Учебни планове по история до 8 клас."За" и "Пpотив"

Публикувана на: 07.10.2008, от lqlio
Кoментари:2

Здравейте!

Студентка съм ІV курс в Специализираното висше училище по библиотекознание и информационни технологии (СВУБИТ), специалност Информационни фондове на културно-историческото наследство. Предстои ми изготвяне и защита на дипломна работа, която ще направи опит да популяризира културата и историята ни сред подрастващото поколение, тъй като смятам, че днес голяма част от децата не са достатъчно информирани на тази тема.

Това, което ме интересува е, какво одобрява българският учител и какво-не в учебните планове по история от първи до осми клас. Благодаря ви предварително за съдействието. Smile

Коментари 2

31.10.2008 lqlio

Profile

Благодаря ви за вниманието и съветите. Вече говорих с научния си ръководител и стеснихме обхвата на дипломната работа. В крайна сметка се спряхме на прогимназиалния курс - от V до VІІІ клас. В момента работя върху анализ на учебните програми - доколко е заложено в тях формирането на отношение у учениците към културно-историческото ни наследство и по-конкретно към видни и ценни паметници на културата (движими и недвижими). Досегашните ми проучвания доказват, че това е заложено в учебния план, но хорариума на часовете по история не са достатъчни, за да се отдели заслуженото внимание на атрактивната и по-интересна част от историята. Липсва иновационен подход в преподаването на материала - мултимедия, интернет, фотографии и др. съвременни похвати.

Вече имам някои идеи как това може да се промени, или по-скоро, как да се допълни към основното учебно съдържание. Ще се радвам, ако вие, учителите, вземете отношение по темата и споделите своя опит :)

11.10.2008 pepinia

Profile

Здравейте!Мнението ви е попаднало в групата на неотговорени , защото това, което търсите и за което молите колегията не е никак лесно- сериозен анализ /одобряването или неодобряването изисква аргументация/ и доста широка възрастова граница, коята обхваща различни класове, етапи и степени  на обучение.Да не говорим  за спецификата на този предмет /ако можем така да го наречем/ в началния курс.Надявам се да получите отклик, макар, че моментът е прекалено натоварен с дейности и вибрира от напрежение.Правилно сте се насочили към учебните планове.Но това е едната страна.И само сериозният анализ, опиращ се на конкретността и обективността  на фактите ще ви даде отговор на въпроса защо „днес голяма част от децата не са достатъчно информирани на тази тема”.  Другото ще е само предположение. Успех!Yes