проблемите на българското училище

Публикувана на: 26.10.2008, от Iliana_A
Кoментари:3

Колеги, с внимание следя дискусията за ПКС. Аз съм учител с  21 г. стаж, ІІПКС, с публикации, съавтор на учебни помагала по ГО и не съм мотивирана да се явя на защита за І ПКС. погледнете реално - каква е добавката за това че си защитил най- високата степен - нищожна. Вероятно системата за кариерно развитие ще проработи някога , но кога? Наблюденията ми показват ,че млади учители в училище не постъпват и учителското съсловие застарява. Може би не съм  права?

Ако повишаването на квалификацията е обвързано с подходящо заплащане и кариерно развитие , може би нашата профисия ще стане привликателна за млади, току що завършили колеги.

 

Коментари 3

19.11.2008 annie.tna

Profile

Работя в сферата вече 14 г.  и мога да кажа, че и завършили учители стават за посмешище пред учениците, особено когато не са си получили дипломите на базата на знания.То, ако ще и 5 дипломи за учител да има някой, това като не му е призвание  нещата не се получават.Да не говорим и за пропуските от висшето и полувисшето/врими оно/, учат се неща, които надали някога ще потрябват , а за документацията и други важни проблеми само се споменава в някои лекции. 

19.11.2008 neva

Profile
Шоу! Недоучили даскали стават за посмешище пред децата
18.11.2008 22:49   50


 

Шоу! Недоучили даскали стават за посмешище пред децата
Снимка: БГНЕС

 

През тази учебна година в средните училища са назначени над 3000 нередовни преподаватели и това понижава качеството на учебния процес.

Те съставляват между 3 и 4 процента от броя на всички учители в страната, но числото няма аналог в историята на българското средно образование.

Това заяви на пресконференция във Велико Търново лидерът на Синдиката на българските учители при КНСБ Янка Такева.

Сред нередовните учители преобладават младежи с гимназиални дипломи или свидетелства за завършен курс по чужд език.