методични дни в училище

Публикувана на: 27.09.2008, от Uchenolubiv
Кoментари:14

Колеги,

Бих искала да споделя ...."челен опит" от нашето училище и да чуя ваши мнения и отговори.

В нашето училище колегите от 5-12 клас, т.нар  "предметници" имат разрешен "методичен ден". Колегите от 1-4 клас не ползват подобен ден.  Имам две аксиоми по  този въпрос: Нещо, което не се ползва от всички е привилегия. Тогава защо колегите 5-12 клас са привилегировани?

Математиката е проста наука -  колегите не идват в училище точно 32 дни (сметнато по учебните седмици), значи може да се спести почти заплата и половина.

Знам, че много колеги, четейки ще се възмутят и ще са склонни да хулят. Но аз просто си изказвам мнението и бих искала да намерим равнопоставеността в училището за всички.

Коментари 14

26.10.2008 annie.tna

Profile

Здр.В никакъв случяй не искам да омаловажа работата на колегите в начален курс.Пределно ясно ми е отговорността, с която са натоварени и по отношение на дисциплината, и по отношение на знанията на учениците.Много важно е началният учител за взема присърце работата си, защото там се полагат основите на бъдещата личност.За съжаление, има учители, и учители.При мен са идвали ученици на колеги, които са си вършили работата съзнателно , и на такива, които не са.Е, разликата е огромна.

26.10.2008 pepinia

Profile

YesБлагодаря Ви за пояснението по темата.Вече бях започнала да си мисля, че мълчанието е знак за съгласие или страх да изкажеш несъгласие.Само който не е работил в начален курс само той може да не се съгласи с написаното от Вас.А който има съмнения - нека пробва.

26.10.2008 Merina

Profile
Да уточня - в начален етап часовете не са по-малко ( вече е обяснено, но пак се прокрадва такова мнение). Разделете  годишния си норматив на броя на учебните  седмици и после попитайте начален учител колко часа е седмичният му норматив. Времетраенето в трети и четвърти клас е точно толкова, колкото е и на по-големите ученици. И... какво значи 9 писмени работи?!? В първи клас началният учител проверява ( при клас от 25 ученика) 25 тетрадки за работа в клас по БЕЛ, 25 - за домашна работа по БЕЛ ( във всяка пише поне по 10 реда с модели), 25 учебни тетрадки. Дотук са 75. Прибавете и още толкова по математика. Станаха 150 тетрадки. Ами и учебниците - и те са като тетрадки и в тях се проверява. И това е всеки ден!!! И в начален етап има писмени работи. През седмица - 16 за година. Контролни работи ( наричат се самостоятелни работи) има след всеки раздел по всеки предмет. Началният учител не само не може да си помисли за "методичен ден", той и в болничен не може да излезе, защото трябва задължително заместник. Свободни учители обаче няма. Междучасие не може да си позволи да ползва, защото децата са малки. Той е непрекъснато в класната стая през целия си работен ден. После проверява тетрадки по няколко часа, след което подготвя часовете за следващия ден. Често се налага да изработи някакво помагало, защото в начален етап без нагледност не може. Трудът на началния учител е специфичен, но не е по-малък. Това, че приключва две или четири седмици по-рано работата си в часове, не прави отпуската му по-голяма. Тя е точно толкова, колкото на всеки друг учител. Той пак е в училище. Не е извън него и не се компенсират методичните дни ( в този случай вече няма и нужда).

18.10.2008 annie.tna

Profile

Здравей!Това, за което говориш го разрешава директора.Тези, които ползват такъв ден не работят по-малко, защото нормативът им е разпределен в 4 дни, а не в5, което  означава, че 4д.той е по-натоварент.е. има повече часове.Само една година съм работила така и не е кой знае какво, особено когато този ден е в средата на седмицата.Така, че не съжалявай.В начален курс имате по-малко часове ,като времетраене и брой е мн. удобно да имаш такъв ден, но в прогимназия не е чак толкова изгодно.Да не говорим обаче и за другата страна на въпроса, че в прогимназията и гимназията учетелите по български език се скъсват да проверават нечетливи и неграмотни теми,които съвсем не са малко.В момента в 5 клас има ,,само "9 писмени работи за година,без контролноте/ умножи по 25 и резултатът е стряскащ.Така или иначе вемсто да се занимаваме с подготовката за часовете ние проверяваме ли ,проверяваме и чак отгава в късните часове на деня мислим и за емтодиката на уроците.В този случяй този методичен ден не е просто пилелене на времето .  

13.10.2008 roshe

Profile

Благодаря за точния и изчерпателен отговор,pepinia!Wilted Flower

 Точно ,,оправните"" колеги визирам-независимо от това дали имат или нямат почивен ден,дали са начални или не-няма значениеНа тях и тези 40 мин. са им много.А за методичните дни- те се  отъждествяват с почивни.Е,мисля ,че щом всеки ден работиш по 4-5 часа цяла година- без почивка и няма как да си  компенсираш  натовареността,то по-ранното приключване е вид морално удовлетворение,поне./заради  ярема/

Заради този ярем в новия бюджет ще се разгледа и предложението за по-високи заплати за нач. учители. 

Отделен е въпроса кога точно ще е това и колко ще е разликата с ост. заплати!?Snail 

Surpriseп.с.А За колежката с ,,манджата"-тая жена е живеела доста близо до училище ,явно.Embarrassed

12.10.2008 pepinia

Profile

user: Uchenolubiv

Явно темата вече е безпредметна

Темата не е безпредметна. Мисля,че разминаването в мненията идва от все още неизяснения /различно тълкуван по-точно/ въпрос за работен ден и преподавателска заетост.Преди години се интересувах за този методичен ден, но тогава ми беше отговорено, че е нужно да имаш поне един час отработен  в деня, за да ти се счита за работен.И все си мисля,че ако наистина е така то колегите в методичния ден трябва да присъстват в училище, независимо, че нямат часове.Работен,неработен / но присъствен/ и почивен ден са резлични неща.А по отношение „компенсирането” в начална степен....жалко, ако вътре в системата не е ясно, че в начален курс часовете не са по малко, а са събрани в по- малко на брой учебни седмици.Затова и те са на седмичен норматив за разлика от предметниците, които са на годишен.Елементарно е да разделиш годишният си норматив ва броя работни седмици, за да разбереш натовареността на колегите си.И ако ние не го разбираме това как да го разбират тези извън системата?!

По - скоро си мисля, че методичния ден е вид компенсация за колегите, за които работния ден е достатъчно разпокъсан във времето, поради невъзможност да се съберат часовете в един блок, както е при начален курс.Наистина е доста неприятно да имаш 1-ви, 5 –ти и някъде вечерта п-ти пореден час.Ще се радвам обаче, ако някой разясни този проблем предлагайки някакъв нормативен документ.Аз такъв не успях да открия и затова обясненията, които намирам за себе си са на база предположения.Но щом има такива дни-то си има и нормативно основание за това.Roshe :,,Който работи-работи!" Независимо на колко дневна седмица или колко часа на ден...” Така е-който го може го може.Но тези Ваши думи ме върнаха назад във времето, когато една колежка казваше същото.И успявайки да „свърши” работата си за часа до 15 минута  тичаше до вкъщи да си нагледа готвеното.Huh?А ние „неоправните”  едвам се побирахме в рамките  на учебния час . 

Uchenolubiv :„Наистина понякога си мисля, че си заслужаваме ярема, скъпи колеги от начален етап на образование!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!” Аз отдавна съм се убедила в това, Рум. Лошото е ,че продължаваме да не го разбираме или не искаме да го разберем.

П.с. Опасявам се ,че прекаленото взиране в прословутото „работно време” на учителя, ще ни изиграе лоша шега.Дано не съм лош пророк.

 

11.10.2008 Uchenolubiv

Profile

user: roshe

А за основния казус-методичните дни-началните учители приключват уч.година  по-рано и това би трябвало да е вид компенсация за тях.

Явно темата вече е безпредметна - разбрах мнението и безмнението на колегите. Наистина понякога си мисля, че си заслужаваме ярема, скъпи колеги от начален етап на образование!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

04.10.2008 roshe

Profile

Разисквайки проблема, изхождаме от натрупаните впечатления за себе си  и колегите около нас.Щастливка сте Вие ,ако не сте се сблъсквали с ,,имитация" на  учител и хората около Вас са  отговорни и прецизни /мисля като,като Вас/.Колкото по-добре работи един колектив-печели същия,печели училището/повече деца/,повишават се  фин. средства насочени към него.Разпределението на делег. средства се извършва от директора,който може и да ,,удържа" същите/познавам такъв/.Това е силен механизъм за контрол на качество и ефективност в работата!!И работата се свършва,наистина.Това е мое мнение,продиктувано от личен опит и сблъсък.А за основния казус-методичните дни-началните учители приключват уч.година  по-рано и това би трябвало да е вид компенсация за тях.

  • 03.10.2008 roshe

    Profile

     

    02.10.2008 Anikolova

    Profile

    user: roshe

    В това отношение началния учител е натоварен ежедневно--истина е!Но това вече  е  резонно задължение за всички колеги,защото сме на делигиран бюджет  и ,както ни ,,напомнят" често:,,Колеги,на който не му харесва-свободен е !""/ТО пък и едни пари.../Проблемът не е повърхностен , нито е за пренебрегване,но е със ,,затихващо-остатъчно" действие и мисля,че ако при вас е  сериозен-то думите ,,компенсации" или диференцирано заплащане" трябва да помогнат!

    Съжалявам, но не схванах какво общо имат с поставения проблем делегираните бюджети, след като работата, за която се плаща, така или иначе се свършва... И всъщност какъв е смисълът на думата "вече" в горното изречение? Да не би до сега всички колеги да не са имали ежедневно задължения? Съвсем друг е въпросът къде се извършват те. Той няма нищо общо, според мен, със заплашането на труда ни.