РАЗМИСЛИ ОТНОСН ПРОЕКТА ЗА НОВ ЗНП
Публикувана на: 16.11.2008, от
walegi
Привет !!! Пише Ви учител с 20 годишен стаж и извесна представа за проблемите в БГ Образованието...
КОЛЕГИ, ИЗВЕСНО Е, ЧЕ В МОМЕНТА СЕ ПРЕДЛАГА ПРОЕКТ ЗА НОВ ЗАКОН ЗА НАР ОДНАТА ПРОСВЕТА, КОЙТО БИ ТРЯБВАЛО С РЕФОРМАТОРСКИ ИДЕИ ДА ПРЕОДОЛЕЕ "ПРЕПЪНИ КАМЪНИТЕ" В СТАРИЯ ЗНП .
ДАЛИ ОБАЧЕ ПРЕДЛОЖЕНИТЕ ТЕКСТОВЕ (БЕЗ СЪОТВЕТНИТЕ ДОПЪЛНЕНИЯ И КОНКРЕТИКА) НЯМА ОЩЕ ПОВЕЧЕ ДА "ЗАДЪЛБОЧАТ КРИЗАТА" КАТО РАЗМИЯТ И ЗАТЛАЧАТ ПРОБЛЕМИТЕ.... ПОЗВОЛЯВАМ СИ ТУК ДА РАЗСЪЖДАВАМ, КАТО СЕ НАДЯВАМ И ДРУГ ДА ГО СТОРИ... 1.Кой е авторът на този "проект" ?(някой синдикат, или МОН ) Странно е, че той усложнява и утежнява действията на учителите за ефективно образование и възпитание на подрастващите...(а би трябвало да го опростява и актуализира, предвид "пазарната икономика ", в която живеем и налагането на парични санкции за всяко нарушение на един закон....)
2. Какво точно означават следните текстове
( какво конкретно се има предвид ) :
:
Чл. 198.
(3) Ученикът има следните задължения: 4. да се явява в училище с облекло или във вид, които съответстват с положението му на ученик и на добрите нрави;( конкретно - за какво иде реч ??? ) 8. да не участва в хазартни игри, да не пуши,
( почти всички ученици пушат в момента - каква точно ще е санкцията за тях, която ще ги възпре да повторят нарушението ???) да не употребява наркотични вещества и алкохол;
9. да не ползва мобилен телефон и други технически и електронни средства по време на час без разрешение на учителя;(значи ли, че ако учителят разреши днес на един , утре - на друг - това е редно ??? ) 12. да не бъде на обществени места( какво се има конкретно преднид ? ) след 22 ч. освен в присъствието на родител, настойник или попечител ( кой може да изигрое тази роля – по-голям брат, чичо, леля ;И как ще се докаже попечителството ???)освен ако не е пълнолетен;Чл. 199. (3) Ученикът може да отсъства от училище по уважителна причина:1. при представяне на документ, издаден от компетентен орган;( кои са тези органи ? ) Чл. 200. (1) Когато броят на отсъствията не позволява да се образува срочна оценка ( не броя на отсъствията, а броя на оценките е посочен като изискване в една Наредба; МОЖЕ БИ ТРЯБВА УЧИТЕЛИТЕ САМИ ДА ОПРЕДЕЛЯТ ТОЗИ БРОЙ НА ОТСЪСТВИЯТА ???...) по един или повече учебни предмети от задължителната или задължително-избираемата подготовка, ученикът полага изпити при условия и по ред, определени в държавното образователно изискване за оценяване.Чл. 201. (1) За нарушение на училищната дисциплина на учениците се налагат следните наказания: 1. извършване на дейности в полза в училището в извънучебно време;( какви по-конкретно са тези дейности ? ) (2) Наказанието по ал. 1, т. 2 включва дейности в полза на училището, които са предвидени в правилника за дейността на училището. Те не трябва да са такива, които с оглед на естеството или интензивността си не са съобразени с възрастовите особености на учениците или унижават тяхното достойнство. ( това пък е толкова разтегливо и неясно , че всеки родител може да го обжалва и атакува !!!... ) (3) Когато ученикът се яви в училище с облекло или във вид, които не съответстват на положението му на ученик или са в нарушение на този закон или правилника за дейността на училището, както и когато състоянието, което не му позволява да участва в образователния и възпитателния процес, ученикът се отстранява от училище( как точно ще стане това, ако ученикът не пожелае да напусне учебната стая, или сграда ??? ) до отпадане на основанието за отстраняването му.(4) Когато ученикът пречи на учителя и/или на учениците по време на учебен час, учителят може да го отстрани до края на учебния час.( въпросът е отново - как точно ще го принудим да напесне стаята, особено ако ученикът е изнервен и не пожелае сам да излезе ??? ) (5) При тежки и системни нарушения на задълженията, определени в този закон и правилника за дейността на училището, освен наказание по ал. 1 на ученикът може да се наложи мярка намаляване на поведението.( кой после ще се интересува от това намаляване на поведението, като това липсва в други нормативни документи ??? ) (6) Освен налагането на наказание по ал. 1 ученикът се насочва към консултации и специална педагогическа подкрепа от специалист, допълнителна работа с учител по време на учебните занятия и през ваканциите, ( как точно ще се случи това и кой ще контролира осъществяването му - пак ли КР ???) участие в извънкласни и извънучилищни дейности, консултации за професионално ориентиране и други форми за въздействие ( какви конкретно ? ) с оглед недопускане на нарушения и на отпадане от училище.Чл. 206. (5) Преди налагане на наказанията по чл…., ал. 1, т. 2 – 5 и на мярката по чл…, ал. 5 задължително се уведомява ( кой я уведомява - пак ли КР ???) дирекция „Социално подпомагане” по местоживеенето на ученика, (6) Преди налагане на наказанието и мерките, с изключение на мярката по чл…, ал. 3, се взема становището и на училищния психолог (педагогически съветник) и на класния ръководител.( а бе този КР е "панацея" , май за цялото образование ???? - а получава за това някакви си мижави 15-тина лева за цял месец - колкото общ работник в строителството за един ден...твърде тъжно..................... ) Чл. 207. (1) Наложените наказания и мерки се отразяват в ученическата книжка, личния картон и в характеристиката на ученика.( що это ??? )(2) Наложеното наказание по чл…., ал. 1, т. 1 се обявява от класния ръководител пред класа.( хайде пак КЛАСНИЯ е на топа на устата... )(4) При налагане на мярката по чл…., ал. 3 ученикът е длъжен да не напуска територията на училището.( абе, той от стаята с излязъл със зор - та сега ли няма да си покаже "магариите" в коридора.....; това, който го е написал - май скоро не е бил в училище...............)Чл. 210. (1) В края на всяка учебна година класният ръководител изготвя характеристика за всеки ученик от класа,( ето - отново КР !!! ) в която излага впечатленията си ( ами , ако е много "впечатлителен" КР - какви ли ще са му впечатлинията ??? )за развитието и на ученика в образователно-възпитателния процес и спазването на училищната дисциплина и прави препоръки за насочването му към различни форми на допълнителна работа, включително извънкласни и извънучилищни дейности, или към специализирана помощ. Характеристиката се връчва на родителя срещу подпис ( и родителят , представете си - вземе, та не я подпише, понеже, примерно не е съгласен с изложението в нея - пак ли КР ще е виновен и "ще го отнесе"...??? )(2) При завършване на основно и средно образование класният ръководител изготвя цялостна характеристика за развитието на ученика в образователно-възпитателния процес, участието му в училищния живот и спазването на училищната дисциплина. Характеристиката е неразделна част от удостоверението за завършено основно образование, съответно от дипломата за средно образование.( "хак" да му е на КР - цели четири години нищо не е правил "този лентяй" - нека сега да се потруди !!! - ТОВА ВЕЧЕ Е "ВЪРХЪТ" НА РЕФОРМАТОРСТВОТО...) НИЩО ЛИЧНО - НО ТЕЗИ ПРОМЕНИ СА ПЛОД НА СЪВСЕМ ДИРИКТНО И НЕЛЕПО ТЪЛКУВАНЕ НА ИЗРАЗА - " ЗАЩО ТРЯБВА ДА Е ПРОСТО И ЕФЕКТИВНО , КАТО МОЖЕ ДА Е СЛОЖНО И НЕНУЖНО " ???УЖАС !!! А ВСИЧКО Е ТОЛКОВА ПРОСТО И ЛЕСНО – ЗА ВСЯКО НАКАЗАНИЕ НА УЧЕНИКА - РОДИТЕЛЯТ ДА ВНАСЯ ПО ЕДНА МИНИМАЛНА РАБОТНА ЗАПЛАТА В СЧЕТОВОДСТВОТО, С КОЯТО ДА РАЗПОЛАГА УЧИЛИЩЕТО ( И ТОВА ДА ГО ИМА КАТО ТЕКСТ В НОВИЯ ЗАКОН !!!)...