Готовност за 1ва група?
Здравейте мили учители
Днес
за първи път попадам на този форум. Стана ми много мило и топло,
четейки някои от мненията ви. Благодаря ви, че все още има хора,
работещи с любов и желание в тази област. Моето лично мнение е, че да
си учител е призвание. Искрено се надявам уважението, респекта и обичта
към учителя да се възродят.
Трима
от роднините ми работят в сферата на образованието - един гимназиален и
двама университетски преподаватели, но не познавам никой, работещ с
малки деца. Имам въпрос, на който много се надявам да получа отговор от
вас. Детето ми посещава яслена група към ОДЗ. Тази есен ще бъде на 2,5
години и искам да го преместим в 1ва група, но децата в първа група ги
приемат след навършването на 3 год. Моля кажете ми, според вас, кога
едно дете е готово да посещава 1ва група - знания, умения и всичко,
което считате за необходимо. Детето ми е доста будно и по всичко
изглежда, че ако и догодина остане в яслената група това само ще го
дърпа назад. От сега сам казва, че иска в градината, а не на ясла. Ясно
ми е, че е малък за да направи разликата, но той иска да учи нови неща,
които видно са му недостатъчни в яслата. Имаме проблем дори с памперса
- в яслата ги държат на памперс и ги водят само почасово на гърне, а у
дома памперс не ползваме от навършването на първата му годинка. На 18
месеца вече знаеше цялата азбука. Сега, когато е "на кеф" чете прости
срички. Предполагам, че това е благодарение на добра зрителна памет,
тъй като, поне според мен, все още не осъзнава що е то сричката .
Отдавна знае безпогрешно (за разлика от майка си ) ляво и дясно,
под и над, дълго и късо, високо и ниско... Знае имената си, адресът си.
Държи правилно молив, е не мога да кажа, че рисува или пише добре, но
определено се старае и му доставя удоволствие. Опитва се да пише
буквички, пише точка, запетая, кръгче. Знае геометричните фигури, като
прави разлика между кръг и топка, елипса и овал, триъгълник и конус.Знае цветовете, включително тъмно и светло.
Използва свободно компютъра - пуска си програми, обича да пише буквички
в уърдов файл, оцветява целенасочено уцелвайки и най дребните фигури,
играе разнообразни игри, много лесно борави с мишката. Речникът му е
излючително богат (поне в сравнение с този на връстниците му). Не
смятам, че е гениален. Мисля, че на тази възраст това е трудно
определимо. Но съвсем определено е много будно дете. Най-важното е, че
всичко което учи го прави с голямо желание. За нищо не го насилваме.
Точно поради тази негова будна любознателност искам да тръгне още тази
есен в 1ва група.
Моля ви за помощ и съвет -
да насърчавам ли детето си в развитието му и в какво точно за да е
напълно готов този септември и да го приемат в 1ва група. Или според
вас му е рано? Следващият септември вече ще бъде на 3,5 години. Да
настоявам ли, директорката да направи изключение и да го приеме тази
година. Надявам се на бързите ви отговори, тъй като знам, че свободните
бройки за прием септемри месец трябва да се обявят съвсем скоро.
Предварително ви благодаря и ви желая ползотворна работа и много слънчево настроение