За нивото на грамотността

Публикувана на: 20.04.2008, от anilenas
Кoментари:14

   Отдавна се знае, че нивото на грамотността след началната степен на обучение не задоволява.

   Трябва ли от Европа да ни го кажат и чак тогава да вземаме мерки?

   Зубрене и наизустяване, липса на умение за анализ, след което в паметта не остава почти нищо. И това се отнася за твърде висок процент от учениците.

   Оценителите от PISA ни препоръчват да преразгледаме изцяло учебното съдържание и начина, по който са написани учебниците. 

     Тук!

   

Коментари 14

13.07.2008 margomalinova

Profile

user: anilenas

   Средният успех по български език е 4,53, а по математика 3,76. Слабите оценки на езиковия изпит са 0,19% срещу 4,09 на сто по точната наука. Пълните шестици по български са 8, а по математика - 5.
   85 на сто от всички явили се на изпита по български са се справили с преразказа на "Заложна къща" на Деян Енев.
 

Колеги, мисля,че тези резултати по БЕЛ показват добра грамотност на децата ни. Бих запитала , колегите по БЕЛ  какво мислят за изказването на м-ра?

Резултатите по математика съвсем не отговарят на реалните знания по математика на учениците, като се има впредвид , че теста  отговаря само на 30%  на изучавания материал и поставените критерии за оценяване . С каква цел ЦКОКО одобрява такъв тест по математика и те ли го изготвят?

13.07.2008 ksi2471

Profile

 Аз бих допълнила на какъв език се е провело изследването? Как са събрани данните и какви са били критериите при оценяването?

12.07.2008 margomalinova

Profile

КОЛЕГИ, ИСКАМ ДА ЗНАМ КЪДЕ , С КАКВИ УЧЕНИЦИ , ВЪРХУ КАКВИ ТЕКСТОВЕ  СА ПРОВЕДЕНИ ТЕЗИ ИЗСЛЕДВАНИЯ ? 

12.07.2008 anilenas

Profile

   На последно място сме в Европейския съюз по грамотност!

      Тук!

   Извинявам се за повтореното съобщение. За първото ме модерираха и помислих, че няма да излезе. А нали се опитваме да поднасяме новините навреме.

12.07.2008 anilenas

Profile

  

България е на последно място в ЕС по грамотност на учениците

дата : 11 юли 2008 г. 16:07 ч.
Брюксел настоява националните правителства бързо да предприемат мерки за подобряване на резултатите. Снимка: sxc.hu
Брюксел настоява националните правителства бързо да предприемат мерки за подобряване на резултатите.

          Тук!

     
   
     

05.07.2008 anna pashova

Profile

Наистине е недопустимо учителите да допускат правописни грешки! По-лошото обаче е, че има такива,които не стават за учители, но са в системата и искат признание и високи заплати.

05.07.2008 pepinia

Profile

user: zdravkop

страшен сайт! Не знаех, че съществува.

Няма нужда да отваряме сайтове, Здравко, за да ни стане ясно грамотността , която цари  в общественото пространството - огледай се и около себе си. Ако някой реши да направи подобен сайт САМО използвайки този форум нещата ще блеснат още по –силно. Не може да искаш грамотност от учениците си , ако сам не я притежаваш. И не говоря за грешки от бързане, липса на кирилизатор и т.н. Вярно, че тук не сме на изпит, /а трябва ли да бъдем?!/,  но ако се направи анализ дали резултатите няма да са подобни на тези, отчетени от матурите?! Има едно бутонче ПРЕГЛЕД , което ни позволява да се самопроверим преди да постваме. Оправдания много и винаги могат да се намерят, но когато си УЧИТЕЛ, когато пишеш  в подобни форуми /учители-новатори!!!/, четени от родители и ученици, когато   искаш обществото да те цени и  уважава трябва да си на ниво. Извинявайте, колеги, но винаги се старая да търся и вината в себе си. Не забравяйте, че нивото на грамотността е  И резултат на нашия труд. , …защото децата смятат ,че са по-важни високите оценки” - ами разбира се, за тях това е индикатор.Нормално е да бъде и цел. „ За съжаление и повечето родители са на това мнение…”- ами и това е нормално. Имат ни доверие. А ролята на учителя е да измери и съотнесе правилно, да трансформира адекватно качеството и количество знания и умения в цифра.  „… От другата страна пък са учителите, които нямат ясни критерии за поставяне на оценка”- ето в това е проблемът. Само ,че той си е наш и сами трябва да си го решим.

 

05.07.2008 anilenas

Profile

  

Малко шестици и двойки след изпитите за гимназиите

В 7 клас половината с речник на мутри

ТОДОР ГОСПОДИНОВ
   Изпитите за прием в гимназиите след седми клас повториха резултатите от миналата година.
Повече от половината от кандидатите за елитните училища в България използват беден речник с повторения и не могат да направят адекватно описание на случка по зададен текст.
   60 на сто от седмокласниците, които са се явили на изпита по български език и литература за прием в елитните гимназии, са писали с повторения, 45 процента от тях са объркали последователността на епизодите в преразказа, а почти половината са пропуснали елементи от описанието. Основните грешки, допуснати по време на изпита по език, са свързани с употребата на пълния и краткия член, променливото "я" и двойното "н". Това показва анализа наМинистерството на образованието и науката, представен от вицепремиера Даниел Вълчев.
   Образователният министър Даниел Вълчев се пошегува, че всъщност речникът на тийнейджърите не е беден, но изразите, които владеят, не са за пред хора. От просветното ведомство обясниха, че като цяло учениците предпочитат да използват прости изрази и дори в клас отговарят на преподавателите си по възможност с двусрични думи.
   Средният успех по български език е 4,53, а по математика 3,76. Слабите оценки на езиковия изпит са 0,19% срещу 4,09 на сто по точната наука. Пълните шестици по български са 8, а по математика - 5.
   85 на сто от всички явили се на изпита по български са се справили с преразказа на "Заложна къща" на Деян Енев. През 2008 учениците за първи път трябваше да пишат по съвременен текст, а не по класическо произведение от българската литература. Даниел Вълчев обясни, че през 2007 година средният брой точки на преразказа са били 17, а през тази година - 16,55. Резултатите показвали, че не е от толкова голямо значение дали преразказът е върху съвременен автор или класик. 40 на сто от изпитваните са предали съдържанието вярно и изчерпателно, като са се съобразили с дидактическата задача да разказват от името на един от героите.
   Предстоят проверки в областите Смолян, Кюстендил и Перник, където за месец май са регистрирани сравнително висок брой извинени отсъствия, каза Даниел Вълчев. По думите му подозрително е, че в същото време Кюстендил е и една от областите с най-малко неизвинени отсъствия.
 
   /в. Монитор/

25.04.2008 anilenas

Profile

   Нали смехът лекува!!! Оздравителният процес ни е крайно необходим! Дано помогне и на нашите управленци за отрезвяването и адекватните мерки. Вижда се, че няма накъде повече да се отстъпва, потъва, бави...Време е, най-после, да има изплуване.

   Европейците не стоят "като паяци в неловко мълчание". Ние също. И то от години. На ход е реформата!

  

22.04.2008 zdravkop

Profile

 

radivdani, страшен сайт! Не знаех, че съществува. Аз също съм се нагледал на какви ли не абсурди в правописа- и в обществени институции, и в обществени сгради, и в магазини, кафенета и т.н. Например в пощата в нашия квартал доскоро стоеше следният надпис: "Кабински разговори". Това, предполагам, е приносът на пощаджиите в словотворчеството българско.