Въпрос за компютърните кабинети

Публикувана на: 29.10.2008, от mimi_kir
Кoментари:8

Здравейте, проблемът в нашето училище е следния:

Знаете задълженията на завеждащ компютърния кабинет. Но при нас, неговото бездействие води до това че периодично оставаме без компютри, с които да си провеждаме часовете. В момента даже сме без 1 кабинет. Дори и с него- той се намира в мазата на сградата, поради което всичко мухлясва...

Многобройните разговори с ръководството за сега не дадоха трайни резултати. Решили сме да направим писмено няколко предложения, като се позовем на конкретни изисквания от законодателство за условия като минимум за провеждане на часовете по Информатика и технологии. За съжаление не намерихме такива документи освен една наредба за хигиенни изисквания(с което да оборим поне мухала...)

Ще помоля някой ако има такива материали, да ни информира! Благодаря!

Коментари 8

10.11.2008 mimi_kir

Profile

хехе, размяхте ме...

Обаче на нас ни се плаче...

Да даде господ на всички колеги- учители, завеждащ компютърни като ВасWink

А хората от съседна фирма ни съжаляват и отстраняват повреди на вересия.

Нещата са на път да влязат в контрол. Скоро ще бъде пусната в действие 2-ра комп. зала.

Още веднъж благодаря на предложите помощ и съчувствие.

08.11.2008 imho

Profile

 Аз не разбрах, не ползвате един от кабинентите си или не ползвате НИТО ЕДИН? Аджеба колко компютъра работят? И каква е причината да не работят другите- наводнение ли е имало, какви са повредите?

Въпросите с ремонта са много сложни - понякога ремонтът е безперспективен, възможно е за стари компютри да няма части. Ако директорът не дава пари за ремонт, какво да направи завеждащият?

Ако ми дойдете на крака, в гаража имам два компа на 500-600 МХц със 256 рам и 15" монитори -подарявам ви ги :)

08.11.2008 ilian_kavalov

Profile

 За кой град става въпрос и за колко компютъра. Учителите винаги сме си помагали и може някой колега който е по наблизо да отскоче и да оправи нещата. Все пак това с изправноста на компютрите е елементарно и при желание и минимални средства може за ден два да сеоправят нещата

30.10.2008 mimi_kir

Profile

Благодаря много за отговора!

Проведохме поредния разговор и получихме поредното обещание...

Но! Мисля сме единмишленици, че е недопустимо да няма заложено какъв е минимума работещи компютри за компютърен кабинет, както и кой се грижи за това те да са работещи и какво следва от това че ги няма(явно всеки е спасява кактоможе).

Длъжността и опита на колегата няма да коментирам(а по принцип имам ли право да изискам информация за неговата длъжностна характеристика?). Наясно съм и с това, че длъжността е непривлекателна, но когато учителя иска да си свърши качествено работата са му нужни условия.

Желая и на Вас лек и безавариен ден Wink

30.10.2008 kr_bozhinov

Profile

Привет,

От начало бих искал да уточня от каква позиция ще напиша този пост : :) :).

Аз изпълнявам длъжността "Ръководител компютърни кабинети" това е длъжност-педагогически персонал с ръководни функции :) :). Доколкото аз знам "Завеждащия комп. кабинет" по скоро прилича на домакин :). 

Поне такива са моите впечатления :) :).

Не знам човекът при вас каква квалификация има за да е ная такава длъжност и да му се вменяват такива :) задължения.Обществените комп. зали , каквато се явява и училищната зала, изискават доста усилия и познания по администрацията. 

За съжаление тези в училищата не са замислени като "дурако устойчиви". 

Имаше опит с НОМ- там поне колегите вършеха много работа в помощ на учителите. Но уви вече се появяват проблеми от прекъсването на тяхната дейност.

 Моят съвет е да отделите средства от бюджета за ИТ нужди. На първо време подпишете договор с фирма за подръжка на хардуера.Това до някъде ще ви улесни. Що се отнася до нормативаната база, аз зная само за онези два документи от хелп деск линка(преди 8 години като се захванах с учителстването и тях ги нямаше публикувани нормално!!! :( :().Затова подържам моя блог тук, за да споделяме опита и да се учим взаимно...Умишлено ще се отколоня от Вашият въпрос т.е отговора де :) :)

Моля погледнете и :

НАРЕДБА № Н-4 ОТ 20 МАЙ 2008 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ БРОЯ НА УЧЕНИЦИТЕ В ПАРАЛЕЛКА, ДЕЛЕНИЕТО НА ПАРАЛЕЛКИТЕ НА ГРУПИ И ИНДИВИДУАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ В УЧИЛИЩАТА ПО ИЗКУСТВАТА И УЧИЛИЩАТА ПО КУЛТУРАТА Издадена от Министерството на културата
Обн. ДВ. бр.50 от 30 Май 2008г.
По-точно

Раздел III.
Деление на паралелките на групи

Ще си позволя и да дам целия текст:

 "Чл. 8. Паралелките в училищата по изкуства и училищата по култура могат да се делят на следните групи:   1. по чужди езици:  а) в I - IV клас, когато паралелката е с най- малко 21 ученици, които изучават един и същ език, а когато учениците изучават различни чужди езици, група се формира с най-малко 10 ученици, ако съответният език не се изучава в други паралелки от същия клас;  б) в останалите класове с паралелки най- малко 25 ученици, група се формира, когато се изучават един и същ първи или втори чужд език, а при паралелки, в които учениците изучават различни чужди езици, група се образува с най-малко 10 ученици, ако този език не се изучава в други паралелки от същия клас;  в) когато учениците изучават различни езици, група се образува с най-малко 10 ученици в паралелка или от други паралелки от същия клас;   г) по италиански език за професия "музикант-вокалист" група се образува с най-малко 6 ученици;  2. по информатика и информационни технологии се формират две групи с най-малко 8 ученици.  

 

 Чл. 9. Паралелките, формирани от различни профили или специалности/професии, се делят на групи при провеждане на обучението по профилиращите предмети и по учебните предмети по професионална подготовка, различни за съответните специалности/професии.  

Чл. 10. (1) При обучение по професиите "музикант-инструменталист" и "музикант-вокалист" паралелките могат да се делят на следните групи:

1. по солфеж, елементарна теория на музиката, хармония и по музикално-теоретична подготовка се формира група от 8 до 12 ученици, като паралелката може да се дели на две групи, когато броят на учениците в паралелка е от 16 до 24, или на три групи, когато броят на учениците в паралелка е 25 или по-голям;  2. по камерна музика, ансамблово свирене и вокални ансамбли се формира група съобразно броя на учениците в съответния състав; 3. по четене на хорови партитури и дирижиране от клавир се формират групи от 3 до 6 ученици;4. по оркестрови трудности се формират групи по една и съща специалност от 9 до 12 ученици, а когато броят на учениците от випуска по една и съща специалност е по-малък - съобразно броя на учениците;

 

 5. по актьорско майсторство, сценична реч, пластика и танци, исторически танци за професия "музикант-вокалист" се формира една обща група с най-малко 6 ученици;6. по теория и по методика на специалността се формира сборна група от випуск по професионални направления, професии и специалности.

 

 (2) Индивидуално обучение се провежда по музикален инструмент, клавирен съпровод, класическо пеене, поп и джаз пеене и народно пеене за професиите "музикант-инструменталист", "музикант-вокалист", "лютиер" и "балетист". 

   

  Чл. 11. (1) При обучението по професиите "балетист" и "танцьор" група по съответната специалност се формира с най-малко 8 ученици.  

  (2) За професиите по ал. 1 паралелките се делят на групи, когато в тях се обучават ученици по една и съща специалност, както следва:  

  1. за учениците от специалност "класически танц", професия "балетист", паралелките се делят на две групи по учебните предмети "класически танц" и "репертоар", като групите са съставени от момчета и от момичета, а когато групата е само от момчета или само от момичета с 16 и повече ученици, тя се дели също на две групи; 

  2. за учениците от специалност "български танци", професия "танцьор", паралелките се делят на две групи от момчета и момичета по учебния предмет "български танци", а когато групата е само от момчета или само от момичета с 16 и повече ученици, тя се дели също на две групи;   3. в случаите, когато момчетата или момичетата по т. 1 са по-малко от 8, се формира сборна група от два последователни випуска;

 

 4. в случаите, когато момчетата или момичетата по т. 2 са по-малко от 8, се формира сборна група от момчета и момичета от същия клас;  5. за специалност "класически танц", професия "балетист", паралелките могат да се делят на две групи по предметите "исторически танци" и "учебна практика" с не по-малко от 8 ученици.(3) При обучение по учебните предмети по ал. 2, т. 1 и 2 паралелките не могат да се делят на повече от три групи.

 

 (4) При обучение по специалност "модерни танци", професия "танцьор", момчетата и момичетата провеждат заниманията в една обща група. 

  Чл. 12. (1) За професиите "актьор" и "лютиер" група по съответната специалност се формира с най-малко 6 ученици.

 

 (2) Обучението по учебните предмети за учениците по ал. 1 за задължително-избираема/професионална подготовка се провежда в една обща група с минимум 6 ученици. 

 

  Чл. 13. (1) При обучение по професиите "художник" и "дизайнер" група по съответната специалност се формира с най-малко 8 ученици.  (2) За професиите по ал. 1 паралелката може да се дели на две групи, когато в нея има 16 и повече ученици от една и съща специалност или когато учениците изучават с еднакъв хорариум учебните предмети: рисуване, театрален, кино- и телевизионен декор, бутафория, живопис, скулптура, графика, стенопис, иконопис, илюстрация и оформление на книгата, театрална кукла, конструиране на кукла, театрален грим и перуки, рекламна графика, компютърна графика, компютърно проектиране, художествено осветление за театър, кино и телевизия, осветителна техника, електротехника, озвучителна техника, фризьорство, аксесоари, аранжиране, художествена дърворезба, художествена керамика, художествена тъкан, художествена обработка на метали, детски играчки, интериорен дизайн, вътрешна архитектура, художествено проектиране и декорация, силикатен дизайн, керамични техники и технологии, пространствен дизайн, промишлен дизайн, учебна практика. 

Чл. 14. (1) При обучението по професиите "полиграфист", "фотограф", "графичен дизайнер" и "компютърен график" група по съответната специалност се формира с най-малко 8 ученици.

 (2) За професиите по ал. 1 паралелката може да се дели:

  

  1. на две групи, когато в нея се обучават ученици по една и съща специалност по учебните предмети: технология на полиграфическите процеси, оформление на полиграфическите издания, графично и техническо чертане, графичен дизайн, шрифт, рисуване, изобразително изкуство, компютърна графика, уебдизайн, предпечатна подготовка, фотография и видеотехника, илюстрация и оформление на полиграфическите издания, производствена практика;

  

  2. на три групи по предмет "учебна практика".  

  Чл. 15. (1) При обучението за професия "каменоделец" група се формира с най-малко 8 ученици.

    (2) За професията по ал. 1 паралелката може да се дели на две групи от 8 до 12 ученици, когато в нея се обучават ученици по една и съща специалност по учебните предмети: "рисуване" и "моделиране", а по предмет "учебна практика" се дели на три групи с най-малко 6 ученици. 

Чл. 16. В Националната гимназия за древни езици и култури "Константин-Кирил Философ" паралелките могат да се делят на групи от 9 до 12 ученици по латински, старобългарски, старогръцки, чужди езици и при профилирано обучение в ХI и ХII клас. 

 Чл. 17. (1) В Националния учебен комплекс по култура паралелките в училището могат да се делят на две групи, както следва:

1. група по чужди езици от V до ХII клас и по изкуства от I до VII клас;

2. група по физическо възпитание и спорт в I и II клас, когато помещенията за спорт са маломерни и броят на децата в паралелка е по-голям от 25.    (2) В детската градина на Националния учебен комплекс по култура броят на децата в група е от 18 до 22. 

  

  Чл. 18. В задочна форма на обучение броят на учениците в паралелка и в група по съответните специалности се определя от директора на училището. 

    Чл. 19. Свободноизбираема подготовка се организира по учебни предмети, утвърдени от педагогическия съвет на училището, съобразно възможностите на училището и желанието на учениците.  

Чл. 20. (1) Група по свободноизбираема подготовка се формира при записани най-малко 13 ученици.

 

  (2) По учебни предмети от задължителноизбираемата профилирана или професионална подготовка група може да се формира и с по-малък брой ученици, според възможностите на училището и съобразно определения минимум за формиране на групи по съответния предмет, но с не по-малко от 6 ученици в група.

  

(3) По учебните предмети "камерна музика", "ансамблово свирене" и "вокални ансамбли" броят на учениците в група е според вида на състава.

(4) Свободноизбираема подготовка по часове за индивидуално обучение не се провежда."

 

Както виждате има уточнения за минимален брой но не и за максимален такъв по предмета ИТ!!!!.

Това пречи в часовете по ИТ.

Мисълтта ми е, че дори и да има само 5 работещи компа то на тях може да се разпредели дори целия клас( пустите делегирани бюджети).

Мисля, че по този въпрос дори има и някаква подписка в И'нет пространството!!!

Все пак ще си позволя да пожелая на вас и на всички колеги

 

Лек, безавариен ден   

 

 

 

29.10.2008 mimi_kir

Profile

Да, такава наредба има и от 2005г.

Но има ли изискване за бр. работещи компютри, за да функционира един кабинет като такъв?

останалото за условията в кабинета го намерихме:

http://helpdesk.mon.bg/files/Naredba_9_Kom_Kabineti.pdf

29.10.2008 mimi_kir

Profile

Да, такава наредба има и от 2005г.:

www.mlsp.government.bg/bg/law/regulation/Nar7%20VIDEODISPLEI-DV%2070%20.doc

но това е за случаи, за "работещ, който обичайно работи с видеодисплей не по-малко от половината от установеното за него работно време"

Не намирам, има ли строго определени изисквания на които трябва да отговаря компютърния кабинет, за да действа като такъв?

Интересува ме най- вече мин. бр. работещи компютри, другото за условията в кабинето го намерихме:

http://helpdesk.mon.bg/files/Naredba_9_Kom_Kabineti.pdf

29.10.2008 ddoseva

Profile

Изискванията към работни места за работа с видеодисплеи /компютри/ са подробно уредени в Приложение към Наредба № 3 от 18 септември 2002 г за минималните изисквания за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд при работа с видеодисплеи.