Дейността на училищното настоятелство

Публикувана на: 21.03.2008, от radivdani
Кoментари:7

  Моля Ви да споделите какъв принос има настоятелството в дейността на Вашето училище? Задавам този въпрос ,защото смятам ,че на повечето места то съществува само проформа и не извършва почти никаква дейност, а това е един от начините родителите и обществото като цяло да бъдат ангажирани с проблемите на българското училище. Мисля ,че по този начин ще обменим опит и ще споделим добри практики, ако има такива.

Коментари 7

27.04.2008 radivdani

Profile

  Предполагам, че това е извадка от някакъв нормативен документ. Идеята ми ,когато поставих темата е да споделим каква действителна работа е извършило училищното настоятелство във Вашето училище...или съответно - не е. По -добрият вариант би бил дори да разменим идеи и добри практики сварзани с дейността на настоятелството.Благодаря! 

27.04.2008 anna pashova

Profile

Училищни настоятелства

  • Дават възможност на родителите и на местната общност да участват активно в живота на училището;
  • Може да работи по съвсем различни начини от училище до училище. Намесата в училищните дела може да варира от символично до особено активно, като например съвместно вземане на решения по училищната политика и цели например;
  • Може да съветва директора и ОУС по провеждането на училищните политики (като управлението на разходите), развитието на различни проекти (като разработването на извънучилищни дейности, нови програми и ресурси), съставянето на бюджет, използването на различни методи и тестове за улесняване на учениците и за илюстриране на напредъка им (примерно електронни бележници);
  • Всяко училищно настоятелство решава и определя ролята си самостоятелно.
Законът за училището изисква всяко училище да има училищно настоятелство. 

 

27.04.2008 anna pashova

Profile

„Нашите ученици - нашето бъдеще

            Партньори в образованието

Учениците

  • Поемат отговорност като избират своите учебни и кариерни пътища, в зависимост от зрелостта си;
  • Изпълняват съвестно домашните си задачи и възложените им изследвания/ проучвания;
  • Следват дисциплинарния кодекс на училището си и Закона за училището;
  • Дават своя принос за сигурността, спокойствието и здравия климат в училище;
  • Допринасят за успеха на училищните инициативи.

Учителите

  • Преподават на учениците си учебния материал, от които се нуждаят, за да покрият учебните изисквания, за всеки клас и предмет;
  •  Поощряват и стимулират любовта към знанието;
  • Актуализират и обновяват учебните си планове и методите си на преподаване;
  • Оценяват учениците си и съобщават оценките на родителите им периодично;
  • Грижат се за реда и дисциплината сред учениците, по време на дейностите одобрени от училищното ръководство;
  • Допринасят за вземането на решения на училищно ниво;
  • Могат да бъдат въвлечени в извънучебни дейности като:
    • комитети, занимаващи се с подобряването на кариерните
/ учебните пътища и с оценяването на учениците,
    • експериментални дейности,
    • изпробване на нови курсове
/ предмети, методически и оценъчни материали.

Директорите

  • Ръководят преподавателската дейност и управляват училището, следвайки политиката  и препоръките на училищното настоятелство;
  • Грижат се за реда и дисциплината във и на територията на училището, и по време на други финансирани дейности;
  • Стимулира сътрудничеството между училището и обслужваната местна общност;
  • Следи за обективното оценяване и напредъка на учениците;
  • Оценява учителите на работа в училището;
  • Гарантира, че разпределението на работата в учителския колектив е възможно най-доброто, предвид специфичните умения на всеки учител.

Родителите

  • Развиват положителното отношение на децата си към ученето;
  • Насърчават децата си да се стремят към пълното развитие на възможностите си, и да участват активно в училищния живот;
  • Взимат решения относно образованието на децата си, включително за избора на училище и учебни програми;
  • Грижат се децата им да ходят на училище с желание и готовност да учат;
  • Познават училищната политика, училищния правилник и учебните очаквания по различните предмети, за съответния клас;
  • Поддържат постоянна връзка с учителите и училището;
  • Следят внимателно училищната работа на децата си, за да са сигурни, че оценките отразяват точно знанията им, и за да им помагат при развиването на навици за учене;
  • Организират учебни инициативи у дома;
  • Могат да участват доброволно в различни училищни инициативи, като екскурзии и други извънучебни дейности. Играят ролята на сътрудници на класа и участват в училищното настоятелство.

Училищни настоятелства

  • Дават възможност на родителите и на местната общност да участват активно в живота на училището;
  • Може да работи по съвсем различни начини от училище до училище. Намесата в училищните дела може да варира от символично до особено активно, като например съвместно вземане на решения по училищната политика и цели например;
  • Може да съветва директора  по провеждането на училищните политики (като управлението на разходите), развитието на различни проекти (като разработването на извънучилищни дейности, нови програми и ресурси), съставянето на бюджет, използването на различни методи и тестове за улесняване на учениците и за илюстриране на напредъка им (примерно електронни бележници);
  • Всяко училищно настоятелство решава и определя ролята си самостоятелно.
Законът за училището изисква всяко училище да има училищно настоятелство. 

 

29.03.2008 anilenas

Profile

   Възможностите, които се откриват пред истинското сътрудничество с училищното настоятелство са много големи, ако се работи  сериозно, с мисъл и разбиране за ползите на обществото /нали децата са бъдещето му/. Ако всичко е само на книга, както често се случва в България, ще бъде жалко за пропуснатото /вината няма да е чужда, а съвсем нашенска си/.

29.03.2008 zaec

Profile

user: margomalinova

Мисля, че до голяма степен за дейността на това настоятелство има заслуга ръководството на училището ни.

Абсолютно съм съгласна с това мнeние! Родителите са съпричастни само тогава , когато ги запознаем с проблема на училището. Те са хора работещи и не мислят само за  това, което на нас ни е необходимо. Ние, в нашето училище се убедихме в това. Имахме сериозен училищен проблем. След като го споделихме с родителите, те се организираха и ни помогнаха много.

22.03.2008 margomalinova

Profile
В нашето училище СОУ"Жлелезник" Стара Загора има училищно настоятелство ,регистрирано от доста време,провеждащо редовно заседания и активно участващо  като партньор по проекти с училището.В него участвуват родители на деца които учат в училището, бизнесмени които развиват дейност в града и учители от самото училище/родители на деца учещи или завършили в него/.Не съм наясно как се финансират, но имат нещо като лични вноски или дарения, защото имат и касиер.Провеждат се акции за набиране на средства-като коледни и пролетни базари.Обогатява се базата на училището.Отпускат се стипендии на ученици.Мисля, че до голяма степен за дейността на това настоятелство има заслуга ръководството на училището ни.

22.03.2008 dostoevski

Profile

                                

                                         Училищно настоятелство в нашето училище има ...,обаче на книгаWink Не си спомням някой да е дал информация,че се е провело поне едно заседание през изминалата учебна година.Оправданията са ,че не било регистрирано в съда. Ами да го регистрират!

                                         Проблемът,който поставяте е изключително сериозен, и заслужавате адмирации за това, тъй като едно реално съществуващо училищно настоятелство е гарант,ако не за друго,поне за известна ангажираност на част от обществото към българското училище.