училищен сървър

Публикувана на: 18.02.2009, от galia d
Кoментари:19

Здравейте! Някой може ли да ми каже как се инсталират други устройства към сървъра в училище.

 

Коментари 19

19.10.2009 ialtaparmakov

Profile

така с инструкции във форума може и да се получи нещо смислено но ще стане изключително бавно... 

за щастие мисля че има една възможност но трябва да я обсъдите с директора ви

става въпрос за  интернета по домовете за учители  - във връзка с проекта са останали някакви пари 

падат се по 800 лева на училище - които се  отпускат точно за такива цели - поддръжка на компютърните кабинети

работа с админпро,  работа с електронен дневник, изграждане и поддръжка на компютърната мрежа и такива неща ...

 между другото в нашето училище се беше кандидатирал един човек от предишния екип на НОМ  - беше предложил  

проект по дейности за реставриране на компютърните кабинети и мрежа .... 

та ако вече не сте изпуснали сроковете за сключване на договор - би могло той например да свърши добра работа предполагам ...

е за 800 лева надали ще направи чудеса но все пак  ... 

така че говорете с директора или хората които се занимаватe с придвижване на проекта - домашен интернет  за учители

 - обърнете внимание на раздела "Субсидиране на ИКТ дейности в училището"  в дясната част на менюто

там има инструкции за това как се процедира и за какво се отпускат пари и бланки за договор и приемно предавателен протокол ... 

мисля че с тази информация  мога да ви бъда най полезен 

успех 

 

user: pspeeva

Е, аз не съм толкова напред с материала. Представа си нямам от много от тези неща, които пишете.

Обаче това за джъмпера не съм си го измислила. От Хелпдеска ми го пратиха в писмо. Но и то не свърши работа. Сега само чакам да дойде онзи... абе имаме си един дето се надявам, че може да я свърши.

Четейки писанията на Вас, знаещите, обаче ми се породиха някакви въпоси:

Задължително ли е сървърът да бъде с ОС - Уиндоус Сървър 2003? Не е ли възможно да си е с ХП и пак да може от него да се "управляват" другите компютри?

След като преинсталирах малките компютри установих, че те пак си помнят онези АЙПИ-та, дето им ги бяха насвяткали от КЦ или каквото и да е там. И отново трябваше да въведа онези проксита, и портове и не знам какво друго, за да им тръгне интернета. Та въпросът ми е общотеоретичен - нали уж при инсталацията се форматира - как не се е изтрила тази информация?

Не се е изтрила и информацията за старите пароли. Днес на един от компютрите не беше се заредила ОС, а си имаше надпис от сорта на Бутващото устройство е фалирало, вмъкнете инсталационен диск и натиснете ентер. Сложих инсталационен диск, натиснах ентер, но на чисто черен екран се изписа надпис, подобен на предишния. Още по-интересно ми стана, когато натиснах ДЕЛЕТЕ (след рестарт), а пък то ми поиска парола. Когато ги преинсталирах, не слагах никакви пароли. Явно то си ги помни.

А тези рутери не може ли да си ги махнем? По-рано като ги нямаше - пак си работеха. И без това , доколкото разбирам от Вашите писания - в КЦ няма кого да търсим, в Даитсбрбрбрб - няма кой да работи, А и Хелпдеска в МОМН казва, че РКК си имат грижата ...

И накрая, поне засега, още едно въпросче: не ми се виждат компютрите в мрежа. от Комп№5 се вижда №4 и №5, обаче от №4 се вижда само той самия. Къде ми е грешката? На други ми казва - Нямате права за да ...обърнете се към вашия администратор. И в този момент заставам на ръце :)))

Лек ден на всички!!


19.10.2009 zelenkroki

Profile

Здравейте отново,

Само мога да Ви поздравя, че сте попаднали в царството на хаоса!

Въпросите Ви са в няколко посоки.

Новите управляващи, в КЦ, които засега приемаме, че са ДАИТС, а на телефоните са от Лирекс НЕТ, няма къде другаде да бъдат, освен в стария КЦ, защото техническите съоръжения на НОМ и КЦ винаги са си били на ул. "Гурко" 6. Когато ги нямаше рутерите, интернет доставчиците не бяха към НОМ, както сега - те са само посредници на преноса на свързаност по виртуалния канал. Аз дадох пример с преинсталирани машини, на които няма присъединяване към домейна, но и присъединените си ги ползвам. Тях не съм ги преинсталирала, защото активната директория си я ползвам - и с назначените устройства, и с имената на потребителите, и с блоговете, и с антивирусните.

Просто опитах всичко, което ми разказаха, за по-добро, и не се получи нещо приемливо. Да не забравяме препоръката на г-н Орлин Кузов, вече не само залата по и-клас, ами всички зали из всички сгради, където сме с повече къщички, да преминем към сегашната НОМ - без домейн, но при идеалната свързаност, за икономия на другите плащания. Това напътствие полека-лека се забравя, пък и ... нали се усвоиха паричките по Европрограмата и вече сме свързани с НОМ???

Ако беше толкова лесно да се накарат преинсталираните с настройки по подразбиране компютри да се видят в равноправна мрежа, че и да се използват без опасности - досега да са ни събрали и рутерите.

Обаче, изглежда кашата още и още трябва да става бъркоч, за да си отворят очите по-ококорените, че да се помръднат.

Не изключвам и себе си в това число.

За въпросите по IP-адресацията - Вашият рутер продължава да Ви идентифицира мрежата по предишните заложени адреси, няма как да се измислят нови за новоинсталираните Ви машини, или ако са нови - все в областта за Вашето училище и сървър ще са.

А за настройките на прокси-сървърите - колкото и компютри наново да си сложите, тя свързаността се осъществява при ТЕЗИ настройки за ТАЗИ виртуална частна мрежа. Просто няма друг начин - ако не бяхме си направили експерименти с лаптопи, които никога не са били присъединявани към НОМ, сега щеше да изглежда само теоретична постановка - за черната кутия, наречена VPN. Ама който и да си върже компютър към НОМ-ската мрежа, какъвто и браузър да ползва - му трябват настройките за прокси-сървъра.

За скайп и ICQ това не е така. Още преди години в документацията на мрежата, в папка на сървъра с име i-class бяха качени всички инструкции за работа. Те не са отпаднали. Оказа се, че само управлението на станциите, което бяха направили доброволно, също е документирано, но не е било задължително да ни го "подарят", та беше изключена програмата edubg PC Manager, системата за контрол на сървъра и удобствата изчезнаха. Затова се почна с всичките ни страдания още от началото на учебната 2008/2009.

И отново ще Ви препоръчам да помолите "Спасителя", когото очаквате, да огледа хардуерно как сте. Суичовете, кабелите, харддисковете, паметите и т.н.

Желая хубава нова седмица, пълна с динамика и успехи на всички!

 

19.10.2009 pspeeva

Profile

Е, аз не съм толкова напред с материала. Представа си нямам от много от тези неща, които пишете.

Обаче това за джъмпера не съм си го измислила. От Хелпдеска ми го пратиха в писмо. Но и то не свърши работа. Сега само чакам да дойде онзи... абе имаме си един дето се надявам, че може да я свърши.

Четейки писанията на Вас, знаещите, обаче ми се породиха някакви въпоси:

Задължително ли е сървърът да бъде с ОС - Уиндоус Сървър 2003? Не е ли възможно да си е с ХП и пак да може от него да се "управляват" другите компютри?

След като преинсталирах малките компютри установих, че те пак си помнят онези АЙПИ-та, дето им ги бяха насвяткали от КЦ или каквото и да е там. И отново трябваше да въведа онези проксита, и портове и не знам какво друго, за да им тръгне интернета. Та въпросът ми е общотеоретичен - нали уж при инсталацията се форматира - как не се е изтрила тази информация?

Не се е изтрила и информацията за старите пароли. Днес на един от компютрите не беше се заредила ОС, а си имаше надпис от сорта на Бутващото устройство е фалирало, вмъкнете инсталационен диск и натиснете ентер. Сложих инсталационен диск, натиснах ентер, но на чисто черен екран се изписа надпис, подобен на предишния. Още по-интересно ми стана, когато натиснах ДЕЛЕТЕ (след рестарт), а пък то ми поиска парола. Когато ги преинсталирах, не слагах никакви пароли. Явно то си ги помни.

А тези рутери не може ли да си ги махнем? По-рано като ги нямаше - пак си работеха. И без това , доколкото разбирам от Вашите писания - в КЦ няма кого да търсим, в Даитсбрбрбрб - няма кой да работи, А и Хелпдеска в МОМН казва, че РКК си имат грижата ...

И накрая, поне засега, още едно въпросче: не ми се виждат компютрите в мрежа. от Комп№5 се вижда №4 и №5, обаче от №4 се вижда само той самия. Къде ми е грешката? На други ми казва - Нямате права за да ...обърнете се към вашия администратор. И в този момент заставам на ръце :)))

Лек ден на всички!!

18.10.2009 ialtaparmakov

Profile

 

 аз това за тока не го вярвам много защото нашия сървър си има UPS който издържа поне 30 мин  - не ми се вярва в центъра са да останали без UPS и ...

е да то практически май няма какво да се ликвидира от НОМ вече .... всъщност аз отъждествявам НОМ с домейна  - без домейна  НОМ си е просто един от многото възможни интернет доставчици ...  ако трябва да сме честни другият доставчик на нашето училище - без да претендира за каквото и да било е с пъти по добър от сегашния НОМ доставчик ...  а изглежда вие отъждествявате НОМ с доставката на интернет ... но НОМ на практика представляваше една прекрасна комбинация от двете: и домейн и интернет ...

въпроса не е само до антивирусна - само много малко и много скъпи антивирусни - ако ги има изобщо - могат да се справят с дупка в уиндоус и с вирус който се разпространява през тази дупка ,  блокира мрежата чрез разпространението си  и спира автоъпдейтите и даже блокира ръчните ъпдейти на уиндоус ...

антивируса и да го хване и изтрие - вируса след малко пак ще си влезе ...  а ако е блокирана мрежата и не могат да се теглят антивирусни ъпдейти ... е разбира се и симантек е виновен - антивируса ъпдейтва май само списъка с вируси но не и самата програма ...

 проблемите с рутера и при нас са горе долу от тогава - от по времето на ДАИТС - един ден рутера внезапно се рестартира сам ... и от тогава мине не мине четвърт ден и връзката прекъсва - и тръгва чак след ръчно рестартиране на рутера ... до 3 - 4 пъти на ден ... явно от ДАИТС са пипали нещо по настройките -( CISCO рутер не се рестартира сам току така ... ) в резултата на което сега сигурно  стават някакви луупбекове които водят до блокиране на рутера и които за такава огромна мрежа е много трудно да се открият и премахнат ...

и при предишния екип имаше подобен проблем с интернета  - но те го бяха решили като използваха функционалността на домейна .... но това си е техен патент ... другите доставчици като са толкова велики да си го решат сами...  

ето ДАИТС - от разговорите с тях останах с впечатлението че те са хора с огромно самочувствие ... а пък резултатите някак никак не са велики - както е известно в наши дни за да си велик е достатъчно да имаш самочувствие и непрекъснато де демонстрираш колко велик се чувстваш - защото ако ти не го покажеш - "никой няма да го разбере" - също както няма да разбере че си велик ако всъщност изобщо си едно нищо ... и за това демонстрирай че се чувстваш велик - току виж вземе че стане истина ... а ако се разбере че не си велик - важно е да се разбере чак след като си взел парите ... 

 а ако сте сложили нови станции с преинсталиран уиндоус и не сте имали права да ги добавите в домейна - то на практика при вас няма домейни и тогава наистина сървъра е безсмислен - освен ако не се случи така че пак да добавите станциите в домейна ...

така че проблеми с домейна вие нямате - имате проблеми с интернета - ние го решаваме с ръчно рестартиране на рутера и при нас ключа за включване на рутера вече май е започнал да се износва ...  а ако са бавни компютрите - ви съветвам да направите всичко възможно да инсталирате последните ъпдейти на уиндоус - това може да помогне до някъде - на работата на компютрите - не толкова на прекъсването на интернета по 3 пъти на ден...

другия вариант е например да се купят за всеки  компютър 2х512 DDR RAM памет (или по добре  2х1024 DDR RAM но по скъпо) за нашето училище това би струвало 1600 - 2000 лева (ако се купува на едро за повече училища може и по евтино да излезе) и така да се удължи времето на използване на компютрите с още някоя и друга годинка ...

за това че се радвате като дете ако има  нормален час - и при нас беше страшно по едно време  ... като се появи съобщение че пак е  хванат вирус но не е премахнат успешно - това е сигнал че часа е провален  ...  а като се види че интернета не върви - учениците стават агресивни ... така загубихме няколко клавиатури ... и две поставки на монитори ...

 а миграциите на домейн просто ще позволят без да се разваля напълно това което е създадено като домейн да се смени интернет доставчика ... което ще реши проблема с интернета поне ...

18.10.2009 zelenkroki

Profile

ако решат  да ликвидират всичко

Какво да се ликвидира? 

На сайта на МОМН си има процедури за кандидатстване по няколко направления, свързани както с КЦ, така и с управлението на компютрите в клас, така и с всеобщата антивирусна програма, която ще ни спаси от всичко.

Господата Орлин Кузов и Пламен Вачков са подписвали и продължават да подписват всички велики политики за нашите организации в началното, средното и основното образование, свързани с ИКТ.

Може ли обикновените редови пионки да се интересуват от прозрачност и бъдеще???

Писмото, което публикувах от ОТОРИЗИРАНОТО лице от Лирекс НЕТ, само подсказва колко малко сме наясно със сегашното положение. Хелпдеск-страницата на МОМН да не би да има дата за препоръките, които са написани?
Интересното е, че от месец май насам, поне по няколко изненадани колеги седмично откривам, като разберат за нея. Защото е на съвсем видно място и се обновява всеки ден ли?
Първите проблеми при нашия сървър се случиха през октомври 2008 г., при първите откази системата на НОМ да си работи само на автопилот. Или при първите опити някой да я "пипа"???
Последваха търговете за новите посредници. От 3.03.2009 насам когато има нормален час, аз се радвам като малко дете.
Редовната ми преписка по електронната поща с новите представители на КЦ от Лирекс НЕТ, разговорите по телефона на новите номера тел 9691 451 и тел 9691 452 , всичко ми се случва непрекъснато. Понякога по три пъти на ден се налага рестарт на рутера, който господата извършват отдалечено, след кратки и лаконични думички: номер на училището, за рестарт на рутера.
Някой от по-разговорливите ми обясни - няколко пъти за АРХИТЕКТИТЕ на мрежата. И за още нещо - моето училище е трето в списъка им с проблемни рутери, които от КЦ ръчно рестартирали отдалечено всеки ден в 9 и по обяд в 13 часа.
Явно, понякога не го правят всеки ден. Явно, не навсякъде по училищата са чак така зле.
Според мене, миграциите на домейни едва ли ще решат по-бързо нещата. От една добра прогресивна технически реализирана система НОМ се превърна в яма.
Продължавам да ползвам сървъра, нищо че препоръките били други. Отдавна вече никой не ми говори, че сървърът ми е пречка.
Отделно, аз се опитах да спазя препоръките на новите от КЦ. Изключих сървъра. Сложих станиции с преинсталиран уиндоус. Ползвах друга антивирусна. Ползвах само на един комп, всички други изключени, един директно свързан към рутера, само два прозореца на браузър, без сваляния на големи файлове, без други натоварености, и рутерът заби за по-малко от 25 минути тогава. Само с компютъра с убунтуто, без други работещи в мрежата - отново издържа няколко часа, до 2-3 дни.
Не се разбра посредниците имат ли и те заслуга.
По-скоро, настройките на този исторически VPN канал, дето ни предоставя свързаност и УЖ учебно съдържание, продължават да се колебаят. А всичко, което е в момента НОМ - се дължи на предишните ентусиасти от КЦ и продължава да функционира 15 месеца на автопилот.
Красота!

А спасяването на давещите се, е дело на самите давещи се! Вода има за всички!

Пък и Министърът е по-малък от Кмета.


Пожелавам на всички хубава неделна почивка и много енергични начинания за новата седмица!

18.10.2009 zelenkroki

Profile

На 06 октомври 2009 17:40, dshalvardjiev <dshalvardjiev@evolink.com>
написа:

 Здравейте,

Относно проблемите на ДАИТС днес, съм ототризирам да Ви информирам, че проблемите на училищата през днешния ден се дължат на прекъсване на токозахранването на 6 пъти в сградата на централното звено на НОМ, която се намира на ул. Гурко номер 6 в София.
При всяко отпадане се налага ръчно активиране на 26 сървъра, част от клъстър, който осигурява услугите на училищата. Така всички училища са изпитали поне 6 отпадания на връзката в рамките на 4 часа днес.

 Приятен ден,
 Димитър Шалварджиев,
 Лирекс НЕТ.

17.10.2009 ialtaparmakov

Profile

паролите които предишните админи са  записали в документацията както се казва в "пътеводител на галактическия стопаджия" за надлежно записани прономеровани, прошнуровани и .... безнадеждно загубени някъде .... както се полага ...

 "В момента на телефоните на КЦ обещават АРХИТЕКТИТЕ на НОМ да вземат решение за бъдещите промени и настройки."

това истина ли е ? в петък установих че телефоните 981 44 66 и 891 48 84 са закрити ...

съгласно този линк  http://helpdesk.mon.bg/faq.php   и по специално: "Въпрос: Кой трябва да поддържа компютрите и сървъра, които до сега се обслужваха с помощта на Контролния център.
Отговор: Поддръжката на тези компютри вече е изцяло грижа на РКК в училищата. Тоест, те имат задачата да преинсталират и да направят тези зали част от цялостната мрежа на училището. Сървъра вече е излишен, тоест също може да се преинсталира и да се ползва за други цели. С две думи, Контролния център вече ще обслужва комуникационната свързаност на училищата- до рутера включително, всичко от там нататък е грижа на РКК."

 излиза че който все още се опитва да запази каквото може от това което е останало от НОМ е нарушител и злодей като мене ...

аз в петък се обаждах на Лирекс на тел 9691 451 и ги питах какво става - те ме пратиха на м....таси да се обаждам на Сульо и на Пульо че видите ли те не знаели някакъв ай пи адрес ... 

и изрично казаха че мога да правя със сървъра каквото си искам ... включително да сменям админските пароли (ако мога де ...),

и казаха че антивирусните сървъри не се поддържат от 3-4(!!!) години...  и такива работи  ...

  значи тези сървъри или се допържат сами или все пак някой достоен човек ги поддържа до колкото може ...

и така аз се бях засилил още в понеделник да сменям де що мога пароли и да мигрирам към самостоятелен домейн ..... с надеждата че дори това няма да е окончателно а ще има възможност за обратна миграция ...

та ако са верни вашите думи че все още има АРХИТЕКТИ и че има все още неизвестности относно бъдещето на НОМ - тогава да не бързам ?

но ми се струва че ако решат  да ликвидират всичко - то ще е добре поне да направят и изпробват процедура по мигриране на части към самостоятелни доменйни и евентуално обратна миграция ...  ако всеки си я прави сам миграцията - непременно нещо ще се обърка .... а може и изобщо да не е възможно да се направи самостоятелно миграцията а само от центъра ... 

 

 

 

 


17.10.2009 zelenkroki

Profile
Нашият "сървър" и преди това си правеше разни проблеми.

Здравейте,

Много вероятно е "проблемите" на сървъра да не са само за преинсталация и паролите на BIOS (които предишните админи са записвали в документацията при предаване на инсталирания сървър и рутера!!!) да не решават нищо по същество. В статията "Заблудите относно НОМ" отдавна са посочени дузина от масовите причини за проблемната работа на мрежата ТОГАВА. - Хардуерните причини затрудняват много каквато и да е софтуерна наличност. Пресметната възрастта на устройството по времето, когато пристигаха поне при нас кашоните с техниката - вече е над 4 навършени години. Дали има сървър, който би издържал без профилактика? В момента на телефоните на КЦ обещават АРХИТЕКТИТЕ на НОМ да вземат решение за бъдещите промени и настройки. Този преходен период продължава вече 15 месеца, което е доказателство, че на никого не му пречи да си получава заплатките, изобщо там не пропускат да възмездят труда и усилията си да поддържат направеното от предишните ентусиасти - сега на самотек.

И да, дори напоследък има работещи пощенски сървър и портал на www.edu-bg.net. Който си помни личните профили, има достъп извън мрежата на НОМ до sharepoint услугите, ресурсите и т.н. А какво е да се запази това, което сега е останало - АРХИТЕКТИТЕ РЕШАВАТ! :(

Силно се съмнявам в бъдеще да се разреши поне проблемът с вирусните атаки. И още по-силно се надявам да се оцени предишното състояние на НОМ, за да се позволи на можещите да го възстановят.

По-добре - късно, отколокото още по-късно!

17.10.2009 ialtaparmakov

Profile

 

 о да - и при нас се случи така.  аз го помня- стана няколко дни преди 3 март 2009 година 

изведнъж всички компютри казаха "пиу" и се появи грешка  от рода "не мога да прочета памет на адрес 0002..."

и след което на поразените компютри спираше мрежата и компютъра работеше изключително бавно. 

а симантек антивирус хваща някакви вируси "спай бот" но не може да ги изтрие иска рестартиране , а след рестартиране пак същото... 

обадих им се на даитс - а те казаха "представа си нямаме - ние от утре не сме на работа вече ... " 

по една случайност се оказа че този проблем може да се реши частично с пач  WindowsXP-KB958644-x86-ENU.exe  - сега сигурно има и по нови-

но проблема е че заради дупка в уиндоус се  разпространява някакъв вирус който  блокира мрежата и забавя компютрите - а симантек 10.0.0.359 не е в състояние да се справи

- по добре се справя симатек 10.1.8.8000 и същевременно работи със старите антивирусни сървъри на центъра- които - О ЧУДО!!! - все още работят

проблема е че този вирус изглежда може да изключва авто ъпдейтите на уиндоус - което прави нещата направо безнадеждни ... 

аз лично инсталирах аваст и пуснах боот тайм скан - това помогна  и разбира се update.microsoft.com , или поне авто ъпдейтите на уиндоус...

говорил съм с някои от хората от предишния екип за проблема и те изразиха мнението че много е вероятно вируса да е пуснат от потребител

с администраторски права за домейна - т.е. нищо чудно и да е умишлено ... 

между другото ако проблема е същия като при нас - то  дупката в уиндоус която може би е причина за срива на НОМ  е относително нова - открита е след появата на сървис пак 2/3  и е възможно проста преинсталация да не реши проблема - може би трябва да се изтеглят най - новите ъпдейти за уиндоус .

както и да е -  аз мисля че НОМ беше нещо хубаво и полезно и си струваше да се запази - за съжаление вече май няма надежда ...

при нас мрежата НОМ все още си работи (или поне нашата част) - до днес - когато новия доставчик изключи прокси сървъра и вече няма Интернет  ... да се надяваме че няма да е окончателно ...

ако някой може да помогне да се запази НОМ поне на някои места - много ще се радвам да сподели опит.

 

 

за сивия екран  - аз лично съм голям привърженик на "repair" на уиндоус а не на преинсталаията и  това което описвате по скоро ми говори

че процеса по преинсталация не е започнал  и за това се стига до сив екран - в същност се зарежда повредената операционна система а не процеса на

преинсталация.

не започването на процеса на инсталация може да се дължи на повредено CD/DVD устройство или самото CD/DVD...  или натрупана прах по лещите например ... или зацапано CD/DVD...

забелязахте ли надпис " press any key to boot from cd..."?

ако има джъмперче - то обикновено не се маха а се поставя на други пинове -и то за малко - после пак се връща на старото си място - но това трябва да е описано в някаква документация на дъното ....или понякога е написано на самото дъно- ако се прави на сляпо има известна опасност от повреда.

друга възможност е да се натисне клавиш F8 - веднага след стартиране на компютъра и там да се избере някой от  различните "спасителни" режими  - в частен случай да се стартира процеса на инсталация - но май трябва да знаете паролата на локалния администраторски акаунт 

понякога  F8 и избор на "last known good configuration... " помага ... понякога ...

надявам се да съм полезен с това и че  не пиша известни вече неща , които са пробвани и не са свършили работа...

Успех

 

 

 

 

 

 

user: pspeeva

Махнах и батерията, и джъмперчето и пак нищо.

Нашият "сървър" и преди това си правеше разни проблеми.

Обаче откак дойде новият доставчик на нет и си направи някакви негови инсталации, от тогава компа си е едно хипер НИЩО. Отначало започна да зарежда мнооого бавно (не че преди това зареждаше бързо). И на всичкото отгоре като зареди и му се появи десктопът и иконките - нищо не тръгваше. Но в един светъл ден стигна до син (много хубаво морско синьо) екран с една бяла стрелка върху него и край. След по-нататъшни рестартирания вече не искаше да става и син, а си оставаше сив.

Сега, като опитвам да правя преинсталация си стига до същия този сив екран и така може да си откара цяла нощ (оставяла съм го). А иначе си преминава през оново бууут СД......... , после изписва нещо набързо за някакви конфигурации и отива на сивия екран и дотам.

Обадила съм се на доставчика, уж обеща да дойде, но кога ще бъде - кой знае. Затова пиша тук, та ако може някой да ми каже какво да правя.

Имамдруга идея - за двата камъка, но.... :)

Лек ден на всички!


13.10.2009 pspeeva

Profile

Махнах и батерията, и джъмперчето и пак нищо.

Нашият "сървър" и преди това си правеше разни проблеми. Обаче откак дойде новият доставчик на нет и си направи някакви негови инсталации, от тогава компа си е едно хипер НИЩО. Отначало започна да зарежда мнооого бавно (не че преди това зареждаше бързо). И на всичкото отгоре като зареди и му се появи десктопът и иконките - нищо не тръгваше. Но в един светъл ден стигна до син (много хубаво морско синьо) екран с една бяла стрелка върху него и край. След по-нататъшни рестартирания вече не искаше да става и син, а си оставаше сив.

Сега, като опитвам да правя преинсталация си стига до същия този сив екран и така може да си откара цяла нощ (оставяла съм го). А иначе си преминава през оново бууут СД......... , после изписва нещо набързо за някакви конфигурации и отива на сивия екран и дотам.

Обадила съм се на доставчика, уж обеща да дойде, но кога ще бъде - кой знае. Затова пиша тук, та ако може някой да ми каже какво да правя.

Имамдруга идея - за двата камъка, но.... :)

Лек ден на всички!