Готовност за 1ва група?

Публикувана на: 06.03.2009, от Melodiya
Кoментари:4

 

 Здравейте мили учители Smile

Днес за първи път попадам на този форум. Стана ми много мило и топло, четейки някои от мненията ви. Благодаря ви, че все още има хора, работещи с любов и желание в тази област. Моето лично мнение е, че да си учител е призвание. Искрено се надявам уважението, респекта и обичта към учителя да се възродят.

 

Трима от роднините ми работят в сферата на образованието - един гимназиален и двама университетски преподаватели, но не познавам никой, работещ с малки деца. Имам въпрос, на който много се надявам да получа отговор от вас. Детето ми посещава яслена група към ОДЗ. Тази есен ще бъде на 2,5 години и искам да го преместим в 1ва група, но децата в първа група ги приемат след навършването на 3 год. Моля кажете ми, според вас, кога едно дете е готово да посещава 1ва група - знания, умения и всичко, което считате за необходимо. Детето ми е доста будно и по всичко изглежда, че ако и догодина остане в яслената група това само ще го дърпа назад. От сега сам казва, че иска в градината, а не на ясла. Ясно ми е, че е малък за да направи разликата, но той иска да учи нови неща, които видно са му недостатъчни в яслата. Имаме проблем дори с памперса - в яслата ги държат на памперс и ги водят само почасово на гърне, а у дома памперс не ползваме от навършването на първата му годинка. На 18 месеца вече знаеше цялата азбука. Сега, когато е "на кеф" чете прости срички. Предполагам, че това е благодарение на добра зрителна памет, тъй като, поне според мен, все още не осъзнава що е то сричката Smile. Отдавна знае безпогрешно (за разлика от майка си Embarrassed) ляво и дясно, под и над, дълго и късо, високо и ниско... Знае имената си, адресът си. Държи правилно молив, е не мога да кажа, че рисува или пише добре, но определено се старае и му доставя удоволствие. Опитва се да пише буквички, пише точка, запетая, кръгче. Знае геометричните фигури, като прави разлика между кръг и топка, елипса и овал, триъгълник и конус.Знае цветовете, включително тъмно и светло. Използва свободно компютъра - пуска си програми, обича да пише буквички в уърдов файл, оцветява целенасочено уцелвайки и най дребните фигури, играе разнообразни игри, много лесно борави с мишката.  Речникът му е излючително богат (поне в сравнение с този на връстниците му). Не смятам, че е гениален. Мисля, че на тази възраст това е трудно определимо. Но съвсем определено е много будно дете. Най-важното е, че всичко което учи го прави с голямо желание. За нищо не го насилваме. Точно поради тази негова будна любознателност искам да тръгне още тази есен в 1ва група.

 

Моля ви за помощ и съвет - да насърчавам ли детето си в развитието му и в какво точно за да е напълно готов този септември и да го приемат в 1ва група. Или според вас му е рано? Следващият септември вече ще бъде на 3,5 години. Да настоявам ли, директорката да направи изключение и да го приеме тази година. Надявам се на бързите ви отговори, тъй като знам, че свободните бройки за прием септемри месец трябва да се обявят съвсем скоро.

 

Предварително ви благодаря и ви желая ползотворна работа и много слънчево настроение Wilted Flower

Коментари 4

07.03.2009 ksi2471

Profile

 Според сега действащата наредба децата се приемат в първа група на детската градина, в годината която навършват 3 години, независимо дали е родено в началото или края на годината. Ако детето ви е родено през 2006 година, сега е момента да подадете документите.

07.03.2009 mimi70

Profile

Здравейте!

Моят син е на почти 3 годинки, но не мога да се похваля с такива умения. Ако е така, както казвате, Вие сте щастлива и успешна майка.

Аз се затруднявам с възпитанието на моите момчета и съм си взела една книга - "Как се възпитават момчета", от Стив Бидълф. Там пише, че не е добре момчетата да се пускат в детски заведения по-рано от 3 годишна възраст. Обяснено е с факта, че се развиват по-бавно и по-трудно се справят със самостоятелните дейности. Това се отразява на психическото им развитие. А за училището, авторът предлага момчетата да започват една година по-късно от момичетата. Обосновал се е доста добре и има логика в думите му. Но аз мисля, че всичко зависи от индивидуалните качества на детето.

Ако имах възможност, може би бих си гледала малкия ми син още, но се наложи да започна работа и го пуснах на градина на 2 години и 6 месеца. Детската градина ми е на една ръка разстояние и я предпочетох пред яслата. Имах доста притеснения дали ще го приемат, защото имаше много молби и нямаше навършени години, но решаващ се оказа критерият - близост до градината. Отначало преживя малък стрес, не искаше да ходи, но сега даже сам иска. Децата са бързо адаптивни и това е добре. Мога да кажа, че доста добре му се отрази детската градина на развитието му, за което съм много благодарна на учителките му. Стана доста самостоятелен, започна да говори свободно и най-важното - пее песничките от градината.

Така, че най-важното е да има места в детската градината и навреме да подадете молбата.

Успех!

07.03.2009 zeh

Profile

Никой не пита на какво ниво е умственото развитие на детето ти.Това си е лично за теб.Де да бяха всички родители като теб.Има деца,които не умеят и половината от това,което умее твоето дете,но са 4 или 8 клас.Може да го преместиш в първа група,но има някои други условия:1.има ли места?  и 2.детската градина да не е на делигиран бюджет,защото няма пари за деца под 3год.възраст.Успех!

 

06.03.2009 niki_06-01

Profile

Като чета за знанията и постиженията на твоето дете се сещам и за моя син. Той също е на две години и половина и успешно се справя с всичко, което си описала. Явно днешните деца се развиват много бързо! А всичко това като знания е предостатъчно за записване в първа група. Може да заведеш малкия всезнайко при директорката сама да се увери колко будно дете имаш.