече труд и не разчита на старите лаври да бъде компенсиран с по-високо заплащане.

В случая темата за неграмотността не е отклонение, а обяснение. Тя обяснява защо дипломата не може да бъде единствен и най-важен критерий за оценка. Вие, ако сте директор, бихте ли дали по-висока заплата на въпросната колежка, само защото е магистър? Какви умения и компетенции оценявате по-високо? Компютърните й умения? Грамотността? Начинът на изразяване? Или просто защото е магистър, тутакси взима по-висока заплата?

Вижте тази статия http://www.segabg.com/online/article.asp?issueid=3188&sectionid=2&id=0000201. Прочетете и мненията отдолу. Публикувам първото подобно, за да не пускам всички:

"Тук някой каза, че химик ще се става, без да е завършена химия. Явно не му е позната думата педагогика. По тази дисциплина се учат общо седем предмета. Но файдата от тях е нулева. Старите учители, например, са учили макаренковски методи, а новите не могат да обяснят, защо учениците ги интересува повече Азис, Дизел и ред други певци и мутри, а не ги интересуват учените. Не е нужно да се изичават педагогики, още и защото доцентите и професорите нямат подобна допълнителна квалификация, пък обучават кадри с висше образование."

Ако сте съгласен с това мнение, за какво обучение и какви магистри говорим?

Ако не сте, обяснете на читателя, публикувал това мнение, както и на останалите, подкрепили го, защо обучението е толкова належащо, след като от магистърските програми излизат полуграмотни специалисти? Защо един професор, който преподава на студенти, не може да преподава на ученици в горен курс? Защо хорариум от 180 часа е достатъчен за придобиване на педагогическа правоспособност, а два семестъра педагогика не са достатъчни за придобиване на магистърска степен?

19.08.2009 K.Turnovski

Profile

user: veneciq_0405

 Драги ми колега,неискам да бъда "защитник"на мима-28,но от написаното днес забелязах,че обвинявате мен в нещо което не е така.Тази сутрин писах по друга тема и обясних че отскоро имам интернет и се радвам на това.Ако по нещо ви прилича моя правопис на колежката която явно сте "залаяли "искам да ви кажа само,че сега се уча да пиша на клавиатурата(ако за вас е лесно,за мен сега е начало).И още нещо:забелязах,че доста колеги допускат правописни грешки.Защо Вие не обиждате тях?Явно темата по която яростно се изявявате е болезнена за вас.Печатни грешки забелязах дори и от написаното от администратора на блога.Smile

Ясно. Купи ли сте си компютър, за да се включите в програмата за безплатен Интернет, затова сега се учите да пишете. Нямахте ли часове по компютърна грамотност в магистърската степен? Аз имах. Освен това мога да пише по десетопръстната система и ми е безкрайно ясно кои грешки са технически, кои са тайпоси (нещо като лапсус, но на клавиатура) и кои са обикновена неграмотност. Вашето не е обикновена, щото сте учител-магистър. Ето, ще Ви дам пример. Вижте си първото изречение:

Драги ми колега,неискам да бъда "защитник"на мима-28,но от написаното днес забелязах,че обвинявате мен в нещо което не е така.

Технически грешки в това изречение са липсата на интервали между думите, след препинателните знаци. "Неискам" е правописна грешка, която се среща често при Вас. Липсата на запетаи не може да е техническа грешка. Техническа грешка може да е замяната на запетаята с "л" примерно, защото двата знака се припокриват от БДС и фонетичната клавиатура. Ако пишете на десетопръстна, технически грешки може да са натискането на съседен клавиж (ето, ш и ж се натискат с един и същи пръст и в бързината може да се сгреши).

Всеки допуска грешки, аз също. Но при Вас няма сложно изречение, което да е написано без поне 2 правописни грешки. Просто няма такова. Да не говорим, че човек е склонен да пропусне дребнавите забележки за две-три пропуснати запетаи от коректни и умерени потребители. Но когато войнстващата неграмотност дойде и с големи букви започне да мята претенции, да показва дипломи и да се възмущава, че не е оценена...

18.08.2009 chefi_n

Profile

 Здравейте, възмутена съм от това решение за "Новите нагистри".Аз съм учила в полувисш институт, след това в университет през онези преломни години, за да стаан  бакалавър и сега отново, за да стана и магистър.Не одобрявам това решение за колежките с опит, стари или не- по- точно те са колкото мен, защото полувисши институти вече няма.И всички млади, които идват ни дишат във врата и са само  магистри.Но докато аз ставах бакалавър, всички мои колежки полувишисти/ тогава бяха 16 на брой, сега  някои се пенсионирах, други отпаднаха то  системата/ ме гледаха  малко странно.И докато аз се готвех за изпити, те шиеха гоблени и гледаха сериали.Нека за два семестъра станат първо бакалаври, а после за един и половина да поучат още мало, да попишат и попрочетат нещо ново - тогава да станат магистри.

18.08.2009 ksi2471

Profile

 Само ще кажа, че има не само неграмотни бакалаври и магистри, но също има и много неграмотни с полувисше образование. Темата за неграмотността измести по-важния въпрос, че е крайно време в нашата държава този, който е  положил малко повече труд и не разчита на старите лаври да бъде компенсиран с по-високо заплащане.

18.08.2009 veneciq_0405

Profile

 Драги ми колега,неискам да бъда "защитник"на мима-28,но от написаното днес забелязах,че обвинявате мен в нещо което не е така.Тази сутрин писах по друга тема и обясних че отскоро имам интернет и се радвам на това.Ако по нещо ви прилича моя правопис на колежката която явно сте "залаяли "искам да ви кажа само,че сега се уча да пиша на клавиатурата(ако за вас е лесно,за мен сега е начало).И още нещо:забелязах,че доста колеги допускат правописни грешки.Защо Вие не обиждате тях?Явно темата по която яростно се изявявате е болезнена за вас.Печатни грешки забелязах дори и от написаното от администратора на блога.Smile

18.08.2009 K.Turnovski

Profile

user: Ivelina Iordanova Dimitrova

 В такъв случай според Вас, госпожо ЩЕ НИ УЧИ ПРАКТИКАТА, а не ВУЗ-а. Какъв е смисъла от такива учебни заведения? Аз не вярвам, че ВИЕ бихте изучили някого за толкова кратко време от два месеца?

Не два месеца, г-жо Димитрова, а два СЕМЕСТЪРА!

Тази процедура действа при медиците от години.

18.08.2009 K.Turnovski

Profile

Никаква специалност не може да оправдае неграмотността на един учител, още повече магистър. Това, че е математик, физик, химик, какъвто и да е "ик" не му дава право да е неграмотен, 1. защото е учител, 2. защото е висшист, 3. защото е магистър. Вие представяте ли си колко неграмотни учители, бакалаври и магистри пъплят с дипломите си из реала и виртуала? Вие представяте ли си каква войнствена простота с диплома в ръка се е набутала в училищата???

Не може да има кавалерско, мило и добронамерено отношение към неграмотните учители! Не може, защото това са хората, които формират общественото мнение. Това са хората, заради които на мен ми се налага с часове да споря как ние, учителите, не сме полуграмотни оръфляци, които работят по 3 часа на ден, а след това си бъркат в носовете, че глупостта "който не знае, става учител" си е чиста глупост, че заплатата и топлото ми местенце не са единствените неща, които ме интересуват!

И погледнете я нашата приятелка - регистрирала си втори акаунт и ни убеждава, че не е тя. Или може би трябва да кажа "нее" тя?

Драга ми магистърке, не знам каква е вероятността двама учители-магистри да започват с малка буква изречение (в другите форуми, в които участвам, пиша само с малка буква от мързел и дискомфорт да натискам шифт), но вероятността в един форум, в една тема, в една "битка" да се включат двама учители-магистри, които пишат "нее", не е реална! Никой не може да избяга от себе си, колкото и да се опитва. Не се опитвайте.