2 клас математика

Публикувана на: 20.11.2008, от mera4e
Кoментари:11
Това е истинска молба за помощ и обяснение на следната задача за втори клас: Скиор карал ски три дни. Първия ден изминал 3 км повече от втория. Втория ден карал с 40 км по-малко от първия и третия ден. Колко км е изминал през третия ден? Не съм учила математика след първите 11 години в училище, но след час мъки, уравнения и т.н. получих отговор 37 км. Въпросът ми е как да обясня този отговор на второкласник? Дори ми стана интересно, ако задачата продължаваше: А колко е изминал през първия, през втория или общо през трите дни? Ако можете, помагайте!

Коментари 11

25.06.2009 iv_2007

Profile

Ето малки упражнения по смятане - не непременно за втори клас: http://teacher.bg/cs/blogs/iv_2007/archive/2009/06/21/excel-2003-9.aspx

02.12.2008 vaniushkata

Profile

     Аз съм начален учител и без да се притеснявам мога да ви кажа, че задачи от този вид и други недомислици, просто ги пропускам. Повечето от децата на тази възраст все още не знаят за какво са на училище, а  пък да решават такива задачи... Който смята, че ще може да се справи така добре, че да го разберат поне част от децата - да го прави. Не говоря за отделни деца с подчертан интерес към математиката, но все пак това са единици.

02.12.2008 radivdani

Profile

   Това е задача , която завинаги би те отказала да се занимаваш с математика, според мен. Дори и да имат понятие от Х и Y деца във втори клас не могат да стигнат сами до решение на задачата. Това води до чувство на безпомощност и безсилие и лош привкус в устата от всяка следваща по-сложна задача. Кому е нужно това?

02.12.2008 ivo_isa

Profile

user: iv_2007