трета група-задължителна като подготвителната група

Публикувана на: 31.07.2009, от doremi
Кoментари:12

     Приветствам идеята на новия министър децата да посещават две години задължително детска градина.

Така ще се увеличат субсидиите от държавата и ще бъдат обхванати всички деца.

Но не мисля,че е удачно да има толкова малки деца в училище,особено ако няма подходящи условия.

 

 

Коментари 12

15.08.2009 margaritaivanova

Profile

 Да нека да заповяда ! Аз лично бих се радвала !Госпожо министър заповядайте при нас !

15.08.2009 dobreva.v

Profile

Как няма да са натоварени. Само погледнете авторите на програмните системи! Колко от тях са редови учители!Е, съзирам едно-две имена, но те са на една директорка и на "нейни" учителки. Освин това не е тайна, че колегите от у-ще, поемайки деца за ПК, се чувстват задължени да стартират ограмотяване. Е, как няма да им е натоварено, като не мислим за тях, а мислим как "да се докажем" чрез тях! Погледнете една Германия, там децата се ограмотяват до 4 клас, а такова нещо като "програма за детска градина"-няма. Не че това ми харесва и не че не пизнавам нуждата от единна национална програма, но не трябва ли тя да излезе от практиката, да се одобри от научни среди и тогава да се наложи? Решил няко доцент или чиновник от МОН- хоп пограмна система, да, ама не- нека оставим децата да са деца и да ги научим да учат и да мислят, пък колегите в у-ще си знаят работата. А що се отнася до довата ни министърка, имала съм 1,2 контакта с нея и много й вярвам.Дано! И както тя лично се включи в някои родителски форуми, за да отговаря на родителите, защо да не я поканим и в професионалната ни среда. ТЯ Е КОЛЕГА!

14.08.2009 margaritaivanova

Profile

 Да колеги ! Наистина децата в ПДГ са много натоварени .Дано министър Фандъкова промени претрупаните програми,а не децата да питат "кога ще играем ?"

14.08.2009 dobreva.v

Profile

Колежке, моите комплименти към вашата работа и към това, че я вършите от сърце.

Не мога да разбера защо темата прерастна в пререкание м/у начални и предучилищни учители?!Нали идеята е да обменим професионално мнение, а не да изравняваме "кой е по-по-най"!

Аз мисля, че натовареността в ПГ е доста сериозна и в училище малко се залита към ограмотяване и т.н.т., което е разбираемо за колегите. Но, не мислите ли, че прекалено се натоварват нашите деца?! И 5-годишните ли ще ги "вземат" в у-ще. Скоро имах ново дете- от "евро-страна". Още на втория ден и семейството и аз бяхме в "потгрес"! Майката не доумяваше как аз не я оставям да си тича в локвите, да се разхожда и я карам да седи на столче толкова време, да се храни, когато не е гладна и т.н.т. Оказа се, че в "заведението" в което е била, децата са правели каквото искат/локвички...храна по желание и т.н.т./Заниманието им е било да играят с пясък, тухли, да оцветяват, да правят курабиики. "Ограмотямането" се постигало да 4 кл!

Е, нашите 5-годишни малчугани ще ги ограмотяваме в у-ще, съвместно с "гигантите" от 4,5р....кл.И...коя програма /пр.система/ ще е задължителна за 5-

годишните? Мисля, че пак слагаме каруцата пред коня.

А що се отнася до "билингвите"....и сега се ходи по къщите за да се молят учителите да ги доведат на ДГ. Пък и е са все пак % от нашите деца.

10.08.2009 margaritaivanova

Profile

 АЗ РАБОТЯ В ПДГ В УЧЕЛИЩЕ.МНОГО ПО НАТОВАРЕНО Е ОТ ДЕТСКАТА ГРАДИНА КАДЕТО РАБОТИХ 20 ГОДИНИ.ДРУГО Е ДА СИ САМО ПЪРВА СМЯНА ОТ 8,30 ДО 14,30, НЕ СЕ ОПЛАКВАМ НО Е МНОГО ИЗМОРИТЕЛНО И АКО НЕ ТИ ИДВА ОТВЪТРЕ ДА ГО ПРАВИШ С МНОГО ЛЮБОВ НИЩО  НЕ СЕ ПОЛУЧАВА,ДЕЦАТА СА МИ САМО РОМЧЕТА И ИДЕЯТА ЗА ОБУЧЕНИЕ ОТ 5 ГОДИНИ МИ ДОПАДА! ЛЯТО Е И ДЕЦАТА МИ ЛИПСВАТ ! ДЕЦАТА НА ПОИБРЕНЕ !

09.08.2009 ksi2471

Profile

Не съм искала да нападам колегите в училище, нито да влизам в подобен спор, по-скоро вие с вашия коментар направихте това.Аз също изложих своето мнение, което се дължи не само от опита ми, но и от наблюдението на деца на мои роднини и приятели. Извинявам се, ако съм ви засегнала, но преди да напишите нещо помислете, как го пишите и каква реакция ще предизвикате, защото не съм от хората, които обиждат другите, но и мен няма да оставя да ме тъпчат.

09.08.2009 neva

Profile
Не смятам да влизам в спор кой е по-натоварен и заангажиран, но не мога да подмина нападките  срещу ПГ в училищата.Разбирам,че всеки защитава своята позиция, само мога да кажа,че съм била и на двете места -и в ДГ, и  в училище и излагам своето мнение от опит.

09.08.2009 ksi2471

Profile

user: neva

 Аз също подкрепям идеята децата да посещават задължително ДГ от 5 г.Това е изключително важно за децата -билингви,на които им е нужно време,за да свикнат с българския език, да го разбират и говорят.

Не съм съгласна с Пеки,не навсякъде ПГ в училищата се води по този начин,това е до  изисквания на учителя кога ще идват и кога ще  прибират децата.Но такива неща се случват и в ДГ, където някои от родителите също водят късно децата си и ги взимат рано. Колкото до ангажираността на децата - мисля,че в полудневната форма на ПГ децата са по-натоварени,защото за по-кратко време преминават същото обучение,както при целодневна организация.Затова по време на обучението почти нямат време за игра,а играта остава за следобяд.Знаем,че в ДГ това не е така ,затова там ситуациите  са разпределени през целия ден.Но нека сме реалисти- колежките от ДГ се редуват 1 и 2 смяна,а учителката в училището е всеки ден 1 смяна и трябва да е подготвена за 4-5 ситуации на ден,като 2-3 сутуации са регламентирани и няма на кого да разчита,освен на себе си.

 

Съгласна съм с една голяма част от това, което сте написали, но не съм съгласна с последното изречение. В детската градина в сутришен момент имаме 3 задължително регламентирани ситуации, а след обяд 2 ситуации, които макар и да са с игрови характер пак изискват подготовка от мен. Дали ще съм първа или втора смяна на работа, аз трябва да се подготвя, така че върша същото дори и много повече от колегите в училище. Това, че имам колежка в обратната смяна, не означава, че тя ми помага, всяка отговаря за себе си, като се съобразява с програмата и задачите, които сме си поставили и двете. По наредба полудневната група в училище седмично се провеждат 20 ситуации, докато в целодневната група в ДГ броят на ситуациите е 24. Отговорете си сами къде децата са по заангажирани.

09.08.2009 neva

Profile

 Аз също подкрепям идеята децата да посещават задължително ДГ от 5 г.Това е изключително важно за децата -билингви,на които им е нужно време,за да свикнат с българския език, да го разбират и говорят.

Не съм съгласна с Пеки,не навсякъде ПГ в училищата се води по този начин,това е до  изисквания на учителя кога ще идват и кога ще  прибират децата.Но такива неща се случват и в ДГ, където някои от родителите също водят късно децата си и ги взимат рано. Колкото до ангажираността на децата - мисля,че в полудневната форма на ПГ децата са по-натоварени,защото за по-кратко време преминават същото обучение,както при целодневна организация.Затова по време на обучението почти нямат време за игра,а играта остава за следобяд.Знаем,че в ДГ това не е така ,затова там ситуациите  са разпределени през целия ден.Но нека сме реалисти- колежките от ДГ се редуват 1 и 2 смяна,а учителката в училището е всеки ден 1 смяна и трябва да е подготвена за 4-5 ситуации на ден,като 2-3 сутуации са регламентирани и няма на кого да разчита,освен на себе си.

 

07.08.2009 peki

Profile

Напълно съм съгласна с Вас! Но радостното е, че по - голямата част от родителите, дали защото са го разбрали, или просто така им е по - удобно оставят децата си в подготвителна за училище група в детската градина.Единици са тези родители, които изпращат детето си в училище.Да се надяваме обаче, че кризата няма да ни погоди някой номер - все пак в училище не се заплаща такса!