C# в училище - за и против
C# в училище – за и против
Ще посоча няколко „ЗА”:I.
Съществуващата учебна програма по информатика допуска избора му. Ето някои извадки:
IX клас задължителна подготовка
Стр. 66 „Учителят определя езика за програмиране (ЕП), който да се ползва в обучението. Учителят следва да избере минималното подмножество от оператори от ЕП, достатъчни за описване и реализация на предвидените в учебната програма алгоритми и структури от данни”.
X клас профилирана подготовка
Стр. 75 „Стандарт: Прилага класически или обектно – ориентиран подход за създаване на програмни продукти. Стандарт: Решава задачи с програми, написани на изучавания език за програмиране, като ползва свободно библиотеките, предоставени от средата”
XI – XII профилирана подготовка
Стр.82. „Обучението е ориентирано към усвояване една съвременна и широко използвана технология за визуално програмиране, т. нар. „програмиране, предизвикано от събития” в среда на графичен потребителски интерфейс ( събитийно програмиране). Ако училището, в което се прилага настоящата учебна програма, прецени и има възможност ( подготвен учител и лицензиран софтуер), може да използва друга среда за визуално програмиране ( вместо MS Visual Basic std.6.0.).”
Стр. 83. „Ученикът трябва да овладее основните принципи, понятия, средства и технологии за създаване на софтуер в среда на събитийно програмиране и графичен потребителски интерфейс”
Стр. 85 „Стандарт: Прилага класически или обектно – ориентиран подход за създаване на програмни продукти – умее да настройва и използва обекти за създаване на програмни продукти в среда на събитийно програмиране.
Създава в среда на събитийно програмиране основни структури от данни : статичен масив; динамичен масив; свързан списък; стек;опашка,дърво и граф.”
Стр. 93. „Ако обучението се провежда при използване на друга среда за визуално програмиране ( различна от MS Visual Basic Std.6.0.), тогава учителят трябва да направи налагащите се конкретизации и промени в учебното съдържание на модула „ Събитийно програмиране в среда на графичен потребителски интерфейс”.