норматив за учители по музика в ДГ

Публикувана на: 29.10.2008, от ditemi
Кoментари:13

 Колеги, някой може ли да ми каже има ли промяна в задължителните 12 групи, които учителите по музика в ДГ и ОДЗ трябва да водят! Питам, защото от години имам 14 групи, а от края на миналата учебна година съм с 15 / :@ /, но работодателите ми си мълчат, а аз сядам в 8.30 и ставам в 12.15 часа от пианото. Никой не говори за някакви лекторски или нещо подобно...

Коментари 13

24.05.2009 Valentina19

Profile

 

21.04.2009 ditemi

Profile

 Може би има и такива случаи, но те сто процента са изключение, ь не масова практика- но нали знаете това зависи и от самия музикаленръководител като човек, а и от директора. Ако втория не си е на мястото и първия/ пък и който и да е / няма д абъде на място! :)

20.04.2009 eevil

Profile

Искам да бъда толерантна към музикалната ,но  когато не хваща нито пианито нито акордеона ,а  децата учат песничките единствнено от касетите които и ние бихме могли да  предлагаме ,,чудя се какво прави при нас-музикалната,,А въобще за сценарии  не говорим -това е преоритет на учителките.Всъщност говоря за общите празници на градината -които наистина не са малко.Така е при нас.

15.04.2009 tetzi

Profile

 Наистина учителите по музика в ДГ са страшно натоварени в интерес на истината и то особено около подготовката за тържества. Не знам защо, но имам впечатлението, че някои хора си мислят, че учителите по музика трябва да правят "1001" неща. Не би било възможно сам учителят да свърши всичко, а учителите по групи да не си мръднат и малкият пръст. Ясно е че и те си имат предостатъчно ангажименти. Каква полза, например да се учат песни, ако преди това текста не е бил преговорен в групата?    

08.02.2009 zeh

Profile

SurpriseМного интересно-какво общо има музикалната с празниците на групата.От 15групи в нашата градина музикалната влиза в 12.Трите са без музикален.Но винаги учителките си правят сценария.Музикалната е за ситуациите по музика.

27.01.2009 ditemi

Profile

  Уважаеми колеги, преди години, когато сме учили в ИДНУ София   и др. градове, когато завършвахме СУи  Благоевград сме учили точно това, че музикалният ръководител би трябвало да предлага сценарии, но преди години НЕ СЕ ИЗИСКВАХА  празници като " ден на бащата", "ден на християнското семейство",Великден, Коледа, "бабинден"  и т.н., а се празнуваше само НГ и 8 март . В ДГ и ОДЗ се правеха само тези тържества /от които само 8 март беше пред родителите, които за разлика от сега не мисля, че са били по-прости, а ПО-БЛАГОДАРНИ/, имаше празник на 1 юни и най -много празник за голяма годишнина на ДГ, а сега има и годишнини на детското заведение, преди години т.н. именуване, пък някъде ежегодно се празнува и РД на детското заведение. Мисля, че всички работещи в тази сфера са наясно. , питам това нормално ли е да работиш с групи над капацитет и да правиш сценарии за толкова празници. Аз лично като учител по музика предлагам само чисто музикален материал- опереткии музикални драматизации, а когато учителката иска друг сценарий, двете с колежката в повечето случаи ме канят да го обсъдим. Трима педагози много по-добре мислят, отколкото 1 :)

26.01.2009 st_peneva

Profile

Това е истината, колкото и да не искаме да я приемеме. Учителките предлагат сценарий,а учителя по музика винаги е съгласен с него, защото иначе опира до това, тя да си го прави. При нас е така.Има отговорник/и/ за даден празник, като разбира се и учителя по музика е участник, но учителките поемат отговорността за изготвяне на самия сценарий,като го предлагат на пед. съвещание за обсъждане и приемане.

26.01.2009 peki

Profile

Колеги, така и така говорите за учителя по музика в детската градина - мога ли да Ви попитам кой  прави и предлага сценариите за празниците във Вашите учебни заведения ? При нас музикалният ни ръководител твърдо отстоява тезата, че това не е нейна работа!

26.01.2009 ditemi

Profile

 Благодаря Ви за отговора, наистина положението на учителите по музика в ДГ и ОДЗ е доста напрегнато, защото празници дал Бог/т.е. дал Директор/- било то за лична изява, било за изява пред родителите, които в доста от случаите са не само  неблагодарни, но и не разбират , че музиката е изкуство и не на всеки му се отдава/ както на някои точните науки са една мъглявина/ и всеки иска детето да танцува или да има главна роля?!! От друга страна учителите се събуждат 1 месец преди тържествата и започва "тичането" в подготовката, а заради това ,че ние от "всяко дърво трябва свирка да направим" често моменти като слушане, свирене и т.н. изостават и занятията се превръщат не в удоволствие, а в мъчение за децата. А що се отнася до броя на песните - в пъти те надвишават началното у-ще, та дори сме конкурентно способни  с танцови ансамбли :)

26.01.2009 aneliii2

Profile
Аз съм учителка по музика.Нормативът ни е 24 часа астрономически.Никъде в държавен вестник няма посочен брой групи и всеки интерпретира по свое виждане.Нашата експертка реши,че трябва да имаме 10 групи.Мисля,че трябва по-точно да бъде регламентирано за да не може да се злоупотребява с нас,защото това това е налице.Така може да ни накарат да работим и с 20 групи.А за бройката на празниците за една учебна година няма нужда да споменавам.Всяка една учителка по музика е наясно с това.Надвишаваме в пъти разучените песни за една година в сравнение с началния курс.Кой и къде го реши това,че е удачно?